2017-01-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttNick3
Menar du att det är ok att presidenten bestämmer själv då, men bara ibland?

Förstår du vad konstituella rättigheter är?

Obama försökte ändra på lagarna som håller ihop landet, så hans folk kan råna vem de vill utan att någon kan försvara sig.
2017-01-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Vad är din poäng egentligen? Vill du jämföra Obama med Trump? Antikrist med Messias? Really?

Jag ställde en rak och enkel fråga.
Är det ok att Trump enväldigt bestämmer om 35% strafftullar utan att tillfråga kongressen?
Det förefaller för mig vara ett direkt brott mot artikel 2 i konstitutionen.
2017-01-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Förstår du vad konstituella rättigheter är?

Obama försökte ändra på lagarna som håller ihop landet, så hans folk kan råna vem de vill utan att någon kan försvara sig.

Jag ställde en rak fråga. Förklara nu vad det står i artikel 2 i den amerikanska konstitutionen.
2017-01-17, 18:19
Medlem
heiss avatar
Citat:
Jag ställde en rak och enkel fråga.
Är det ok att Trump enväldigt bestämmer om 35% strafftullar utan att tillfråga kongressen?
Det förefaller för mig vara ett direkt brott mot artikel 2 i konstitutionen.
Han har inte gjort det heller och lär troligen aldrig kunna få igenom det, om det inte är väldigt specifikt "targeted" mot moderbolag o.s.v, kan ej detaljerna, men det är hans "piska". Twitter och tweets alltså. Works fine!

Citat:
Jag ställde en rak fråga. Förklara nu vad det står i artikel 2 i den amerikanska konstitutionen.
Rätten att bära vapen??
edit: nope, boooring.
Citat:
Article Two of the United States Constitution establishes the executive branch of the federal government, which carries out and enforces federal laws. It includes the President, the Vice President, the Cabinet, executive departments, independent agencies, and other boards, commissions, and committees.
Senast redigerad av heis 2017-01-17 kl. 18:22.
2017-01-17, 18:21
Medlem
Citat:
Han har inte gjort det heller och lär troligen aldrig kunna få igenom det, om det inte är väldigt specifikt "targeted" mot moderbolag o.s.v, kan ej detaljerna, men det är hans "piska". Twitter och tweets alltså. Works fine!

Rätten att bära vapen!

Så du har inga svar alltså.
Rätten att bära vapen regleras förövrigt i andra tillägget. Det är inte samma sak som andra artikeln.

Notera speciellt följande i article 2.
He shall have power, by and with the advice and consent of the Senate, to make treaties, provided two thirds of the Senators present concur,
Senast redigerad av NyttNick3 2017-01-17 kl. 18:25.
2017-01-17, 18:22
Medlem
Citat:

Står inte något om en 35% skatt i konstitutionen.

och ja trump kan använda executive power om han vill så.

Obama använde det mer än någon annan.

Skillnaden är att Trump inte vill använda den till att ändra något i konstitutionen.
2017-01-17, 18:28
Medlem
heiss avatar
Citat:
Så du har inga svar alltså.
Rätten att bära vapen regleras förövrigt i andra tillägget. Det är inte samma sak som andra artikeln.
Vet inte vad din fråga är längre, men en viktigare fråga som jag har till dig, hur ser du på att fullfölja lagen även vad gäller illegala invandrare på federal nivå, och alltså inte låta wacko-liberala delstater på kusterna bryta mot vad den federala lagstiftningen säger?
2017-01-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Står inte något om en 35% skatt i konstitutionen.

och ja trump kan använda executive power om han vill så.

Obama använde det mer än någon annan.

Skillnaden är att Trump inte vill använda den till att ändra något i konstitutionen.

Att Obama utfärdade fler executive orders än någon annan är en ren lögn.
Det finns gott om presidenter som utfärdat fler, ett axplock.
Richard Nixon, Ronald Reagan, Dwight D. Eisenhower, George W. Bush för att inte prata om giganter som Harry S Truman och Calvin Coolidge. Jämfört med de två sista så ser Obamas användande av executive orders minimal ut.
Så du menar att hans vilja att köra över senaten inte är ett brott mot konstitutionen?
Senast redigerad av NyttNick3 2017-01-17 kl. 18:31.
2017-01-17, 18:30
Medlem
Citat:
Vet inte vad din fråga är längre, men en viktigare fråga som jag har till dig, hur ser du på att fullfölja lagen även vad gäller illegala invandrare på federal nivå, och alltså inte låta wacko-liberala delstater på kusterna bryta mot vad den federala lagstiftningen säger?

Kan du förklara vilka artiklar i konstitutionen det är du lutar dig på när du pratar om den federala lagstiftningen?
2017-01-17, 18:38
Medlem
heiss avatar
Citat:
Richard Nixon, Ronald Reagan, Dwight D. Eisenhower, George W. Bush för att inte prata om giganter som Harry S Truman och Calvin Coolidge. Jämfört med de två sista så ser Obamas användande av executive orders minimal ut.
Så du menar att hans vilja att köra över senaten inte är ett brott mot konstitutionen?
Deras var troligen bättre än obamas, vill du förneka att han utfärdade många dåliga executive orders?

Citat:
Kan du förklara vilka artiklar i konstitutionen det är du lutar dig på när du pratar om den federala lagstiftningen?
Att driva igenom federal lagstiftning?? Kan det vara 2 artikeln?? Jag gissar, men de olika amendments känner jag hyfsat till vill jag tro, men oavsett, är det frågesport som dina frågor syftar till eller var det någon kontenta i diskussionen från din sida du ville lyfta fram??
Senast redigerad av heis 2017-01-17 kl. 18:42.
2017-01-17, 18:41
Medlem
Citat:
Deras var troligen bättre än obamas, vill du förneka att han utfärdade många dåliga executive orders?

2 artikeln?? 10 tillägget känner jag till men den kan ej gälla illegala invandrare. Är det frågesport som dina frågor syftar till eller var det någon kontenta i diskussionen från din sida du ville lyfta fram??

Så nu har vi gått från Obama använde det mer än någon annan. till att Obamas executive orders var sämre än alla andras. Kan ni bestämma er för vilket argument ni vill använda?

Är det frågesport som dina frågor syftar till eller var det någon kontenta i diskussionen från din sida du ville lyfta fram??

Jag vill veta vad du har för stöd för dina uttalanden.
2017-01-17, 18:41
Medlem
Citat:

Ja han får använda executive orders står inskrivet konstitutionen att han får. Sen vad man använder den till är en annan sak.

Obama försökte ändra konstitutionen det vill inte Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in