2017-01-16, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
hur många köper det här skitsnacket om att föräldrarna ger en massa pengar till sönernas dyra kläder ?
de lever i ett område där medelinkomsten är typ 40-50% jämfört med ett svenskt område
ser man på hur han och hans vänner klär sig så är det bara dyra kläder som armani och hugo boss
glöm att vanliga 16åringar har råd med detta, tror helt klart på sidoinkomster i kombination med studie/barn-bidrag
10 000 bara för den jackan... skulle killen ha sparat 10st studiebidrag då ? my ass heller
En kopia av jackan såldes för 1,390 kr i facebookgruppen Skånefynd.
Citera
2017-01-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
det är så man säljer stöldgods om du nu inte förstod det,
Citera
2017-01-16, 13:04
Medlem
Kravallens avatar
När jag var 16-18 bodde jag hemma hos farsan och levde på studiebidrag. Jag kirrade ändå Stone Island. Men inte var jag kriminell och låg i riskgruppen för att få tre skott i huvudet.

Det går köpa en jacka som kostar ett par tusen, även om man bor i Rosengård.
Citera
2017-01-16, 13:04
Medlem
Citat:

Var någon som skrev att han hade fyra olika jackor där nypriset är ca 35000 kr för samtliga. Om nu snittpriset på varje jacka är 2000 kr för en begagnad eller kopia så är det fortfarande så att 8000 kr för bara jackor är inget ens en medelklassfamilj lägger på ett barn
Citera
2017-01-16, 13:05
Medlem
[quote=Marikapsycho|59618115]Kläder för tiotusen spänn...rykten om knivhot...skjuten i fejjan...

Ingen rök utan eld kanske?

Kan du också vara snäll och tala om för oss varför en person blir bättre för att han blivit mördad? Har man levt ett bättre liv då? Hyckleri[/QUOTE

Lägg även till bland de sämsta skolbetyg jag nånsin sett och bilden av BO kanske bör modereras något. Oduglig i skolan, ev våldsbenägen, kläder som inte familjen har råd till på laglig väg. Det kanske inte bara var tjafs om en tjej som låg bakom?
Citera
2017-01-16, 13:07
Medlem
[quote=femtaliess|59618283]
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho
Kläder för tiotusen spänn...rykten om knivhot...skjuten i fejjan...

Ingen rök utan eld kanske?

Kan du också vara snäll och tala om för oss varför en person blir bättre för att han blivit mördad? Har man levt ett bättre liv då? Hyckleri[/QUOTE

Lägg även till bland de sämsta skolbetyg jag nånsin sett och bilden av BO kanske bör modereras något. Oduglig i skolan, ev våldsbenägen, kläder som inte familjen har råd till på laglig väg. Det kanske inte bara var tjafs om en tjej som låg bakom?

Då har du inte sett många betyg .Många unga killar har usla betyg numera. Inte bra, men så är det.
Senast redigerad av Potifar2 2017-01-16 kl. 13:09.
Citera
Medlem
Citat:
Säger du det? Jag citerar ett av dina tidigare inlägg.

"Malmöpolisen röjer sina källor. De som lämnar uppgifter anonymt pissar man på. Förbrukningsvara som kasseras. Vad tror han att det skickar för signaler? Vem vill tipsa anonymt när de vet att polisen efterforskar och sen säljer ut en källa."

? Och? Där är en källhänvisning i posthistoriken till Sydsvenskan om just hur polisen röjer en källa.

http://www.sydsvenskan.se/2015-06-05/polisen-rojde-misstankt-kalla-i-bombutredningen--smygkontrollerade-polismans-te

Skulle det inte vara sant menar du?
Senast redigerad av Crime.News.Goinge 2017-01-16 kl. 13:12.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorpuss
det är så man säljer stöldgods om du nu inte förstod det,
Vilket bör innebära att han inte betalade 10,000 kr, liksom det jag påpekar, om du nu inte förstod det.
Citera
2017-01-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Jodå. Här kan vi sprida spekulationer hur mkt vi vill. Spekulationer är just obekräftade.
Sen är det upp till var och en som kan att antingen bekräfta eller dementera.

Det där betyget du postade tillförde en mer nyanserad bild än den media ger. Det är en offentlig handling och om det nu är äkta har jag inga invändningar mot det.

Jag syftade på att länka till en högerextrem sida och ta det som en absolut sanning kanske inte är så smart.... De har sin egen agenda. Granska ursprungskällorna istället.
Citera
2017-01-16, 13:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess

Rubriker fem dagar i rad ... verkar lite lätt överdrivet allting.

Och så

Tusentals samlades för Ahmed i Malmö
http://www.expressen.se/kvallsposten/tusentals-samlades-for-ahmed-i-malmo/

Lite *gäsp* nu faktiskt.
Citera
2017-01-16, 13:16
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Var någon som skrev att han hade fyra olika jackor där nypriset är ca 35000 kr för samtliga. Om nu snittpriset på varje jacka är 2000 kr för en begagnad eller kopia så är det fortfarande så att 8000 kr för bara jackor är inget ens en medelklassfamilj lägger på ett barn

En Svenssonfamilj lägger stora summor på fint boende med tillhörande renoveringar och inredning. Inte sällan också fritidsboende, semesterresor och uteluncher/middagar.

Utländska familjer i dåliga områden bor i usla små hyresrätter, äter billig mat och har små utgifter då de åker kollektivt och mamman i familjen lagar maten själv från Lidl. Bildrag eller små inkomster från makens pizzeria eller liknande småföretag gör dem inte rika, så de får nog spara till fina kläder åt barnen.

Sedan är det ofta enda sättet att fronta barnen och upprätthålla en image om ambitioner och pengar. Många antyder gärna att de har sidoinkomster eller "affärer" eller egendom i hemlandet. Det stämmer sällan.
Senast redigerad av AversisrevA 2017-01-16 kl. 13:18.
Citera
2017-01-16, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Det är Malmö min gosse - ingen mördande konkurrens ^^

Usl etyg hade han usla

Ett A dock.
I hemkunskP.

Lets face it Ahmed var kriminell med anlag för kebabrullande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera