2017-01-17, 23:30
Medlem
Ni som pluggar på SU och har avklarat några terminer, tips på hur nya t1or ska lista ut vilka kapitel i vilka böcker de ska läsa till varje seminarium på JIK då inga läsanvisningar ges ut ?
Citera
2017-01-17, 23:35
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Epic
Ni som pluggar på SU och har avklarat några terminer, tips på hur nya t1or ska lista ut vilka kapitel i vilka böcker de ska läsa till varje seminarium på JIK då inga läsanvisningar ges ut ?

Har du frågat din lärare eller kollat "Information, läsanvisningar, studiebesök m.m" under kursmaterial?
Citera
2017-01-17, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Har du frågat din lärare eller kollat "Information, läsanvisningar, studiebesök m.m" under kursmaterial?

Inte klokare efter att gått igenom allt under kursmaterial, finns kursfodran men inte alls något som ger någon riktning kring vilket man bör starta med, samt gått igenom seminare planen...

Det kan även variera beroende på de diskussioner som förs i respektive seminariegrupp.. vilket gör att jag inte kan följa denna heller.
Citera
2017-01-17, 23:56
Medlem
Civilrätt C har börjat nu i SU, har ni några tips inför denna kurs som verkar vara mycket oskönare än CA:n?
Citera
2017-01-18, 00:13
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fb.sthlm
Civilrätt C har börjat nu i SU, har ni några tips inför denna kurs som verkar vara mycket oskönare än CA:n?

Nej, du sammanfattade den rätt bra.

Börja med uppsatsen i tid.
Citera
2017-01-18, 00:53
Medlem
at95s avatar
Citat:

Kolla igenom seminariefrågorna och läs det du behöver läsa i böckerna för att lösa frågorna. Exempel: Seminariet handlar om skadeståndsrätt - kolla i Hellner och Radetzkis bok, frågan handlar om principalansvaret - läs kapitlet om principalansvar. Det är oftast inte svårare än så.
Citera
2017-01-18, 01:24
Medlem
alesislokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fb.sthlm

Håller med S, fokusera på uppsatsjäveln. Och läs saker i tid. CC:n är den verkliga väggen.
Citera
2017-01-18, 01:33
Medlem
Karl.Anderssons avatar
Citat:

Vi fick läsanvisningar och frågeanvisningar till studiematerialet på en stencil som seminarieläraren (praktiskt taget samma under hela JIK:en) delade ut. Du kan ju alltid fråga om en sån alternativt bara fråga om instruktioner.

Första gången jag bidragit med något (nåväl, jag försökte i alla fall ) i tråden istället för att bara parasitera. På god väg att bli nästa Sobified.
Citera
2017-01-18, 01:35
Medlem
Sobofieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.Andersson
Vi fick läsanvisningar och frågeanvisningar till studiematerialet på en stencil som seminarieläraren (praktiskt taget samma under hela JIK:en) delade ut. Du kan ju alltid fråga om en sån alternativt bara fråga om instruktioner.

Första gången jag bidragit med något (nåväl, jag försökte i alla fall ) i tråden istället för att bara parasitera. På god väg att bli nästa Sobified.

Ha extremo som förebild istället. Han var effektivare.
Citera
2017-01-18, 01:41
Medlem
Karl.Anderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Ha extremo som förebild istället. Han var effektivare.

Får invänta Messias återkomst då.
Citera
2017-01-18, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.Andersson

Vi fick inget sådant och svar när frågan kom upp var att det är upp till oss att söka reda på de kapitel vi behöver kunna "eget ansvar"
Citera
2017-01-18, 12:11
Medlem
anteri17s avatar
På ett sätt är det jävligt dumt att inleda seminarieserien i Uppsala ett par dagar efter påbörjad kurs. Det vore rimligt att få en vecka med föreläsningar och egen inläsning. Nu blir det en kvalificerad gissningslek under de första seminarierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in