2017-01-17, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Återigen detta med ögonen. Fruktansvärd barbarer.
Vi behöver få fart på vikingablodet och skrämma skiten ur dom här små löjliga gossarna.
Varför pratar du om det 13 åriga mordet här? Är du lite sen?
Citera
2017-01-17, 16:32
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Hade han koden? de flesta har ju kod så inte andra kommer in i luren.
Telefonen var väll öppen eftersom det gick att ta ett foto på BO om det nu var den telefonen han kan ju även bytt ut telefonen och lämnat en annan och ren till snuten.
Citera
2017-01-17, 16:38
Medlem
Vem tog telefonen ahmed adnan a eller v kupa?
Citera
2017-01-17, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
23-åringen besökte en restaurang i närheten när han hörde de kraftiga smällarna, 5-6 till antalet.

Hur kunde denne man lokalisera Ahmed när den närmaste restaurangen ligger omkring 10 min(?) från den plats som Ahmed mördades?

– Det var ingen tvekan om att det var skott. Jag såg killen ligga på sidan och blodet flöt ut från huvudet. Men jag upplevde det som att alla bara stod och tittade på.

23-åringen hävdar att han upplevde det som att alla bara stod och tittade på men samtidigt lägger han inte märke till att någon fotograferat bilden av hans mobiltelefon?

23-åringen beskriver sedan hur han kastade sig fram och påbörjade hjärt- och lungräddning på 16-åringen. Han säger också att han inledningsvis hade offrets mobiltelefon på sig. Den fick polisen först senare.

Inträffade detta före eller efter att han tog ett foto på Ahmed? Han hävdar tidigare att alla bara stod och tittade på men då hade väl alla som stod och tittade på reagerat på en okänd man som plötsligt tar ett foto på Ahmed för att därefter söka igenom hans kläder på värdesaker?
Det låter allt lite konstigt för att vara 23 år och ett sånt tänkande. Om han är så smart att han tänker han ska bearbeta händelsen genom bilden då undrar jag varför han inte stannar och överlämnar telefonen till polisen. Kanske en rapport till ambulanserna om hans HLR. Har han utfört HLR borde han tagit killens puls ochså. Om det är sant måste ju hela folkhopen bevittnat det. Ingen stoppade honom då han stack?
Citera
2017-01-17, 17:04
Medlem
johnthedickholmess avatar
Är påföljden alltid livstidsfängelse för den här typen av grova mord eller kan de få tidsbestämt när de åker dit om de är yngre? Lite konstigt att våga begå sådana här grova mord då de aldrig preskriberas. Jag menar, slänga bort sitt liv i fängelse? For what? Bara en tidsfråga innan de åker in.
Citera
2017-01-17, 17:06
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Är påföljden alltid livstidsfängelse för den här typen av grova mord eller kan de få tidsbestämt när de åker dit om de är yngre? Lite konstigt att våga begå sådana här grova mord då de aldrig preskriberas. Jag menar, slänga bort sitt liv i fängelse? For what? Bara en tidsfråga innan de åker in.
Om gärningsmannen också är 16 år gammal blir straffet inte värt att nämna i sammanhanget.
Citera
2017-01-17, 17:07
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ingen livstid för folk personer 21.
Citera
2017-01-17, 17:08
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:

Är man under 21 lär man få tidsbestämt straff, 14 år fick flera av de inblandade i morden på vår krog bar..
Citera
2017-01-17, 17:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
Det låter allt lite konstigt för att vara 23 år och ett sånt tänkande. Om han är så smart att han tänker han ska bearbeta händelsen genom bilden då undrar jag varför han inte stannar och överlämnar telefonen till polisen. Kanske en rapport till ambulanserna om hans HLR. Har han utfört HLR borde han tagit killens puls ochså. Om det är sant måste ju hela folkhopen bevittnat det. Ingen stoppade honom då han stack?
Förklaringen är helt och totalt fabricerad. Ingen människa reagerar på det sättet. Han går alltså fram till en död (döende) person och försöker först göra HLR på honom, men slutar snart med detta (istället för att vänta på ambulans som man skulle kunna förvänta sig) och söker igenom hans fickor istället (han kan ju inte vetat precis var han hade telefonen). Han påträffar då en telefon och tar den med sig (vem vet vad för andra saker han hittade?). Senare lämnar han den till polisen. Det finns en uppenbar risk att telefonen manipulerats eller genomsökts efter "olämpligt" material, det finns ingen som vet vilka andra föremål han plockade från BO och till sist förstår jag inte hur hans förklaring till agerandet kan stå okritiskt oemotsagt i media. Helt oförståeligt.
Citera
2017-01-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Förklaringen är helt och totalt fabricerad. Ingen människa reagerar på det sättet. Han går alltså fram till en död (döende) person och försöker först göra HLR på honom, men slutar snart med detta (istället för att vänta på ambulans som man skulle kunna förvänta sig) och söker igenom hans fickor istället (han kan ju inte vetat precis var han hade telefonen). Han påträffar då en telefon och tar den med sig (vem vet vad för andra saker han hittade?). Senare lämnar han den till polisen. Det finns en uppenbar risk att telefonen manipulerats eller genomsökts efter "olämpligt" material, det finns ingen som vet vilka andra föremål han plockade från BO och till sist förstår jag inte hur hans förklaring till agerandet kan stå okritiskt oemotsagt i media. Helt oförståeligt.

Om han tränat, var är då hans väska? Man tar inte en mobil från en skjuten utan anledning, det fanns säkert något i den som han ville radera. Att han inte fattar att det går att återskapa är naturligt. Hur många har inte torskat pga mobilpejlning (Vårväderstorget bla). Var är alla vittnen? Dem håller käften men skriker att samhället måste ordna upp det hela. Men är det inte så att dem via medvetna val ställt sig utanför samhället. Tips till polisen är ju att försöka bekräfta den mobilintresserade mannens berättelse.
Citera
2017-01-17, 17:19
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Abdulaziz är rötägget som säger sig tagit bilden på BOs skjutna ansikte.
Den "anonyme" killen säger att han "tog hand" om BOs mobil efter att han försökt rädda livet på honom och att han senare lämnat över den till polisen.

Den som lämnade in BO´s mobil är Abdulaziz.

Abdulaziz har dessutom hittat på dumheter med en Karim och denne Karim kan man para ihop med en viss 9mm. Vad blev BO skjuten med nu igen?

Allt det här kan iofs polisen se så det har de säkert redan tittat på...

Ok, Abdulaziz är alltså den tredje påstådda personen som är ansvarig för bilden!? Dimridåer skapas och ett virrvarr med oriktiga uppgifter. Den person som nämndes först brukar vara rätt person.
Citera
2017-01-17, 17:22
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Om han tränat, var är då hans väska? Man tar inte en mobil från en skjuten utan anledning, det fanns säkert något i den som han ville radera. Att han inte fattar att det går att återskapa är naturligt. Hur många har inte torskat pga mobilpejlning (Vårväderstorget bla). Var är alla vittnen? Dem håller käften men skriker att samhället måste ordna upp det hela. Men är det inte så att dem via medvetna val ställt sig utanför samhället. Tips till polisen är ju att försöka bekräfta den mobilintresserade mannens berättelse.
Jag skrev ingenting om att träna. Vadå för väska? Klart man kan träna utan väska för övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in