2017-01-17, 21:12
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Innan han dog skrek han "jag vill inte dö"

Han hade fått ett eller flera skott i huvudet. Hur kunde han tala? Absolut, Ahmed var ett underbarn, men detta påstående är över all förväntan.

Han dog i hennes armar

Enligt Sydsvenskan dödförklarades Ahmed på sjukhuset, där han även identifierades.
Död och dödförklaras är 2 helt olika saker
Citera
2017-01-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seniormadame
Som sagt, jag vet inte om skotten i ansiktet kom före eller efter. Ni kan ju prata med henne istället. Bara skrev vad jag visste om det vore till hjälp men folk ska ifrågasätta allt.
Som sagt, jag vet inte om skotten i ansiktet kom före eller efter.
Du hävdar alltså att hon hör ett (?) skott, hon hittar Ahmed, som förövrigt kunde tala, hon gör hlr (varför då?) och försvinner, därefter kommer gm tillbaka och sätter ett eller fler skott i huvudet på pojken, bland folkmassan?
Citera
2017-01-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Det gör dom flesta faktiskt.

Men det låter otroligt att han skulle skrikit några sista ord med en kula i hjärnan.

Beror kanske lite på var i hjärnan man är träffad.
Citera
2017-01-17, 21:19
Medlem
Citat:
Kanske ambulanspersonalen fick liv i honom, gubben jag vet inte.

Handlar väll till stor del vart skotet har tagit i hjärnan.
Fin kaliber om jag inte minns fel användes här.
Han kan mycket väll varit talförd tills han förblöder.
Citera
2017-01-17, 21:19
Medlem
seniormadames avatar
Citat:
Som sagt, jag vet inte om skotten i ansiktet kom före eller efter.
Du hävdar alltså att hon hör ett (?) skott, hon hittar Ahmed, som förövrigt kunde tala, hon gör hlr (varför då?) och försvinner, därefter kommer gm tillbaka och sätter ett eller fler skott i huvudet på pojken, bland folkmassan?

Jag var inte där tyvärr, fråga henne själv istället för att leka polis
Citera
2017-01-17, 21:22
Medlem
Citat:
Jag var inte där tyvärr, fråga henne själv istället för att leka polis
Skicka pm då så jag får veta vem jag ska kontakta.
Citera
2017-01-17, 21:23
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Beror kanske lite på var i hjärnan man är träffad.
Jag tror fortfarande det är skitsnack, som 95% av alla "vittnesmål" som dyker upp här. Många småkids som snackar goja.
Citera
2017-01-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Död och dödförklaras är 2 helt olika saker
Hans pappa Najm Obaid är på väg till moskén när samtalet kommer. Pappan till en av sonens bästa kompisar har försökt nå honom. Ahmed har svimmat på gatan, du måste komma, är budskapet.

På vägen möter Najm Obaid flera av sina vänner från moskén. Där står också Ahmeds bäste vän och hans pappa.
– NN [Ahmeds kompis] är blå om läpparna och vit i ansiktet. Han ser skräckslagen ut, säger Najm Obaid.

Nu får han höra att Ahmed är skjuten i benet och har förts till akuten. Polisen skjutsar Najm, hans fru och kompisens pappa till sjukhuset. I väntrummet känner han sig först lugn. När de hänvisas till en litet rum med gröna stolar hugger det till i hans hjärta. Det var i det rummet han tog farväl av en äldre vän som gick bort förra året.

Sedan kommer läkaren.
– Han sa "tyvärr", berättar Najm Obaid.
Ahmeds kusin, Housam Abbas, är en av dem som går in för att identifiera kroppen.
Citera
2017-01-17, 21:26
Medlem
seniormadames avatar
Alltså ni som inte bor i malmö som inte känner folket som är inblandade... tfoo på er. Era wannabe spekulationer är komiska. Sanningen kommer alltid fram, istället för att sitta och ifrågasätta allt. Bli poliser iverkligheten istället om ni tros veta sååå mycket.
Citera
2017-01-17, 21:26
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Känns som detta har väckt folkets vrede i förorterna, 2 oskyldiga unga killen på kort tid.
Vi får hoppas att detta var vändningen på våldet.

https://www.facebook.com/islam.nu/videos/1458721644161479/

Tror du det eller? Det finns inget slut på kaoset i Sverige. Enligt officiell ideologi kan det här inte hända i Sverige.
Citera
2017-01-17, 21:27
Medlem
Citat:
Alltså ni som inte bor i malmö som inte känner folket som är inblandade... tfoo på er. Era wannabe spekulationer är komiska. Sanningen kommer alltid fram, istället för att sitta och ifrågasätta allt. Bli poliser iverkligheten istället om ni tros veta sååå mycket.
Du uppmanar mig att kontakta henne, fram med namn. Hur tror du jag ska hitta en tjej annars? Mr Wise Guy.
Citera
2017-01-17, 21:28
Medlem
5549s avatar
Citat:
Hans pappa Najm Obaid är på väg till moskén när samtalet kommer. Pappan till en av sonens bästa kompisar har försökt nå honom. Ahmed har svimmat på gatan, du måste komma, är budskapet.

På vägen möter Najm Obaid flera av sina vänner från moskén. Där står också Ahmeds bäste vän och hans pappa.
– NN [Ahmeds kompis] är blå om läpparna och vit i ansiktet. Han ser skräckslagen ut, säger Najm Obaid.

Nu får han höra att Ahmed är skjuten i benet och har förts till akuten. Polisen skjutsar Najm, hans fru och kompisens pappa till sjukhuset. I väntrummet känner han sig först lugn. När de hänvisas till en litet rum med gröna stolar hugger det till i hans hjärta. Det var i det rummet han tog farväl av en äldre vän som gick bort förra året.

Sedan kommer läkaren.
– Han sa "tyvärr", berättar Najm Obaid.
Ahmeds kusin, Housam Abbas, är en av dem som går in för att identifiera kroppen.
Och? Spridda budskap från olika personer i en sådan situation är snarast väntat. Få människor dödförklaras på platsen av en olycka, eller i det här fallet ett mord. Det krävs en läkare till det. Ambulanspersonal jobbar på patienten tills dom har kommit in till sjukhuset. Där dödförklarades han troligen relativt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in