2017-01-17, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Alla vet att Långström fick inte uttala sig i skuldfrågan. Men det uppstår direkt en fråga om att varför han var med i rättegången om inte hans uttalande hade någon betydelse. Hans uttalande sas hängde löst i luften och var inte stöd till en diagnos. Det finns ingen bekräftelse av någon som skulle stödja Långströms uttalande. Det saknas en diagnos att NB är en sxualsadist och att det skulle vara motivet till brottet. Ingen har undersökt NB:s status i fråga, där Långströms uttalande skulle kunnat vara en stöd till.

Det verkar ha funnits väldigt starka krafter bakom tvånget att få NB stämplad som sexualsadist. Advokat Bradtlers roll som bisittare till ÅK kan ha haft en stor betydelse för utgången. Jag tor att det var Bradtler som erbjöd Långström till rätten. Advokat Brandtler kan även ha påverkat valen av vittnen till rättegången. Jag anklagar inte Bradtler, han gjorde ett bra jobb. Undrar bara hur mycket han kunde styra ÅK:n i äredet.

Om det vore så då skulle vi alla kunna bedömmas att vara sexualsadister. Vad forskningen säger är en sak för sig och detaljerna i mordet är en annan sak. Det finns inte någon anknytning mellan de.

Långström har aldrig och förmodades aldrig ställa en diagnos på Nerijus. Han skulle precis tvärtemot vad du säger utifrån detaljerna i mordet göra en karaktäristik. Det som framkommit är karaktäristiskt för ett mord med sexualsadistikt motiv. Det behövs inga starka krafter och det är inte heller långsökt för att få så självklara pusselbitar att falla på plats. De starka krafterna behövs om man skall försöka förmå sig själv att se något annat. Jag har själv föreslagit "naturvetenskaplig forskariver" bara för att man skall förstå hur stendumt det låter. Så vad är det om det inte är sexualsadistiskt. Kan vi få en lista på fem alternativ i rangordning med det troligaste först. Jag tror att vi kan enas om att "naturvetenskaplig forskariver" går bort.
2017-01-17, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Varför skriver du om det nu när du inte kan bevisa det?

Du menar alltså att Svenska Staten anlitar en person som sen sprider "dynga" på FB. Är det så du menar?

Betänk att dina skattepengar slösades bort då vissa militärer tog bondpermis och letade efter Lisa i stället för att öva "soldats väntan i mörker". Känns väl skönt nu att pengarna äntligen läggs på ett behjärtansvärt ändamål.
2017-01-17, 13:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Långström har aldrig och förmodades aldrig ställa en diagnos på Nerijus. Han skulle precis tvärtemot vad du säger utifrån detaljerna i mordet göra en karaktäristik. Det som framkommit är karaktäristiskt för ett mord med sexualsadistikt motiv. Det behövs inga starka krafter och det är inte heller långsökt för att få så självklara pusselbitar att falla på plats. De starka krafterna behövs om man skall försöka förmå sig själv att se något annat. Jag har själv föreslagit "naturvetenskaplig forskariver" bara för att man skall förstå hur stendumt det låter. Så vad är det om det inte är sexualsadistiskt. Kan vi få en lista på fem alternativ i rangordning med det troligaste först. Jag tror att vi kan enas om att "naturvetenskaplig forskariver" går bort.
... och parallellt en lista gällande den fungerande parafilin kåt på lik.

Förankrat i vetenskap med exempel som stöder hans störda sexualitetet gällande både gärningsman, gärningsförlopp samt själva gärningens karaktär vid mord.

Det ska som sagt överträffa aktuell bevisning, gärningsbeskrivning, hans MO dagen innan som sammanfaller helt med sadisternas beteende för att kontakta ett tänkt offer alternativt in vivo try-outs, dvs att han mycket väl kan ha utfört denna sadistiska akt.

Åklagaren leder med bred marginal jämfört med de magra, haltande, oförankrade argument som presenterats hittills av Nekrofilkramarna.
Senast redigerad av develi 2017-01-17 kl. 13:10.
2017-01-17, 13:09
Medlem
Citat:
Din "sanning" kan du bevisa, eller? Existensen av dit "spöke" med?
Vad är det som säger att handsken inte fanns där trots att Stefan inte såg den? Stefan letade efter sin dotter och inte krypandes letade efter en handske i en skitig lada fyllt med bråte på över 500 kvadratmeter.
Vilken tid menar du att ditt "spöke" la dit handsken?
Fagro vågar inte ge sig på den centrala bevisningen som skickade mördaren Nerijus raka vägen till fängelset. Vågar du?
Kan du svara på detta eftersom #Fagro inte kan?
(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm
Det gäller alla er alternativare, kan ni inte det så faller era teorier som dominobrickor.

