2017-01-17, 23:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimVonAnka86
99% av alla ledande nationalekonomer har ju redan bevisat att invandringen vi redan haft i Sverige inte lönat sig ett skit. Var väl nästan 40% som är arbetslösa och det är för tok för högt för att det skall gå runt. Nu snackar vi inte arbetsinvandring vi hade här på 60-70 talet utan det som skett på senare tid.

Frågan är varför skall de alla hit? Finns ju väldigt många länder i deras egna kulturområde som är helt krigsfria de kan fly till. Anledningen är att Sverige är korkat och ger dem allt de pekar på utan att de själva ger ett skit tillbaka, förutom elände

Än så länge är detta drömlandet för invandrarna från Afrika och mellanöstern: generöst och genomslappt. Jämför det med det pissiga liv främst afrikanerna torde leva. Dessutom begår svenskarna självmord. Deras högsta ledning anser att det är ett ideal. Gärna terrordåd och tilltagande fattigdom på vägen.

Det värsta är den stora demografiska förändring som väntar de närmaste 10-15 åren. I Stockholms kranskommuner tex, synen kommer att påminna om Mogadishu eller Lagos idag. Främmande invaderande folk överallt (svarta afrikaner). Du vill inte umgås med dem, du vill undvika dem och särskilt på kvällarna.

Invandringen kan sluta med raskravaller så svåra att de utvecklas till folkmord - på oss svenskar. Det är dödande, brännande och våldtäkter. Jag tror ännu inte att svenskar kan tänka tanken men det är inte deras skyldighet att ge upp sitt land såhär. Dessutom är det farligt med denna oförsiktighet. Men vad gör svenskarna? Låter journalisterna anklaga oskyldiga för att vara rasister och nazister.

Om 10 år....tänk dig svarta invandrare överallt och ingen "tillflyktsort" i vardagen för dig och dina nära. Helt förstört, allting.
Citera
2017-01-17, 23:27
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Det är väldigt synd att du tycker så. Men varför inte rehabilitera de som har gjort fel istället för att andra människor ska lida av den kollektiva bestraffingen som du tycker skall utdelas? Det är ju bara hemskt? Vi har ett rättsväsende som jag litar på i Sverige.

Det där var det mest korkade du skrivit hittills. Vi har varken ett fungerande rättsväsende eller en poliskår värd namnet i Sverige! Sorgligt men sant!
Citera
2017-01-17, 23:30
Medlem
Sperssons avatar
.
Vad är felet med att flyktingar återvänder hem när de inte längre behöver skydd??
Citera
2017-01-17, 23:40
Medlem
Jag är så enormt trött på alla dessa invandrare som kommer hit o beter sej som om dom äger landet, är så jävla arroganta o stolta, vad har dom att vara stolta över? kommer från ett jävla skitland där alla problem ska lösas med våld, dom verkar lida av någon form av lynnesfel allihopa och jag vill inte bo i samma land som dom.
Deras kvinnosyn är ju också jävligt sjuk, har haft en del muslimer som vänner och dom tycker att tjejer får skylla sej själv om dom blir våldtagna om dom springer runt i tajta jeans eller kjol eller inte har slöja.
Så om min 15 åriga dotter har kjol på sej en varm sommardag då är de helt ok att våldta henne och förstöra hela hennes liv? de har så sjukt tankesätt att man vill nästan spy.
De är inte ok att låta människor som kommer från en sådana avskyvärd kultur bosätta sej i sverige.
Sen om någon kränker deras svettiga heder så måsta han skjutas eller knivhuggas.

Jag anser att 7klövern har försört de här landet för all framtid, de har gjort ett sådant dåligt jävla jobb att ett gäng apor hade gjort ett bättre jobb.

De har förstört tryggheten i samhället fullständigt och röstar man inte SD i nästa val då är man dum i hela huvudet!!!
Citera
2017-01-18, 00:15
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Så många som möjligt gärna.

Innefattar dessa människor du vill "rädda" även svenskar som systematiskt utsätts för våldsamma personrån, åldringsrån, oprovocerad misshandel, överfallsvåldtäkter, gruppvåldtäkter och massövergrepp av invandrare, eller brinner ditt hjärta enbart för stackars hittepå-flyktingar som attackerar blåljuspersonal ute i förorterna? Bryr du dig verkligen om människor som far illa, eller är du bara ännu en hycklande vänsterhippie-rasse som hatar Sverige och svenskar?
Citera
2017-01-18, 00:15
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Vad är felet med att flyktingar återvänder hem när de inte längre behöver skydd??

Vilka flyktingar?
Citera
2017-01-18, 00:17
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralNovember
Jag anser att 7klövern har försört de här landet för all framtid, de har gjort ett sådant dåligt jävla jobb att ett gäng apor hade gjort ett bättre jobb.

De har förstört tryggheten i samhället fullständigt och röstar man inte SD i nästa val då är man dum i hela huvudet!!!

