Citat:
Alla vet att Långström fick inte uttala sig i skuldfrågan. Men det uppstår direkt en fråga om att varför han var med i rättegången om inte hans uttalande hade någon betydelse. Hans uttalande sas hängde löst i luften och var inte stöd till en diagnos. Det finns ingen bekräftelse av någon som skulle stödja Långströms uttalande. Det saknas en diagnos att NB är en sxualsadist och att det skulle vara motivet till brottet. Ingen har undersökt NB:s status i fråga, där Långströms uttalande skulle kunnat vara en stöd till.
Det verkar ha funnits väldigt starka krafter bakom tvånget att få NB stämplad som sexualsadist. Advokat Bradtlers roll som bisittare till ÅK kan ha haft en stor betydelse för utgången. Jag tor att det var Bradtler som erbjöd Långström till rätten. Advokat Brandtler kan även ha påverkat valen av vittnen till rättegången. Jag anklagar inte Bradtler, han gjorde ett bra jobb. Undrar bara hur mycket han kunde styra ÅK:n i äredet.
Om det vore så då skulle vi alla kunna bedömmas att vara sexualsadister. Vad forskningen säger är en sak för sig och detaljerna i mordet är en annan sak. Det finns inte någon anknytning mellan de.
Det verkar ha funnits väldigt starka krafter bakom tvånget att få NB stämplad som sexualsadist. Advokat Bradtlers roll som bisittare till ÅK kan ha haft en stor betydelse för utgången. Jag tor att det var Bradtler som erbjöd Långström till rätten. Advokat Brandtler kan även ha påverkat valen av vittnen till rättegången. Jag anklagar inte Bradtler, han gjorde ett bra jobb. Undrar bara hur mycket han kunde styra ÅK:n i äredet.
Om det vore så då skulle vi alla kunna bedömmas att vara sexualsadister. Vad forskningen säger är en sak för sig och detaljerna i mordet är en annan sak. Det finns inte någon anknytning mellan de.
Långström har aldrig och förmodades aldrig ställa en diagnos på Nerijus. Han skulle precis tvärtemot vad du säger utifrån detaljerna i mordet göra en karaktäristik. Det som framkommit är karaktäristiskt för ett mord med sexualsadistikt motiv. Det behövs inga starka krafter och det är inte heller långsökt för att få så självklara pusselbitar att falla på plats. De starka krafterna behövs om man skall försöka förmå sig själv att se något annat. Jag har själv föreslagit "naturvetenskaplig forskariver" bara för att man skall förstå hur stendumt det låter. Så vad är det om det inte är sexualsadistiskt. Kan vi få en lista på fem alternativ i rangordning med det troligaste först. Jag tror att vi kan enas om att "naturvetenskaplig forskariver" går bort.