2017-01-16, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Ta alla fyra direkt. Behövs mycket bra spelare när Ni köper in glaslirare som M Olimb. Redan där räknade jag bort LHC detta och kommande år. Sörensen Tror jag skulle vara bäst att plocka. Han har ju bra driv.
Glaslirare? Killen har om man även räknar in landslaget spelat i över 70 matcher vid 6 av dom senaste 7 säsongerna.
Att han åker på en ful knätackling av Åslin i början av säsongen och blev borta flera veckor är bara olyckligt.

Sen har väl han och Bergfors varit en besvikelse så här långt.
För Mathis del har det dock sett betydligt bättre ut senaste tiden då han fått kliva in som center mellan Gordon och Lilja, annars har han mest huserat ute på kant under säsongen.

Tror inte Sörensen redan vänder hem till Sverige, lär nog ge det mer än en säsong.
Senast redigerad av tech_85 2017-01-16 kl. 15:15.
Citera
2017-01-16, 17:18
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tech_85
Glaslirare? Killen har om man även räknar in landslaget spelat i över 70 matcher vid 6 av dom senaste 7 säsongerna.
Att han åker på en ful knätackling av Åslin i början av säsongen och blev borta flera veckor är bara olyckligt.

Sen har väl han och Bergfors varit en besvikelse så här långt.
För Mathis del har det dock sett betydligt bättre ut senaste tiden då han fått kliva in som center mellan Gordon och Lilja, annars har han mest huserat ute på kant under säsongen.

Tror inte Sörensen redan vänder hem till Sverige, lär nog ge det mer än en säsong.

Ja, tog nog i lite mycket där. Men han snurrar förmycket i hörnen för min smak, även när han öste in poäng för FHC i grundserien var han helt ofarlig i slutspel när det blir tätare. Han kan vara magisk ibland, men överlag så håller han inte i slutspel, av vad jag sett tidigare av honom. LHC är överlag ganska lätta att stänga ner. Mitt tips är att det behövs mer rivighet. Nu är det ju några månader till slutspel så allt kan ju hända. Och LHC börjar få ihop det mer och mer. Kul att se. Tex Lundgren, Larsson var löjligt bara i Växjö men har haft lite svårt i LHC.

Älskar att se lag växa under säsong...och både Växjö och LHC är pålägg upp!

Men personligen tycker jag LHC har ett grymt lag, om än för få rivjärn. Tänk reddox, Josefsson, hennesey, brodecki, everberg till viss del. Tunga och möta utan att tacklas mycket. Åker jävla massa skridskor åt båda håll samtidigt som de genererar poäng.
Senast redigerad av MitchRapp 2017-01-16 kl. 17:52.
Citera
2017-01-16, 18:43
Medlem
MitchRapps avatar
Tog mig frihet att kolla lite stats i olika lag. Bergfors -14 och MOlimb -9. Inte BP spelare i andra lag ligger så dåligt. I huvudsak mest Leksingar och Rögle spelare som har den typen av stats pga av tabellläget. Som topplag ska man igentligen inte ha några - lirare och ännu mindre dyra spelare. Men Olimb lirar offensivt och mycket PP i ett mitt/topp gäng. Så att ha bergfors/MO kostar säsongen och kanske nästa med om de inte bänkas och byts bort.
Senast redigerad av MitchRapp 2017-01-16 kl. 18:52.
Citera
2017-01-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ja, tog nog i lite mycket där. Men han snurrar förmycket i hörnen för min smak, även när han öste in poäng för FHC i grundserien var han helt ofarlig i slutspel när det blir tätare. Han kan vara magisk ibland, men överlag så håller han inte i slutspel, av vad jag sett tidigare av honom. LHC är överlag ganska lätta att stänga ner. Mitt tips är att det behövs mer rivighet. Nu är det ju några månader till slutspel så allt kan ju hända. Och LHC börjar få ihop det mer och mer. Kul att se. Tex Lundgren, Larsson var löjligt bara i Växjö men har haft lite svårt i LHC.

Älskar att se lag växa under säsong...och både Växjö och LHC är pålägg upp!

Men personligen tycker jag LHC har ett grymt lag, om än för få rivjärn. Tänk reddox, Josefsson, hennesey, brodecki, everberg till viss del. Tunga och möta utan att tacklas mycket. Åker jävla massa skridskor åt båda håll samtidigt som de genererar poäng.
Med K-A blev det ett jäkla snurrande i hörnen där ett tag, så för våran del är det väl bra att man satt ihop honom med två killar som gärna tar sig in på mål i Lilja & Gordon.

Att vi är lätta att stänga ner beror väl på vilka man frågar, men med 7 raka mot oss under 2016 så är väl kritiken befogad när det kommer från Växjöhåll. Hallam har ett stort jäkla övertag på Tagnes, får se om han kan hitta några motmedel framöver och i ett ev. kommande slutspel.

Tycker nog vi har tillräckligt med riviga spelare (Sebbe, Törnqvist, Lilja, Sylvegård och Gallo), skulle väl vara avsaknaden av en back som Rahimi som man kanske gärna hade velat krydda med när det väl drar ihop sig. Men man kan inte få allt.