Lisas pappa sa att han skulle se handske om den funnits där vid brunn denna söndags kvällen. Den låg synligt.
Han trodde att någon drev med honom.
Dina påstående låter som förtal på Lisas pappa.
Vad försöker du bevisa? Vill du säga att han har dålig synen eller att han ljuger?
Vem försvarar du egentligen?
2017-01-17, 13:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Lisas pappa sa att han skulle se handske om den funnits där vid brunn denna söndags kvällen. Den låg synligt.
Vad försöker du bevisa? Vill du säga att han har dålig synen eller att han ljuger?
Han tänkte högt likt alla andra de inledande dagarna - innan aktuell bevisning etc presenterades. Alla spekulerade, funderade vad det än gällde. Han inser givetvis att han missade en mörk handske i en mörk avkrok i en mörk lada då han letade efter sin dotter - en kropp, en person - och var rädd, upprörd och förtvivlad.
Han har nämligen likt annat normalt folk insett att NB är mördaren med tanke på bevisning, vittnen och brist på alibi.

Att du fastnat den 7 juni 2015 är bara att beklaga.

Intressant att ett uttalande kring en handske är så primär för dig - det vittnar om att du har brist på argument gällande annan gärningsbeskrivning.
För 10 min sen skrev jag följande - tack för att du så snabbt bekräftar min mening:

" Åklagaren leder med bred marginal jämfört med de magra, haltande, oförankrade argument som presenterats hittills av Nekrofilkramarna."
Senast redigerad av develi 2017-01-17 kl. 13:24.
2017-01-17, 13:18
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma

( Du fick svar av #develi, läs där och lär dig något nytt. )

Har du med hakat upp dig som dom övriga alternativare?

Varför undviker du det centrala bevisningen som skickade Nerijus direkt i fängelset?
Det var inte handsken. Det var inte örhänget heller utan DNA't.

Inger försökte med att vifta bort osynliga flugorna men hon missade hela tiden för det fanns inga flugor alls, varken synliga eller osynliga, precis som du gör nu.

Jag kan ta det igen eftersom du råkade missa det viktiga:

"Fagro vågar inte ge sig på den centrala bevisningen som skickade mördaren Nerijus raka vägen till fängelset. Vågar du?
Kan du svara på detta eftersom #Fagro inte kan?
(FB) Alternativa teorier om mordet på Lisa Holm "
Senast redigerad av PantherE 2017-01-17 kl. 13:37.
2017-01-17, 13:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Läser man FUP (nu menar jag inte #nopomil's och #Fagro's egenkomponerade FUP utan den officiella) Så ser man klart och tydligt att handsken förflyttades (både av Aivaras och Lars) ett par gånger innan Arne "hittade" den helt synligt. Att den inte sågs på natten är då förklarligt, likadant med ett litet örhänge som ligger under bråte osynligt kommer fram när man stampar runt i ladan och trampar på allt bråte.

Tyvärr så ser alternativre det dom bara vill se och blundar för fakta och olika förklaringar som i sig inte har något större betydelse mer än att det pekar direkt på ungefär hur överfallet gick till i ladan.

Det centrala och avgörande tekniska bevisningen (bl.a. DNAt) vågar ingen av dessa sorgliga individer beröra eller närma sig för då faller hela deras teorier pladask som dominobrickor eller korthus.
Såg att du visade på "handskens förflyttning" som man kan läsa sig till i FUP, tack!
Det riktiga förundersökningsprotokollet alltså, inte det andra där de bara läser mellan raderna eller med vilje missar det väsentliga.

Jag ville inte ens diskutera handske och örhänge med #Fagro då jag anser att det är meningslöst då han är låst i sina vanföreställningar och inte kan ta till sig den information och undervisning han får.
Detsamma gäller även för de andra planteringsfantiserarna.

Det intressanta är hur de ska tackla den centrala bevisningen i fallet, Nerijus DNA.
Det är ju denna som måste "bort", allt annat är bara slöseri med tid och energi.

Så, när kommer de vetenskapligt förankrade och trovärdiga svaren på det?