Amen.
Citera
2017-01-18, 00:27
Medlem
k1ll3rb0bs avatar
Är du tappad bakom en vagn? Hade dom hållt sig på mattan (ordagrant) och visat en uns tacksamhet för all hjälp dom får, kanske ansträngt sig lite för att lära sig det svenska språket och försöka anpassa sig så hade det inte varit några som helst problem med denna invandring. Dock är det inte så, det är en invasion som pågår, inte invandring.
Citera
2017-01-18, 00:30
Medlem
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!

Så lite du vet. De är inte flyktingar. Jag upprepar: den överväldigande majoriteten av alla asylsökande i Sverige är INTE flyktingar. Dom saknar skyddsbehov enligt FN:s konventioner. Istället är de helt simpla migranter. Det är endast 5-10 % av alla asylsökande i Sverige som uppfyller FN:s uppställda kriterier på flyktingstatus. Jag har skaffat mig denna kunskap under de senaste två månaderna genom att läsa följande böcker:

Lars Åberg - Framtidsstaden (2017)
Jan Tullberg - Låsningen (2014)
Karl-Olov Arnstberg & Gunnar Sandelin - Invandring och mörkläggning (2014)
Karl-Olov Arnstberg & Gunnar Sandelin - Invandring och mörkläggning II (2014)
Hege Storhaug - Landsplågan Islam (2015)
Melanie Philips - Londonistan (2012)
Julia Caesar - Världsmästarna (2010)
Julia Caesar - Landet som försvann (2014)

Jag råder dig och alla andra att också läsa dessa böcker, för att förstå exakt vad som händer i vårt samhälle. Och varför. Mycket lärorikt, upplysande och samtidigt oerhört skrämmande och fasaväckande. Mardrömmen har bara börjat... Och då är det inte migranterna som är det som skrämmer mest, utan våra egna makthavare och beslutsfattare som skrämmer skiten ur oss fullständigt. Läs nu!
Citera
2017-01-18, 00:39
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Tyvärr förekommer det.

Men det kommer ta generationer att bygga upp t.ex. Syrien. Varför inte låta dem som vill stanna få stanna? Skapa ett nytt liv och försöka glömma det som har hänt? Bidra till samhället. Berika kulturen. Vi har så mycket nytta av möta folk från olika kulturer. Man kan alltid lära sig något extra från någon som har haft ett mycket mer annorlunda levnadssätt än en själv.

Du måste vara ett troll.

Ursäkta språket, men ingen kan vara så här jävla tappad i skallen på riktigt. Inte ens batikhäxorna och kåtkärringarna i #vistårinteut är lika tappade i skallen som du. De är tvärtom öppna med hur desperata och sexuellt frustrerade de är med sina blödiga kärleksdikter och romantiska middagsdejter tillsammans med sina jävla "prinsar" på landets asylboenden. Eller bordeller, som det ju i själva verket är. Det har absolut ingenting med solidaritet att göra. Det har enbart med egoism och sjuka sexuella fantasier att göra. Kärringarna vet att de fullvuxna håriga bebisarna som anländer till deras bordeller inte är riktiga flyktingar, och de bryr sig inte. De vill bara ha en egen hazar-prins att pilla i håret och mysa med under täcket.

Du tror ju på fullt allvar att det är riktiga flyktingar som kommer. Din slutledningsförmåga är med andra ord sämre än snusktanternas i #vistårinteut. Hur känns det egentligen?

Jag känner mig inte berikad av stenkastning, bilbränder, skjutningar, hederskultur, sharialagar, rån, misshandel, våldtäkter, mord och terrorattacker. Jag känner mig snarare besvärad. Men jag är ju å andra sidan inte fullkomligt tappad i skallen som du verkar vara.
Senast redigerad av deadset 2017-01-18 kl. 00:58.
Citera
2017-01-18, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralNovember
Jag är så enormt trött på alla dessa invandrare som kommer hit o beter sej som om dom äger landet, är så jävla arroganta o stolta, vad har dom att vara stolta över? kommer från ett jävla skitland där alla problem ska lösas med våld

Ett skitland som dom dessutom flyr i från fortare än kvickt i stället för att försvara. Så fort att dom glömmer kvinnor och barn hemma t.o.m..
Citera
2017-01-18, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Jo dom som härstammar från din kategori människor brukar också uttrycka sig så som du gör just nu.
Ni är ett facit

Du inleder med ad hominem för att gå vidare med guilt-by-association.

Du är inget vidare bra på det här med diskussioner märker jag. Dina inlägg innehåller inte mycket annat än argumentationsfel och så försöker du placera mig i en kategori för att kunna klappa dig själv på axeln och tänka att du minsann är en bättre människa.

Du kanske ska bemöta argumenten istället? Just nu uppvisar du bara hur ointelligent du är.
Senast redigerad av qMQa 2017-01-18 kl. 02:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in