Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 04:53
  #97
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Bäst falafel i Sverige och bäst på fotboll.

Om hela Sverige blir som Malmö kommer vi få duktiga fotbollspelare i Landslaget och kanske vinna Champions League!

Samtidigt behöver Malmö 4-5 miljarder SEK/år från övriga Sverige i statligt
utjämningsbidrag för att inte implodera till en Svensk version av Detroit.
Om hela Sverige blir som Malmö vilka ska betala för oss då?

Av Malmös överreklamerade blattar är det väl bara Zlatan det blivit
något stort av. Dom flesta blir hypade och hamnar sedan i något
bottenlag i Turkiet innan dom kommer tillbaka till Allsvenskan.
__________________
Senast redigerad av JonasX 2017-01-11 kl. 04:58.
Citera
2017-01-11, 05:02
  #98
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Precis. Det är ju inte glesbygden i Norrland vi pratar om.
Tyvärr tror jag närheten till Köpenhamn bidrar, Malmö är en förort till Köpenhamn och det är där alla företagen ligger.

Sverige borde ha tull på bron.

Kan säkert ha en viss effekt, men det är knappast huvudskälet till varför Malmö
går på knäna ekonomiskt.
Citera
2017-01-11, 05:06
  #99
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirdaniel
Svar ja. Sverige är och kommer fortsätta bli ett land med mångkultur.

Det är mer troligt att Sverige splittras. Mångkultur funkar inte i längden.
Citera
2017-01-11, 05:11
  #100
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Detroit? Det är trots allt ingen nergånget crack-paradis.. Så det är en ytterst skum liknelse. Har du ens varit i Malmö eller bara läst in dig på all internetpropaganda?

Ge staden 10 år utan utjämningsbidrag så kommer man förvandlas till en
Detroitkopia. Du kan inte ha ett I-landssamhälle med en U-landspopulation
så enkelt är det.
Citera
2017-01-11, 05:15
  #101
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Eller hur. Malmö var förlorat redan innan flyktingvågen. Lilla Aleppo är numera smeknamnet på denna latrin i Sverige.
Nej verkligen inte. Det är den tärande U-landspopulationen
som är skälet till Malmös undergång.
Citera
2017-01-13, 04:36
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Detta sker i alla storstäder.
Barnfamiljer flyttar ut och yuppisar flyttar in.
Yuppisarnas droganvändande är en stor anledning till våld i storstäder.
Om dom inte vore så många hobbynarkomaner runt öresund skulle det vara trevligare.
Nu vet jag inte om det var bättre när Danskar eller Jugoslaver höll på som värst.

Oj har du blivit drogexpert också
Citera
2017-01-13, 04:37
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Ska vi vara helt ärliga så är det bara några få delar av Stockholm som är netto bidragsgivare.
10 % av svenskarna betalar och 90 % bidrar i stort sett noll och intet.
tekniskt sett är Svenskarna bidrags och avdragsnarkomaner.

Dina ekonomikurser från dagcenter räknas inte
Citera
2017-01-15, 22:39
  #104
Medlem
ZikaZteffes avatar
Tydligen är hela Sverige intresserade av hans slutsatser-toppdelad i SDS
Citat:
Han har gjort segregationen i Malmö till en bestseller

Ingen trodde att en faktaspäckad bok om Malmö skulle bli den bäst säljande boken i Sverige. Inte heller Lars Åberg, författaren till "Framtidsstaden"

Jag ser inte boken som svartmålande. Det är en rättvisande skildring av förhållandena i Malmö. Jag beskriver det jag ser och hör, baserat på intervjuer med en massa människor, säger han.

Det har redan framförts invändningar mot att "Framtidsstaden" är överdrivet dystopisk i beskrivningen av Malmö och segregationen. Det ser Lars Åberg som en del av den "problemförnekelse" som sedan flera år bedrivs inom Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och delar av Miljöpartiet.
http://www.sydsvenskan.se/2016-01-15...-en-bestseller
Citera
2017-01-15, 23:16
  #105
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZikaZteffe
Tydligen är hela Sverige intresserade av hans slutsatser-toppdelad i SDS
http://www.sydsvenskan.se/2016-01-15...-en-bestseller

Utmärkt. Det här kan vara en del av uppvaknandet Sverige behöver. En saklig och faktabaserad framställning av vad invandringen och mångkulturen har gjort med Malmö och Sverige. Ju fler som läser och pratar om den desto bättre. Det gör att ljugande politiker och journalister avslöjas som de skojare och kvacksalvare de egentligen är.

Att Malmö är beroende av miljardbidrag varje år för att klara sin budget tror jag faktiskt inte särskilt många är medvetna om.
__________________
Senast redigerad av Cannabisministern 2017-01-15 kl. 23:19.
Citera
2017-01-15, 23:19
  #106
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Nej, faktiskt. I ett mångkulturellt samhälle avskaffas socialbidragen, subventionerad sjukvård och gratis utbildning, och det kommer vi se inom vår livstid.
Som jag längtar efter den dagen. Dumsvennen som röstat rött hela sitt liv, är den som kommer förlora mest på den nödvändiga omdanningen av samhället. Det ska jag skratta åt. Ett folk som röstar för att byta ut sig själva förtjänar undergången. Det är bara att skita i detta samhälle. Finns inget positivt kvar med landet.
Citera
2017-01-16, 13:36
  #107
Medlem
ZikaZteffes avatar
Samtidigt tycker en pajas som skriver ledare i SDS att man ska locka Malmös yrkeskriminella med enkla svenssonjobb så att dom lägger av att tjäna 80 000 kr svart per månad
Citat:
Enkla jobb som ger en väg in i samhället och mer avancerade jobb som gör staden attraktiv. Jobb som erbjuder alternativa karriärer till kriminalitet; Svenssontillvaron måste framstå som både lockande och uppnåbar.
http://www.sydsvenskan.se/2017-01-16/mord-inte-malmo
Citat:
Ex-langare berättar: Jag tjänade 80 000 kronor i månaden
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6605177
__________________
Senast redigerad av ZikaZteffe 2017-01-16 kl. 13:43.
Citera
2017-01-16, 13:53
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZikaZteffe
Samtidigt tycker en pajas som skriver ledare i SDS att man ska locka Malmös yrkeskriminella med enkla svenssonjobb så att dom lägger av att tjäna 80 000 kr svart per månad http://www.sydsvenskan.se/2017-01-16/mord-inte-malmohttp://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6605177
Norrköpingsmodellen?

Citat:
Norrköpings kommun betalar indirekt lönen för en gängledare i Navestad som den senaste tiden angripit poliser. Det pågår också en förundersökning om bland annat narkotikabrott mot mannen.

Citat:
Den 25 augusti undertecknade kommunalrådet Karin Jonsson och Henrik Lindmark, iCreate Dreams AB, ett samarbetsavtal om det tvååriga projektet Stepping Stone. Projektet är ett utvecklingsprogram för medlemmar i kriminella gäng och syftar till att göra Norrköping tryggare, genom att ge ledande gängmedlemmar ett seriöst nytt alternativ.
http://www.nt.se/nyheter/norrkoping/...om4356743.aspx
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback