2017-01-16, 21:03
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
http://www.expressen.se/kvallsposten/23-aring-tog-bilden-pa-mordade-ahmed/

"Nu vill han förklara varför"

"det var ett sätt för mig att bearbeta den hemska upplevelsen"

"Jag tog bilden bara för att ha ett bevis på att jag var där och försökte hjälpa till. Att kunna återse bilden skulle bli ett sätt för mig att bearbeta en sådan svår händelse, säger han"

"Det var i det läget strax, innan polisens ankomst, jag tog bilden, säger han"

"Det ska ha varit där någon fått se och - utan att 23-åringen observerat det - fotograferat av bilden i mobiltelefonen.
Jag vet att ingen av mina vänner gjort det i alla fall, säger 23-åringen."

"Han säger också att han inledningsvis hade offrets mobiltelefon på sig. Den fick polisen först senare.
Jag omhändertog den bara för att den inte skulle försvinna."

OMG. Någon som köper dessa lögner.

Undra om han har mottagit en massa hot för detta..
Det skulle ju för övrigt vara intressant att få bekräftat om det är samma kille som blev outad i den här tråden, typ 10 inlägg efter att den första bilden länkades.. Snacket måste ju ha gått som en löpeld i trakterna om vem det var som delat bilden först..
Citera
2017-01-16, 21:03
Medlem
Den här likplundraren som bedyrar att hans kompisar är oskyldiga kan man inte lita på alls, för han tycks ju både stjäla och ljuga.
Citera
2017-01-16, 21:05
Medlem
Det är tragiskt att så många vill smutskasta Ahmed och hans familj. Det finns inget som tyder på att han skulle varit brottslig utan snarare var han en ovanligt bra kille i det här området.

Det troligaste är att han blev mördad därför att han uttryckte sig negativt om IS och var shiamuslim. Detta är också anledningen till att så många är rädda att berätta vad de vet.

Låt Ahmed och hans familj vila i frid och fördöm i stället IS och Sveriges migrationspolitik.

Detsamma gäller fotografen. Man kan diskutera om det var rätt att ta bilden och lägga ut den, men jag tror inte direkt han hade onda avsikter. Han har ju bevisligen lämnat mobilen till polisen och han har självmant ställt upp på intervju. Undrar förresten om det var han som skrev här och sedan blev kontaktad av Expressen genom FB.
Citera
2017-01-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Sett till stavning och ålder är det fel person.
Någon skrev att omar saed var en bekant till BO. Inlägget togs snabbt bort. Vad är det med denna person du syftar på?
Citera
2017-01-16, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
http://www.expressen.se/kvallsposten...mordade-ahmed/

"Nu vill han förklara varför"

"det var ett sätt för mig att bearbeta den hemska upplevelsen"

"Jag tog bilden bara för att ha ett bevis på att jag var där och försökte hjälpa till. Att kunna återse bilden skulle bli ett sätt för mig att bearbeta en sådan svår händelse, säger han"

"Det var i det läget strax, innan polisens ankomst, jag tog bilden, säger han" Bilderna?

"Det ska ha varit där någon fått se och - utan att 23-åringen observerat det - fotograferat av bilden i mobiltelefonen.
Jag vet att ingen av mina vänner gjort det i alla fall, säger 23-åringen."

"Han säger också att han inledningsvis hade offrets mobiltelefon på sig. Den fick polisen först senare.
– Jag omhändertog den bara för att den inte skulle försvinna."

Så han kastar sig på det blodiga offret där det sprutar ut blod ur huvudet och börjar göra HLR. Upptäcker att personen är död. Tänker det här behöver jag nog bearbeta framöver. Tar därför en eller flera bilder på liket (ev. med brottsoffrets mobil).
Vill även ha bevis (för vem?) att han var där och hjälpte till.

Så under denna tumultartade situation så tänker han att han behöver foto dels som bevis och dels för att kunna bearbeta händelsen.

Väl i lägenheten öppnar han sin? mobil och utan att han märker något så tar en person som inte är hans vän 2 eller flera? mycket bra bilder av fotografierna i hans telefon som han just då sitter och tittar på.

När polisen kommer till platsen så tar han mobilen med sig istället för att ge den till polisen direkt på platsen. Troligen polisen som pejlar mobilen och tar mobilen gissar jag.

Var ju någon av skyttarna som skulle kommit tillbaka till platsen. Denna pojk kanske?
Kanske polare med GM som inte vill besudla sina kläder med blod från offret som säger till 23-åringen att ta mobilen.

Han vill ha ett bevis på att han försökte hjälpa till, som sagt, varför förväntade han sig att anklagas för något annat?

Var detta helt enkelt ett simpelt rån på en mibiltelefon kan man ju fråga sig och bilden en trofé ? Det finns inte på kartan att en normalfuntad person agerar som "fotografen" gjorde. Han agerar ju konstigt på precis alla punkter, som om han är skyldig till något, men det kan ju förstås bara handla om stölden också.
Senast redigerad av Potifar2 2017-01-16 kl. 21:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Där fick man en ganska bra översikt av situationen.

De skriver även "Imorgon kanske din son?" "Vi måste göra skillnad"
Vad som sägs på sådana sammankomster vet jag ju inte. Men när man såg filminspelning från den förra minnesstunden, (och delvis från manifestationen idag där justitieministern deltog) så blev det högljutt och vad som i mina öron lät som en ganska aggressiv ton.

Fb lär ju finnas kvar en stund, så uppföljningen till detta lär ju inte gå en förbi hoppas jag.
Jag trodde först att det var länkat till en sida i Mellanöstern för mycket står på arabiska? Sen såg jag att det var i Sverige. Blir fan mörkrädd att vara inne på dessa sidor! Det är creapy och obehagligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Fint att man ska donera för att frakta liket till Irak, undrar vem som ska donera runt 100 000 per begravning till de 7-8 andra barnen när de dött, detta bör nog familjen tänka över, risken finns att Ashmed får ligga begravd där borta utan sin närmaste familj.

Sen ska väl hela jävla malmoe-klanen med hem och begrava Ascmed i Irak. Det blir väl ett charterplan som Drygeman betalar med våra pengar.
Citera
2017-01-16, 21:12
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är tragiskt att så många vill smutskasta Ahmed och hans familj. Det finns inget som tyder på att han skulle varit brottslig utan snarare var han en ovanligt bra kille i det här området.

Det troligaste är att han blev mördad därför att han uttryckte sig negativt om IS och var shiamuslim. Detta är också anledningen till att så många är rädda att berätta vad de vet.

Låt Ahmed och hans familj vila i frid och fördöm i stället IS och Sveriges migrationspolitik.

Detsamma gäller fotografen. Man kan diskutera om det var rätt att ta bilden och lägga ut den, men jag tror inte direkt han hade onda avsikter. Han har ju bevisligen lämnat mobilen till polisen och han har självmant ställt upp på intervju. Undrar förresten om det var han som skrev här och sedan blev kontaktad av Expressen genom FB.
Vi har ju i tråden fått reda på att BO har varit inblandad i äggkastning, hot och skadegörelse när man har kastat en sten genom bilrutan på en person som försöker fly ett hotfullt ungdomsgäng. I media beskrivs han som fläckfri läkaraspirant. Du ser inga problem med det? Varför tror du att media gör på det sättet? Finns det någon anledning eller är det slumpen?
Citera
2017-01-16, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol

Blir man mördad nuförtiden i Sverige om man uttrycker sig negativt om IS?
Citera
2017-01-16, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Sen ska väl hela jävla malmoe-klanen med hem och begrava Ascmed i Irak. Det blir väl ett charterplan som Drygeman betalar med våra pengar.

Om det är så riskfritt i Irak för att åka på begravning, så kan dom gott stanna kvar och börja bygga upp landet igen.
Citera
Medlem
Någon som kan komma med en sammanfattning över situationen? Var snubben kriminell/hade kriminella kopplingar? Finns det en MGM?
Citera
Medlem
Detsamma gäller fotografen. Man kan diskutera om det var rätt att ta bilden och lägga ut den, men jag tror inte direkt han hade onda avsikter. Han har ju bevisligen lämnat mobilen till polisen och han har självmant ställt upp på intervju. Undrar förresten om det var han som skrev här och sedan blev kontaktad av Expressen genom FB.[/quote]

1. Goda avsikter kanske?
2. Hur vet du det? Kanske polisen som pejlat mobilen och tagit tillbaka mobilen?!
3. Och?!

Han snor BO mobil. Tar foto på ett dött barn. Ljuger uppenbart om varför och hur det gått till. VAD är det som gör att du tror på vad han säger?
Senast redigerad av Pungont 2017-01-16 kl. 21:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in