Citat:
Ursprungligen postat av
X-pert
Han är dåligt utrustad hantverkaren Nerijus. Fruktkniv utan slida och nu måste han åka bygden runt för att leta efter en hammare. Arne har visst stränga regler för hur verktygen skall förvaras. Men nog är väl en riktig kniv och hammare något som hantverkaren får stå för själv. Det är ju hans förlängda arm och skall vara nåt han trivs med. Inte nåt som arbetsgivaren väljer ut och låser in på daglig basis. Hammarhistorien är helskum liksom fruktkniven.
Arbetar med att renovera hus och har en hammare.
Läste fortsättningen - hammaren försvann visst, sen dök den upp tillbaka hux flux så det fanns anledning att åka till Martorp.
Citat:
Min bror tog en hammare från Blomberg 10. Och då våran hammare dök upp plötsligt då den som vi har hämtat lämnade tillbaka.
Mmm, åkte ni båda dit för att hämta en hammare, förstod jag dig rätt då?
Jag tror han var själv eller vi båda två, du vet det är svårt och svara.
Förutom hammaren är det en tigersåg, verktyg, rödfärg, kattbesök, mask och däckbyte på tisdag morgon samt käka i Götene och far förbi Martorp igen samma dag.
Själv säger NB tre ggr vid summering:
Citat:
"Så jag har varit där tre gånger, i onsdags, i torsdags, i fredags"
" första gången jag var där så var det i onsdags"
Den där kökskniven har aldrig varit i bilen innan vilket låter rimligt om han är hantverkare.
Han vässade pennor med en röd eller rosa vilket låter som en ordinär morakniv med rött plastskaft.
Kanske kökskniven råkade slinka med på söndagen från diskstället då han landade på mellanbesök i sin jakt på plåtsax och vinkeljärn.
För övrigt undrar jag vad NB svamlar om gällande butik i Lidköping som anledning att låsa in verktygen på söndag? Det var ju sen eftermiddag och han fick förhinder:
sexualsadistiskt mord.
Citat:
Och äh, äh, vi, vi, vi, vi, vi tänkte ju åka till en butik i Lidköping så vi tänkte ju att äh, jag vill slippa och äh, ha verktygen med mig och transportera dom om vi skull, alltså för att vi ska åka ut till en butik i Lidköping, mmm, men äh, vi åkte aldrig i Lidköping utan, utan vi åkte till Källby istället.
Ja.
Det är ju bättre att inte ha verktygen med sig då man äh, är ute och kör för det kan hända att polisen äh, kan stoppa en och fråga, vad är det för verktyg?