• 1
  • 2
2017-01-18, 00:07
Medlem
Jag har ett problem eller vad man nu ska kalla det, det r nmligen s att jag har pansarpung,russinpung eller vafan man nu kallar det 24/7 frutom nr jag duschar typ. De vill sga att jag har pansarpung ven nr jag r riktigt varm p sommaren tex.
Nn som vet vad detta beror p eller vad man kan gra t de? r riktigt jobbigt pga av sex och sklart att kuken blir mindre
Citera
2017-01-18, 00:15
Medlem
franges avatar
Vad r pansarpung fr ngot? r det en medicinsk term jag missat?
Citera
2017-01-18, 00:17
Medlem
Nedomanskys avatar
Hur kommer det sig att kuken blir mindre, sitter inte den ovanp pungen, eller har du din mitt i?
Citera
2017-01-18, 00:18
Medlem
De r nr pungen blir hrd och drar ihop sig
Citera
2017-01-18, 00:19
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Frklaring: Nr ens pung krymper och blir hrd som pansar kan man anvnda detta uttryck. Pansarpungsfenomenet uppstr vid strng kyla i de nedre regionerna och eventuelt under andra pfrestningar, tex nr man idkar samlag.

Exempel: efter en kall promenad sa kalle till sin stina " fan, nu har jag ftt pansarpung ".

http://www.fittkramp.se/svordom/sv/v...rpung.371.html
Citera
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tror han syftar p motsatsen till hngpung men mste nog hlla med om att benmningen pansarpung var ny fr mig ocks.

TS, testat att smrja in och ha lite tjvningar p kvllarna?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Pansarpung
"Varma frhllandet resulterar ofta i en lng och avslappnad pung, medan kyla kan f den stackars psen att dra ihop sig och bli stenhrd. I folkmun kallas det fr pansarpung och beror p att pungen fungerar lite som en klimatanlggning. Nr det r kallt kryper den ihop fr att komma nrmare kroppen och drmed f vrme och nr det r varmt hnger den ut sig fr att kylas ner. Vid samlag r det ocks vanligt att pungen krymper en aning, vilket kan vara smidigt."
http://www.hant.se/darfor-far-du-pan...ppsfunktioner/
Citera
2017-01-18, 00:20
Medlem
Nej men om man tnker att de r kallt som fan och pungen drar ihop sig d blir kuken mindre med ju, de har jag nstintill hela tiden frutom nn gng ibland nr allt hnger vanligt som de ska
Citera
2017-01-18, 00:20
Medlem
2018s avatar
Den ska ju hllas i 34 grader. Nr det r kyligt r det ju inte s konstigt att den r skrumpen eftersom den behver hlla temperaturen men den r ven det nr klimatet r varmare allts?
Citera
2017-01-18, 00:24
Medlem
finns det nn som vet anledningen eller vet ngon lsning?
Senast redigerad av Broccoli1337 2017-01-18 kl. 00:32.
Citera
2017-01-18, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2018
Den ska ju hllas i 34 grader. Nr det r kyligt r det ju inte s konstigt att den r skrumpen eftersom den behver hlla temperaturen men den r ven det nr klimatet r varmare allts?

Ja ibland svettas jag fr att jag r s varm sen kliar jag mig p pungen och knner att den r hrd som fan trots att jag r varm
Citera
2017-01-18, 00:31
Medlem
Kulorna skter sig sjlv om de hnger fritt. De ker upp och ner beroende p temperatur runt omkring. r du klent byggd, lite kroppsfett osv? Det bsta r nog att hra med en lkare p vrdcentralen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in