Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-01-18, 00:07
  #1
Medlem
Jag har ett problem eller vad man nu ska kalla det, det är nämligen så att jag har pansarpung,russinpung eller vafan man nu kallar det 24/7 förutom när jag duschar typ. De vill säga att jag har pansarpung även när jag är riktigt varm på sommaren tex.
Nån som vet vad detta beror på eller vad man kan göra åt de? Är riktigt jobbigt pga av sex och såklart att kuken blir mindre
Citera
2017-01-18, 00:15
  #2
Medlem
franges avatar
Vad är pansarpung för något? Är det en medicinsk term jag missat?
Citera
2017-01-18, 00:17
  #3
Medlem
Nedomanskys avatar
Hur kommer det sig att kuken blir mindre, sitter inte den ovanpå pungen, eller har du din mitt i?
Citera
2017-01-18, 00:18
  #4
Medlem
De är när pungen blir hård och drar ihop sig
Citera
2017-01-18, 00:19
  #5
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Förklaring: När ens pung krymper och blir hård som pansar kan man använda detta uttryck. Pansarpungsfenomenet uppstår vid sträng kyla i de nedre regionerna och eventuelt under andra påfrestningar, tex när man idkar samlag.

Exempel: efter en kall promenad sa kalle till sin stina " fan, nu har jag fått pansarpung ".

http://www.fittkramp.se/svordom/sv/v...rpung.371.html
Citera
2017-01-18, 00:19
  #6
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad är pansarpung för något? Är det en medicinsk term jag missat?
Tror han syftar på motsatsen till hängpung men måste nog hålla med om att benämningen pansarpung var ny för mig också.

TS, testat att smörja in och ha lite töjövningar på kvällarna?
Citera
2017-01-18, 00:19
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad är pansarpung för något? Är det en medicinsk term jag missat?
Pansarpung
"Varma förhållandet resulterar ofta i en lång och avslappnad pung, medan kyla kan få den stackars påsen att dra ihop sig och bli stenhård. I folkmun kallas det för pansarpung och beror på att pungen fungerar lite som en klimatanläggning. När det är kallt kryper den ihop för att komma närmare kroppen och därmed få värme och när det är varmt hänger den ut sig för att kylas ner. Vid samlag är det också vanligt att pungen krymper en aning, vilket kan vara smidigt."
http://www.hant.se/darfor-far-du-pan...ppsfunktioner/
Citera
2017-01-18, 00:20
  #8
Medlem
Nej men om man tänker att de är kallt som fan och pungen drar ihop sig då blir kuken mindre med ju, de har jag nästintill hela tiden förutom nån gång ibland när allt hänger vanligt som de ska
Citera
2017-01-18, 00:20
  #9
Medlem
2018s avatar
Den ska ju hållas i 34 grader. När det är kyligt är det ju inte så konstigt att den är skrumpen eftersom den behöver hålla temperaturen men den är även det när klimatet är varmare alltså?
Citera
2017-01-18, 00:24
  #10
Medlem
finns det nån som vet anledningen eller vet någon lösning?
__________________
Senast redigerad av Broccoli1337 2017-01-18 kl. 00:32.
Citera
2017-01-18, 00:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2018
Den ska ju hållas i 34 grader. När det är kyligt är det ju inte så konstigt att den är skrumpen eftersom den behöver hålla temperaturen men den är även det när klimatet är varmare alltså?

Ja ibland svettas jag för att jag är så varm sen kliar jag mig på pungen och känner att den är hård som fan trots att jag är varm
Citera
2017-01-18, 00:31
  #12
Medlem
Kulorna sköter sig själv om de hänger fritt. De åker upp och ner beroende på temperatur runt omkring. Är du klent byggd, lite kroppsfett osv? Det bästa är nog att höra med en läkare på vårdcentralen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback