2017-01-16, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Detta gjorde mig rasande ja VARFÖR? Titta lite närmare i era egna navlar kanske. Det är ju liksom inte svenskar som dödar invandrare utan invandrare som dödar invandrare, säger det er i Rosengård nåt? Hårdare straff ja precis som i hemländerna som funkar så bra. Ska vi inte ha dödsstraff också med offentlig avrättning? Hårdare straff hjälper inte ett dugg. Hårdare uppfostran hjälper! Ni låter ungarna springa vin för våg tills de når puberteten och då stryper ni deras frihet helt, inte undra på att de blir som de blir.

Dessutom har lite kurage och vittna!

Vad pratar du om ? Skulle dom bränna bilar i sina hemländer så skulle dom skjutas ihjäl av polisen . nu ser ni IAF varför dessa länder behöver sans som Saddam , muamar och al assad : för att hålla koll på djuren och visa dem deras plats i samhället . först när dom kommer hit där polisen skiter i så gör dom vad fan dom än vill
Citera
2017-01-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Ett avgångsbetyg från grundskolan säger inte så mycket. Framförallt inte när det gäller unga killar i den åldern. Han kanske lade ner mer tid och energi i gymnasiet.

Hade själv ganska mediokra betyg i den åldern. Det berodde mest på att skolarbete sattes långt ner på prioriteringslistan. Tack vare möjligheten med högskoleprov så kom man ändå in på en bra universitetsutbildning och fixade en fil mag utan problem.

PS. Jag har en kompis som hoppade av från gymnasiet för att han var skoltrött. Han läste senare in betygen på komvux med bra resultat. Klarade sen läkarlinjen utan problem. Motivation är a och o.

Då ska jag berätta en hemlighet för dig.

Avgångsbetyget i grundskolan är kanske ditt livs största vägval genom livet idag.

Med dåliga betyg har du inte behörighet att söka flertalet linjer i gymnasiet. Du hamnar i IG skola och IG spåret där andra personer som inte heller lyckats med avgångsbetyget går. Där fortsätter vara stökigt för många i IG klasserna då många inte har ambitioner att plugga. Det är en form av förvaring. Till skillnad från de linjer som godkända kan välja, och där de som verkligen vill skaffa sig en utbildning går. Där finns en helt annan studiero.

För 30 år sen kunde man ändå bli något fast man hade dåliga betyg i grundskolan, för man var skoltrött. Idag kan du nästan inte ens få ett städjobb med okej betyg. Av den enkla anledning att det finns 400.000 arbetslösa i kö som också kan tänka sig ta jobbet, och som har bättre utbildning. För 30 år sen kom du rätt långt med gymnasieutbildning. Idag krävs det en högskoleutbildning för att få ett någorlunda kvalificerat jobb. Jag ser vilken konkurrens det är på min arbetsplats och hur bra utbildningar många har. Ändå får de inte jobbet.

Och jag kan säga det börjar redan i 8:an. Har du inte okej betyg i 8:an får kämpa skiten ur dig i 9:an. Har du okej betyg i 8:an är 9:an mycket repetition.

Att bli läkare med dessa betyg finns bara ett sätt att bli på. Fuska på nationella provet.

Något som har ökat markant senaste åren. Precis som mycket annan kriminalitet.

Din fantasikompis är för bra för vara sant. Inte speciellt trovärdig historia.
Citera
2017-01-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Vad pratar du om ? Skulle dom bränna bilar i sina hemländer så skulle dom skjutas ihjäl av polisen . nu ser ni IAF varför dessa länder behöver sans som Saddam , muamar och al assad : för att hålla koll på djuren och visa dem deras plats i samhället . först när dom kommer hit där polisen skiter i så gör dom vad fan dom än vill
Jag pratar om att problemet ligger hos dem själv, men att det hela tiden ska gnällas på polis och politiker.
Citera
2017-01-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Vad pratar du om? Ingenstans är kvinnorna så förtryckta och har så lite inflytande som i de arabisk muslimska länderna. Har du pluggat på Södertörns högskola eller sitter du bara och skriver saker du inte har en aning om?
Känner och har känt en del muslimska kvinnor (i Sverige för all del) och de flesta har varit rätt så fierce. Har hört av vänner som varit där att inte ens Saudier är chefen längre när de kommer hem. Men va fan, kryp tillbaka under din sten nu ok?
Citera
2017-01-16, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Vem är Omar Said?
Någon som vet vilken koppling han hade till Ahmed?
Moha*ed Sae*d O*är?
18-åring fick åtta år för mord
Citera
2017-01-16, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aki04

Helt rätt! Diktaturer som de du nämnde behövs och nu när de inte finns längre så ser man mass avrättningar, olika jihadist rörelser som Is, Al Sham, Al Quida m.m. Det är rena vilda västern där i mellanöstern tack vare att våra idiot ledare orska dikaturernas fall
Citera
2017-01-16, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin

Avgångsbetyget i grundskolan är kanske ditt livs största vägval genom livet idag.