Utan det kan ni ju fetglömma alla pinsamma försök till alternativa teorier, då är det enbart fåniga önskedrömmar, fantasier och menlösa sidospår - helt utan verklighetsförankring.
2017-01-17, 13:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det intressanta är hur de ska tackla den centrala bevisningen i fallet, Nerijus DNA.
Det är ju denna som måste "bort", allt annat är bara slöseri med tid och energi.
Ja - det kokar ner till detta bland alla fantasirika motiv. Här saknas en sannolik gärningsbeskrivning relaterat till DNA.

För övrigt är det frågan om nekrofili (varför denna störda läggning är ok) samt frågan till Fagro nyss som givetvis kan ställas generellt:

Ser du dig själv stå inför rätten och presentera nåt dylikt som du inte ens kan försvara på flashback?
2017-01-17, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Såg att du visade på "handskens förflyttning" som man kan läsa sig till i FUP, tack!
Det riktiga förundersökningsprotokollet alltså, inte det andra där de bara läser mellan raderna eller med vilje missar det väsentliga.

Jag ville inte ens diskutera handske och örhänge med #Fagro då jag anser att det är meningslöst då han är låst i sina vanföreställningar och inte kan ta till sig den information och undervisning han får.
Detsamma gäller även för de andra planteringsfantiserarna.

Så, när kommer de vetenskapligt förankrade och trovärdiga svaren på det?

Utan det kan ni ju fetglömma alla pinsamma försök till alternativa teorier, då är det enbart fåniga önskedrömmar, fantasier och menlösa sidospår - helt utan verklighetsförankring.
Du borde inse att det första steget är att Lisa måste ha funnits i ladan innan du kan börja påstå att det fanns DNA i ladan som Lisa och Nerijus personligen avsatt där.
Du försöker påstå att när det finns DNA från en person på ett ställe som nu i ladan måste personen också ha varit där, som är helt felaktigt.
Du kan aldrig bevisa att Lisa fanns i ladan den kvällen hon försvann den 7 juni därför det fanns inga spår av att Lisa befunnit sig där.
Därför dina påståenden om DNA som bevis att Lisa fanns i ladan är totalt intetsägande.
2017-01-17, 14:24
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Om det vore så då skulle vi alla kunna bedömmas att vara sexualsadister. Vad forskningen säger är en sak för sig och detaljerna i mordet är en annan sak. Det finns inte någon anknytning mellan de.
Har du alla hästar hemma?
Hur tänkte du här?
Är vetenskap och forskning något hokuspokus som inte ska användas vid praktisk bedömning?
Hur ska man använda kunskap från forskning här om det "inte finns någon anknytning" mellan forskning och detaljerna i mordet?
Vad säger detaljerna i mordet dig?
Berätta.
2017-01-17, 14:29
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du borde inse att det första steget är att Lisa måste ha funnits i ladan innan du kan börja påstå att det fanns DNA i ladan som Lisa och Nerijus personligen avsatt där.
Du försöker påstå att när det finns DNA från en person på ett ställe som nu i ladan måste personen också ha varit där, som är helt felaktigt.
Du kan aldrig bevisa att Lisa fanns i ladan den kvällen hon försvann den 7 juni därför det fanns inga spår av att Lisa befunnit sig där.
Därför dina påståenden om DNA som bevis att Lisa fanns i ladan är totalt intetsägande.
DU ska bevisa att DNA:t är planterat.
DU ska berätta hur allt har gått till.
DU ska besvara alla frågor du fått om DNA:t och du ska kunna svara med vetenskaplig förankring.

Det ÄR redan fastställt och styrkt att Lisa mördades av Nerijus i ladan.
DU hävdar något annat.
DU måste styrka dina påståenden.
Och, det ska smälla högre än åklagarens variant.
Varsågod att börja.
2017-01-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro

Märker du att du är helt ensam om att driva den här tesen att först skall Nerijus och Lisas närvaro fastställas på annat sätt. Sedan kan DNA börja gälla som bevis.
Ingen av oss som håller med åklagaren instämmer.
Tingsrätten instämmer inte.
Hovrätten instämmer inte.
Andra lagkunniga instämmer inte.
Inger R instämmer inte.
Björn H instämmer inte.
Du får inget medhåll från någon av mördarkramarna. Har du tänkt på det? Det verkar som om de tycker att du torpederar deras snyggt uppbyggda försvar av Nerijus.
Jag har sagt det förut: om jag ser en massa vita hundhår på den tilltryckta sidenkudden i min finfåtölj så vet jag att min hund har legat där. Kudden var nämligen fluffig förut och fri från hår. Jag behöver inte först på annat sätt bevisa att han legat där innan jag kan börja använda hundhåren som bevis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in