Lundgren var riktigt dålig i början av säsongen och han kom fel i princip varje situation, men har växt under säsongens gång. Hans backkollega Näkyvä var även han katastrof till en början och då främst defensivt, men båda har som sagt tagit ett rejält kliv sett till början av säsongen och har senaste tiden spelat riktigt bra.

Eddie har knappast haft det 'svårt' i Linköping, fram till det att Salmela kom in och övriga backar (Näkyvä, Lundgren och Karlsson) höjde sig så var han utan tvekan vår bästa back. Carlsson och Kristensen fick helt klart godkänt sett till förväntningarna. Dock var det en back som stack ut och gjorde det med bravur när många svek i början av säsongen och det var Eddie som ensam bar försvaret!

Även målvaktssidan var skakig till en början där framförallt Högberg nu lyft sig, första 8 matcherna gick han ut i 4 av dom med en räddningsprocent under 90%. Nu har han förvisso missat senaste matcherna p.g.a. skada, men innan dess 13 raka matcher där han inte haft en räddningsprocent under 90%.

Så nog börjar det se en aning ljusare ut för våran del, dock får gärna Bergfors explodera poängmässigt... men vill han spara sig till slutspel så går det också bra!
Citera
2017-01-16, 19:09
Medlem
JoshTees avatar
Alla vet ändå att cluben aldrig kommer vinna nåt guld.
Citera
2017-01-16, 19:18
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Alla vet ändå att cluben aldrig kommer vinna nåt guld.

Så är det. Alltid skönt att ha med sig den vetskapen.
Citera
2017-01-16, 19:20
Medlem
Giggsys avatar
Aldrig är en väldigt lång tid, förr eller senare smäller det
Citera
2017-01-16, 19:20
Medlem
Citat:
Tog mig frihet att kolla lite stats i olika lag. Bergfors -14 och MOlimb -9. Inte BP spelare i andra lag ligger så dåligt. I huvudsak mest Leksingar och Rögle spelare som har den typen av stats pga av tabellläget. Som topplag ska man igentligen inte ha några - lirare och ännu mindre dyra spelare. Men Olimb lirar offensivt och mycket PP i ett mitt/topp gäng. Så att ha bergfors/MO kostar säsongen och kanske nästa med om de inte bänkas och byts bort.
Bergfors har bänkats vissa perioder, missade även ett antal matcher p.g.a. skada. När han kom tillbaka fick Gallo finna sig i mindre speltid.
Tagnes gör allt för att väcka liv i Bergfors, och killen försöker verkligen där ute. Det är inte så att han glider omkring och inte ser ut att bry sig, utan det är mer som det låst sig och det rejält!
Skulle han inte komma igång i slutet av serien & slutspelet så tror jag nog man försöker finna en lösning gällande hans kontrakt till nästa säsong.
Hade det t.ex. varit slutspel nu och han presterat lika bedrövligt så hade garanterat Gallo fått spela bra mycket mer.

Likt Olimb spelade även Bergfors mycket PP i början av säsongen, vad det nu har för betydelse i ditt resonemang rörande +/- statistiken? Enda gången den spelar in vid specialteams är vid SH-mål...

Men visst båda har varit floppar hittills och det finns mer att önska vad det gäller deras spel!
Citera
2017-01-16, 23:53
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Brodecki? Tung att möta? Isåfall har LHC också ett antal "rivjärn".

Citat:
Vad har PP/BP med +/- att göra?
Citera
2017-01-17, 07:53
Medlem
MitchRapps avatar
Inget egentligen förutom att man kan anta att spelarna ibland får mindre tid i anfallstek osv vilket toppspelare ofta får.

Som Brynäsare förstår jag att du tycker så. Jag var själv skeptisk till värvningen av brodecki. Men han har gjort stora framsteg och speciellt sedan Emil Pettersson kom så skulle jag säga att de är en av seriens bästa kedjor just nu. Där brodecki trummar på som bara den. Lite som ett yrväder.
Citera
2017-01-17, 09:27
Medlem
[quote=JoshTee]Alla vet ändå att cluben aldrig kommer vinna nåt guld.[/QUOTE ] Alla sa att Leksand aldrig skulle lyckas gå upp ifjol heller. .
Citera
2017-01-17, 09:30
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Inget egentligen förutom att man kan anta att spelarna ibland får mindre tid i anfallstek osv vilket toppspelare ofta får.

Som Brynäsare förstår jag att du tycker så. Jag var själv skeptisk till värvningen av brodecki. Men han har gjort stora framsteg och speciellt sedan Emil Pettersson kom så skulle jag säga att de är en av seriens bästa kedjor just nu. Där brodecki trummar på som bara den. Lite som ett yrväder.
Jag gillar Adam och tycker det är kul att han får göra lite poäng. Men om det är som du säger att han är "jobbig att möta" så har han ändrat spelstil helt sen han var hos oss (vilket suger då hans bästa egenskap är klubbtekniken).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in