Med dåliga betyg har du inte behörighet att söka flertalet linjer i gymnasiet. Du hamnar i IG skola och IG spåret där andra personer som inte heller lyckats med avgångsbetyget går. Där fortsätter vara stökigt för många i IG klasserna då många inte har ambitioner att plugga. Det är en form av förvaring. Till skillnad från de linjer som godkända kan välja, och där de som verkligen vill skaffa sig en utbildning går. Där finns en helt annan studiero.

För 30 år sen kunde man ändå bli något fast man hade dåliga betyg i grundskolan, för man var skoltrött. Idag kan du nästan inte ens få ett städjobb med okej betyg. Av den enkla anledning att det finns 400.000 arbetslösa i kö som också kan tänka sig ta jobbet, och som har bättre utbildning. För 30 år sen kom du rätt långt med gymnasieutbildning. Idag krävs det en högskoleutbildning för att få ett någorlunda kvalificerat jobb. Jag ser vilken konkurrens det är på min arbetsplats och hur bra utbildningar många har. Ändå får de inte jobbet.

Och jag kan säga det börjar redan i 8:an. Har du inte okej betyg i 8:an får kämpa skiten ur dig i 9:an. Har du okej betyg i 8:an är 9:an mycket repetition.

Att bli läkare med dessa betyg finns bara ett sätt att bli på. Fuska på nationella provet.

Men vilket j gnäll igen. Om man har IG så kanske man inte ska läsa på gymnasiet det är liksom inte obligatoriskt eller en mänsklig rättighet. Läste du inte vad den tidigare skrev - man kan läsa in på KomVux i ett senare skede i livet. Dessutom vadå får inte ett någorlunda kvalificerat jobb nähä och det är också en mänsklig rättighet också då eller då får man väl jobba med "okvalificerat2 jobb då ska det vara så svårt. Arbetslösheten var stor för trettio år sedan också förutom i Stockholm så jag tog min ända ur vagnen och flyttade dit såklart och nej jag fick inte jobb som läkare. Det var omkring då det började krävas gymnasie för jobb, men jobb får du ej via betyg utan via kontakter och släkt.
Citera
2017-01-16, 18:58
Medlem
halvblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helofin

Kan bara instämma. För 48 år sedan - då jag tog studenten - kunde jag välja jobb. Efter flera års slarv vid universitet kunde jag sedan få ett annat jobb och söka en annan högskoleutbildning. Den passade inte mig visade det sig och jag kunde sadla om till en gymnasielärareexamen och 35 år i kommunal tjänst. Den resan är knepigare att göra idag. Många dörrar stängs redan i åk 9. Ett skämt att en elev som Ahmed skulle klara Natur med de förutsättningarna som redovisats. Och jag har ändå sett 35 årgångar.
Senast redigerad av halvblind 2017-01-16 kl. 19:07.
Citera
2017-01-16, 18:59
Medlem
Nån gripen än?
Citera
2017-01-16, 19:07
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Det är fortfarande oklart. Jag har gått igenom ett hundratal som gillat, kommenterat, delat men jag hittar ingen Ba*aa, varken på Facebook eller Instagram. Vem är Ba*aa? Varför är hon inte närvarande nu när hennes ex mördades? Varför förekommer fadern i belastningsregistret? Jag undrar, som du gör, vem Ba*aa är.

https://minfil.org/S575scb0bb/B3386-14.PDF
Citera
2017-01-16, 19:10
Medlem
De horeungene som har gjort dette fortjener å bli drept brutalt og deres familie fortjener å dö!

Källa
Citera
2017-01-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullkream
Vad än polisen säger så sitter det nog i bakhuvudet på dom flesta att vill man komma undan med saker så vill man ha minimalt med vittnen, så vad polisen har sagt tror jag inte är orsaken på tid och plats

Hur många mord lyckades polisen klara upp i Malmö förra året det är fritt fram, och dom vet om det. dom skjuter automateld mitt på ljusa dagen i ett höghus område. det är inte första gången dom skjuter såhär mitt framför vittnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in