2017-01-18, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Då kanske väskan lämnades hos någon nära vän. Som nu har ett dilemma att göra sig av med denna väska utan uppmärksamhet.
någon som känner Ahmed kanske kan ge oss information vad det är för sorts trunk, och vilka träningskläder som han använde. Tror att det blir fler från Rosengård som hittat hit och kanske vet mera-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Föräldrarna ljuger nog inte, såsom vi menar med att ljuga. Alltså medvetet undanhåller viktig information.
Men när man mist ett barn så här traumatiskt och abrupt, och sedan uppståndelsen ikring mordet, så tänker föräldrarna helt enkelt inte på de små detaljerna som kanske vore ledtrådar/orsak till mordet.
Föräldrarna behöver lite tid på sig att få distans, och börja tänka efter.
Har Ahmed kanske ändå berättat någonting sådär i förbigående,
föräldrarna behöver tid för att börja leta i sina minnen
om det har hänt någonting konstigt. Något som de kan ha uppfattat som en bagatell. Men som för mördaren varit den värsta kränkningen.
innan mordet.

Jag är rätt säker på att man fått göra en husrannsakan hos föräldrarna för säkra bevis. Annars är det grovt tjänstefel. Nej, jag tror väskan är på vift om polisen inte hittat den. Jag tror en nära vän som var med mordkvällen vet något om väskan.
Citera
Medlem
VWazzs avatar
Citat:
Var skrevs det om detta?

Läste också det i någon tidningsartikel. Hittar den dock inte.
Citera
2017-01-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Den här vännen det skrevs om som var blå om läpparna och kritvit i ansiktet som väntade på BOs pappa med sin pappa efter mordet. Vem är han och var han med BO innan mordet?
Släpp tankarna på honom -han verkar ha varit rejält påverkad av chock och sorg.
Citera
2017-01-18, 21:23
Medlem
Citat:
Tror att det blir fler från Rosengård som hittat hit och kanske vet mera-

Mycket sannolikt. Om någon vill lätta sitt hjärta och inte bära detta livet ut bör man på något sätt berätta detta.
Citera
2017-01-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Läste också det i någon tidningsartikel. Hittar den dock inte.

På vägen möter Najm Obaid flera av sina vänner från moskén. Där står också Ahmeds bäste vän och hans pappa.
– NN [Ahmeds kompis] är blå om läpparna och vit i ansiktet. Han ser skräckslagen ut, säger Najm Obaid.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-15/kan-du-vacka-ahmed-han-har-ju-prov-idag
Citera
2017-01-18, 21:28
Medlem
Citat:

Han ska inte alls släppas i tankarna. Han kan veta om väskan och varit med när det hände. Det är nog bästa spåret just nu.
Citera
2017-01-18, 21:29
Medlem
Citat:
BO skulle ju iväg med en kompis och träna enligt föräldrarna. Kan det vara den bästa kompisen tänkte jag.
I ett mord så ska man gå igenom alla omständigheter, därav min nyfikenhet.

Kolla t ex på Trippelmordet i Uddevalla. Barndomsvänner som klipper varandra för ett rykte.
Citera
2017-01-18, 21:30
Medlem
Citat:
Jag är rätt säker på att man fått göra en husrannsakan hos föräldrarna för säkra bevis. Annars är det grovt tjänstefel. Nej, jag tror väskan är på vift om polisen inte hittat den. Jag tror en nära vän som var med mordkvällen vet något om väskan.
Han sa till föräldrarna att han skulle till träning, föräldrarna har säkerligen sett att han tog träningsväskan och gick ut genom hemmets dörr.
Så väskan är borta.
Så klart har polisen kollat i hemmet, där finns den inte. Polisen uppger nu att väskan är borta.
Polisen har säkert beslagtagit dator el liknande, som skulle kunna innehålla något svar på varför
han blev mördad? Hans pojkrum genomsöks och hemmet i övrigt är förstås genomsökt.
Stackars familj.
Citera
2017-01-18, 21:30
Medlem
klempos avatar
Visuellt bidrag : http://imgur.com/a/9csYY ..

Fotografen satt på bennets bazaar..
Förmodlingen där jag har markerat ... där finns ett cafe/kontidori .

BO åkte inte med buss eller så var han inte på väg hem .. det finns busshållsplatser som är närmare hans hem.
Citera
2017-01-18, 21:38
Avstängd
dacks avatar
Är dom fem barn i familjen denna nu avlidna Ahmed och fyra bröder i så fall vore det exceptionellt om alla skulle vara rena som snö och inte ha någonting skumt på sig om dom nu är uppväxta i rosengård med allt var det innebär likaså släkten i sig själv bör ju ha något skelett i garderoben.
Och har dom inga socialekonomiska problem samt en någorlunda hyfsad ekonomi arbete mm så bor man väll inte i ett getto då risken är stor att barnen dras till kriminella gäng som styr stadsdelen på daglig basis.
Citera
2017-01-18, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Är dom fem barn i familjen denna nu avlidna Ahmed och fyra bröder i så fall vore det exceptionellt om alla skulle vara rena som snö och inte ha någonting skumt på sig om dom nu är uppväxta i rosengård med allt var det innebär likaså släkten i sig själv bör ju ha något skelett i garderoben.
Och har dom inga socialekonomiska problem samt en någorlunda hyfsad ekonomi arbete mm så bor man väll inte i ett getto då risken är stor att barnen dras till kriminella gäng som styr stadsdelen på daglig basis.

Inte så konstigt. Inte mindre konstigt än att hela familjer är mer eller mindre kriminella. (den andra ytterligheten). Där mellan finns det varianter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in