2017-01-18, 11:39
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Ingen som tror på rasistdåd längre? Har folk gett upp Rosengård? Varför är det dödläge i spaningarna, har polisen tröttnat de med?
Citera
2017-01-18, 11:41
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Jag ifrågasatte igår en status på Facebook där man uppmanar till hämnd, bl.a. att gm skall mördas och styckas, varvid jag får ett meddelande. En upprörd kvinna, som jag gissar är runt 25 - 30, uttrycker sig väldigt illa, bl.a. påstår hon att det är pga rasister som mig (vilket jag inte är) och Flashback som ännu ett barn kommer mördas. Jag frågar vad hon menar och hon svarar att Flashback sprider propaganda, falska rykten och namn på oskyldiga människor som kommer mördas. Jag frågar om hon inser vad hon säger, varvid jag får ett svar där jag mordhotas.
Helt underbart! Fan vad korkade och våldsbenägna dessa blattar är. Om någon mer blir mördad i denna härva är det alltså Flashbacks fel? Mördaren har inget ansvar då? Snacka om IQ fiskmås...
Citera
2017-01-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Helt underbart! Fan vad korkade och våldsbenägna dessa blattar är. Om någon mer blir mördad i denna härva är det alltså Flashbacks fel? Mördaren har inget ansvar då? Snacka om IQ fiskmås...

Det blir självklart varför delar av världen står i brand när man lyssnar på de människor som kommer från dessa områden. Mentaliteten är skrämmande.

Det kanske är dags att de lämnar den där skiten "hemma" när de flyttar hit.
Citera
2017-01-18, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Det blir självklart varför delar av världen står i brand när man lyssnar på de människor som kommer från dessa områden. Mentaliteten är skrämmande.

Varför generaliserar du? Långt långt ifrån alla som gör så här!
Citera
2017-01-18, 12:05
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:

+1. Eller varför inte åka tillbaka dit de "flytt" ifrån. De skulle annars kunna vinna mycket på att hjälpa polisen utreda mordet.
Citera
2017-01-18, 12:09
Medlem
Citat:
Jag ifrågasatte igår en status på Facebook där man uppmanar till hämnd, bl.a. att gm skall mördas och styckas, varvid jag får ett meddelande. En upprörd kvinna, som jag gissar är runt 25 - 30, uttrycker sig väldigt illa, bl.a. påstår hon att det är pga rasister som mig (vilket jag inte är) och Flashback som ännu ett barn kommer mördas. Jag frågar vad hon menar och hon svarar att Flashback sprider propaganda, falska rykten och namn på oskyldiga människor som kommer mördas. Jag frågar om hon inser vad hon säger, varvid jag får ett svar där jag mordhotas.

Man upphör aldrig att förvånas över dessa "goda anti-rasister".
Mottog du mordhot ska du definitivt polisanmäla kärringen!
Citera
2017-01-18, 12:11
Medlem
Citat:

Eller som vid manifestationen som Morgan deltog i. Babbarna störde, skrek, avbröt och uppförde sig som gorillor på amfetamin. Då såg man klart och tydligt varför situationen ser ut som den gör i Rosengård; de har noll koll, noll respekt, noll impulskontroll och ett IQ som en fiskpinne.
Citera
2017-01-18, 12:18
Medlem
Citat:

Man ska försiktig med att kommentera sånt på Facebook. Det är lätt hänt att kaozblattarna anklagar folk för det ena och det andra. Lätt hänt att fel person pekas ut osv.
Citera
2017-01-18, 12:38
Medlem
Det blir som vanligt. Mordet klaras inte upp, det kommer istället att satsas ett antal miljoner i fritidsgårdar, trygghetsvärdar, kampsportklubbar mm mm. Det vill säga samma gamla visa.
Citera
2017-01-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Eller som vid manifestationen som Morgan deltog i. Babbarna störde, skrek, avbröt och uppförde sig som gorillor på amfetamin. Då såg man klart och tydligt varför situationen ser ut som den gör i Rosengård; de har noll koll, noll respekt, noll impulskontroll och ett IQ som en fiskpinne.

Fast egentligen var det väl bara "kaosturken" som avbröt och skrek?
Tycker faktiskt att manifestationen var OK och att tex gm's kusin gjorde ett stabilt intryck (givet situationen).

Att familjen förefaller samarbeta dåligt/inte alls med polisen ser jag som mycket värre.
Citera
2017-01-18, 13:12
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag tror nog att polisen har en ganska så klar bild över hur det har gått till och vem/vilka som ligger bakom.
Vad polisen meddelar media är nog väldigt långt ifrån vad man internt håller på med.
Inte fan skulle polisen meddela media vad för huvudspår man har, det sista polisen vill är ju att de misstänkta får kalla fötter och lämnar Sverige.
Det vore väl det mest optimala.

Citera
2017-01-18, 13:20
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
vet inte varför han e inringad, men den blatten figurerar på b,la på holma, rånar folk med en neger och 2 andra till. Varför han ler är oväsentligt. Varför är han inringad med rött? Nån som vet. Isåfall finns det namn på han..

Är väl just för att han tillsynes står och flinar på en väldigt sorgesam tillställning så att säga. Även om han antagligen inte har något med mordet att göra så är det ett ganska märkligt beteende. Alla utom han ser ganska sammanbitna ut. Men det är väl inte så konstigt egentligen. Om man inte känner offret behöver man inte vara tagen av händelsen. Men det kan säkert sticka i ögonen på anhöriga till offret.

Jag vet inte om du behöver droppa namn på honom. Om du känner för det så. Men jag tänker att om han är en känd rånare så borde hans namn redan vara känt för utredarna. Så det är väl inte nödvändigt att droppa det i tråden egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in