2017-01-16, 20:53
Medlem
Bilden som de pratas om i media idag. Länk?

Har inte varit lat utan har kollat över 30 sidor bakåt utan att kunna hitta en länk

Tack på förhand
Citera
2017-01-16, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Ba*aa's fader alternativt broder, hon var Ahmeds ex.

Det här verkar vara ett anmärkningsvärt spår.
Citera
2017-01-16, 20:56
Medlem
Ska man behöva nöja sig med en jävla low-res kopia 2017? Är det inte dags att 23-åringen tar sitt ansvar och lägger upp den högupplösta originalbilden på den döde Ahmed så att alla får en chans att bearbeta den hemska upplevelsen?
Citera
2017-01-16, 20:56
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Nu skall du inte misstro denna vardagshjälte
Sicken jävla blunder, först muddra grabben och sedan robba han finns det ingen hejd på idiotin bland kaoset..
Sen att polis och media köper en sådan förklaring är minst sagt tragiskt.

Denna hjälte som helt osjälviskt springer fram och hjälper en människa i nöd och dessutom förvarar hans mobil samt tar ett minnesfoto ska givetvis nomineras till Svenska Hjältar 2017. Han är dessutom så osjälvisk att han inte vill ställa upp på bild i media.
Citera
2017-01-16, 20:57
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Denna hjälte som helt osjälviskt springer fram och hjälper en människa i nöd och dessutom förvarar hans mobil och tar ett minnesfoto ska givetvis nomineras till Svenska Hjältar 2017. Han är dessutom så osjälvisk att han inte vill ställa upp på bild i media.
Jag håller med! Jag nöjer mig inte förrän den här personen minst blir landshövding!
Citera
2017-01-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Någon som kollat upp vart swish-numret leder? Det hade inte förvånat mig om någon försöker tjäna lite snabba cash och sno åt sig donationerna.

Fint att man ska donera för att frakta liket till Irak, undrar vem som ska donera runt 100 000 per begravning till de 7-8 andra barnen när de dött, detta bör nog familjen tänka över, risken finns att Ashmed får ligga begravd där borta utan sin närmaste familj.
Citera
2017-01-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är allmänt känt att det finns en konflikt mellan sunni och shiamslimer. Denna konflikt finns även i Sverige och många shiamuslimer har berättat att de har blivit hotade. Ahmed tillhörde en shiamuslimsk arabisk familj från Irak, men de bodde tydligen i ett område som domineras av Somaliska sunnimuslimer. Jag tror mordet var en signal till shiamuslimerna att konvertera till sunniislam eller flytta därifrån, annars riskerar de livet. Vi vet att det finns massor av IS-krigare och mångdubbelt fler sympatisörer i Sverige. Ahmed hade bland annat på internet kritiserat IS och hade en bild som visar att han skulle försvara shia-islam. Detta kan mycket väl ha räckt för att han skulle offras. Ett liknande mord hände för bara drygt en månad sedan i Malmö där en ung tandläkare av samma härkomst sköts på väg hem. Troligen av samma orsak.
Mycket troligt detta. När de drivits ut från Aleppo och andra IS fästen fortsätter de på hemmaplan, precis som de blivit tillsagda att göra. Kanske var detta en övning och skytten var e hemvändare som visade hur det ska gå till. Känns inte som de som åker runt på moppe och skjuter 20 skott varav ett träffar. Devörmer upp och ser till att hålla polisen i jobb för att planera något större. Ahmed var en "värma upp övning" precis som tandläkaren. Att det skulle bli bekymmer med olika grupper inom religion visste man för längesen. Slutet av 80-talet var det upplopp på en flyktingbåt i Göteborg mellan libaneser och somalier. Ena halvan blev flyttad till ett hotell😡. Det är dags att förbjuda islam och andra sekter. Arma Svea rike!
Citera
2017-01-16, 21:00
Medlem
Kan garantera att denna valp är kopplad med mördaren, istället för att agera och hjälpa till så tar han bild på en mördad grabb, härligt.

Källa
Källa
Citera
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Så man kan ju bara spekulera över hur lång tid det är kvar innan ett muslimsk parti tar över Shit-City?

Det har ju redan inträffat.
Citera
Medlem
Det här kommer lösas. Det har blivit för stort och för exponerat. Om inte hämnd är möjlig så kommer det läcka. "Det två vet, vet ingen, det tre vet, vet alla".
Citera
2017-01-16, 21:01
Medlem
http://www.expressen.se/kvallsposten...mordade-ahmed/

"Nu vill han förklara varför"

"det var ett sätt för mig att bearbeta den hemska upplevelsen"

"Jag tog bilden bara för att ha ett bevis på att jag var där och försökte hjälpa till. Att kunna återse bilden skulle bli ett sätt för mig att bearbeta en sådan svår händelse, säger han"

"Det var i det läget strax, innan polisens ankomst, jag tog bilden, säger han" Bilderna?

"Det ska ha varit där någon fått se och - utan att 23-åringen observerat det - fotograferat av bilden i mobiltelefonen.
Jag vet att ingen av mina vänner gjort det i alla fall, säger 23-åringen."

"Han säger också att han inledningsvis hade offrets mobiltelefon på sig. Den fick polisen först senare.
– Jag omhändertog den bara för att den inte skulle försvinna."

Så han kastar sig på det blodiga offret där det sprutar blod ur huvudet och börjar göra HLR. Upptäcker att personen är död. Tänker det här behöver jag nog bearbeta framöver. Tar därför en eller flera bilder på liket (ev. med brottsoffrets mobil).
Vill även ha bevis (för vem?) att han var där och hjälpte till.

Så under denna tumultartade situation så tänker han att han behöver foto dels som bevis och dels för att kunna bearbeta händelsen.

Väl i lägenheten öppnar han sin? mobil och utan att han märker något så tar en person som inte är hans vän 2 eller flera? mycket bra bilder av fotografierna i hans telefon som han just då sitter och tittar på.

När polisen kommer till platsen så omhändertar han mobilen så att den inte ska försvinna men istället för att direkt ge den till polisen så tar han mobilen med sig.
Troligen polisen som pejlar mobilen och tar mobilen gissar jag.

Var ju någon av skyttarna som skulle kommit tillbaka till platsen. Denna pojk kanske?
Kanske fotografen är polare med GM som inte vill besudla sina kläder med blod från offret som säger till 23-åringen att ta mobilen. Mobilen har kanske något känsligt innehåll?
Senast redigerad av Pungont 2017-01-16 kl. 21:14.
Citera
2017-01-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Nu skall du inte misstro denna vardagshjälte
Sicken jävla blunder, först muddra grabben och sedan robba han finns det ingen hejd på idiotin bland kaoset..
Sen att polis och media köper en sådan förklaring är minst sagt tragiskt.

Du har rätt hur kan jag bara vara så elak att misstro denna hjälte ? Jag skäms nu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in