2017-01-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Uppenbart läser ju den där nedknarkade langaren flashbacktråden iaf.

Vore intressant att veta om de som kommenterade i tråden på insta var Ahmeds kompisar, det känns/verkar ju så och är så fallet kan påståendet att Ahmed inte rörde sig i kriminella kretsar strykas direkt. Åtminstone instagramkontoinnehavaren är ju med all tydlighet grovt kriminell (knark på bild, stöldgods/märkeskläde, knivar i mängder, tjocka sedelbuntar, osv).

Mkt bra påpekande. Många av kommentarerna på Insta såg tydligt ut att vara från Ahmeds vänner/bekanta. Men varför har de en knarklangare på sin vänlista? Som de dessutom följer så frenetiskt att de ser inläggen nästan direkt.

Oavsett om bilden är relevant eller inte; så verkar Ahmeds vänner röra sig i kriminella kretsar.

Jag blir mer och mer övertygad om att Ahmed höll på med skumrask-saker.
Citera
2017-01-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Det sjuka är att Moxamxed Saeedx xOmar idag bor på Jespersgatan endast ett litet stenkast i från där han mördade tjejen. Sjukt att han redan kan gå fri och ställa till jävelskap igen. Borde aldrig ha fått se dagens ljus mer men i Sverige förlåter man alla svinerier. Han lär ha blivit våldtagen när han satt inne av 2 kosovoalbaner sen om det är sant är en annan femma.

Han lever inte jävelskap utan är skötsam, arbetar och är gift, låt han vara istället då han är en av få "kriminella" som inte faller tillbaka i brott.

Och nej han har inte blivit våldtagen, ni tittar för mycket på prisonbreak osv.
Citera
2017-01-17, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Tramsresonemang.

Vet du något mer, som du inte vill dela med dig av. Eller är det bara ditt eget "tramsresonemang"?
Citera
2017-01-17, 13:29
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Den 14/1 dök bilden upp i tråden. Jag kan nästa garantera att bilden är irrelevant, och att det här med att detta vore GM bara är ett rykte som småkidsen i området spekulerar i helt utan belägg.

(FB) 16-årige Ahmed Obaid ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård
Ojdå. Vafan, det verkar vara någon som stjälper ur sig frågan om det är gm på bilden? Ja, så kan rykten också skapas...

Flashbackdetektiver, leta vidare. Denna bild är inget av värde.
Citera
2017-01-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Mkt bra påpekande. Många av kommentarerna på Insta såg tydligt ut att vara från Ahmeds vänner/bekanta. Men varför har de en knarklangare på sin vänlista? Som de dessutom följer så frenetiskt att de ser inläggen nästan direkt.
Oavsett om bilden är relevant eller inte; så verkar Ahmeds vänner röra sig i kriminella kretsar.
Även jag är övertygad om att Ahmed höll på med något, därav mordet. Jag undrar bl.a. varför familj går ut i media med lögner?

Citera
2017-01-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle

Du underskattar nog hur fort saker sprider sig på nätet.

"Knarklangaren" verkar hålla hus i västra Stockholm. Jag tycker kopplingen mellan kontoinnehavaren och ungdomar i Malmö är långsökt.
Citera
2017-01-17, 13:44
Medlem
Havremopedens avatar
Kom igen nu grabbar, som Magnus Betner säger, #SverigeHarAldrigVaritTryggare

Ont:

Förmodligen knarkhandel-gone-bad... inte så mycket att göra, låt dom rensa bland sina egna led...
Citera
2017-01-17, 13:44
Medlem
Tycker att bilden är väldigt interessant, killen ser inte ut att höra hemma i den klungan.
Hel maskerad bland en massa vanliga människor i anslutningen till mordplatsen?

Är det fastställd om GM väntade vid busshållsplatsen eller om dom tog bussen tillsammans med BO?
Citera
2017-01-17, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Även jag är övertygad om att Ahmed höll på med något, därav mordet. Jag undrar bl.a. varför familj går ut i media med lögner?

Och jag undrar varför föräldrarna inte vill prata med polisen?
Kan det ha något att göra med att media gärna vill hålla fast vid bilden av en "felskjutning", medans polisen faktiskt vill veta sanningen och lösa brottet? Eller är de hotade?
Citera
2017-01-17, 13:52
Medlem
Abdulaziz är rötägget som säger sig tagit bilden på BOs skjutna ansikte.
Den "anonyme" killen säger att han "tog hand" om BOs mobil efter att han försökt rädda livet på honom och att han senare lämnat över den till polisen.

Den som lämnade in BO´s mobil är Abdulaziz.

Abdulaziz har dessutom hittat på dumheter med en Karim och denne Karim kan man para ihop med en viss 9mm. Vad blev BO skjuten med nu igen?

Allt det här kan iofs polisen se så det har de säkert redan tittat på...
Citera
2017-01-17, 13:54
Medlem
Ni som tycker det är så hemskt att 23åringen fota och snodde mobilen.. Ni måste förstå att detta är ett beteende som är normen i Malmö i dessa kretsar. Sker det en olycka, ja då lägger man vantarna på värdesaker istället för att hjälpa till.

När det gäller foto grejen är detta ett beteende som inte bara är bland ungdomar. Två ggr de senaste kvartalet har jag varit med om att trafiken gått i 20km/h på motorvägenen för att alla ska filma olyckan som skett i andra körbanan! Folk är så jävla uppmärksamhetskåta att en smaskig bild är guld värd!
Citera
2017-01-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Och jag undrar varför föräldrarna inte vill prata med polisen?
Kan det ha något att göra med att media gärna vill hålla fast vid bilden av en "felskjutning", medans polisen faktiskt vill veta sanningen och lösa brottet? Eller är de hotade?

Kan väl kanske vara så att de blivit hotade och att Ahmed var vedergällningen, blodshämnd typ. Och att de nu inte vill "gola" för då kanske de andra barnen råkar illa ut. Vi vet väldigt lite om Ahmeds familj. Media har skrivit vad Ahmed ville bli, men så vitt jag vet, inte ett knyst om att hans föräldrar sysslar med, om de arbetar och lever svenssonliv osv, vilket snarare kan tyda på att de är ointegrerade. Vilda spekulationer förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in