2017-01-15, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Nu saknas mobilen han hade

http://www.expressen.se/kvallsposten/mysteriet-med-16-arige-ahmeds-mobiltelefon/

Är det därför som hans jacka var öppen, som att någon tagit mobilen i innerfickan eller kollat om han hade skyddsväst på sig. Jack var öppen på bilden som postades.
Kan vara nån bystander som snott den också.. inte ovanligt att löst folk tar tillfället i akt vid olyckor osv att sno det som finns. Men självklart kan det vara de som sköt med, men det borde ju vittnena kunna svara på.
Citera
2017-01-15, 16:04
Medlem
rOjters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Hur tänker du när du påstår att bakgrunden till Peter Mangs och John Ausonius dåd skulle stå att finna i deras känsla av utanförskap p g a deras invandrarbakgrund? Peter Mangs är finlandssvensk, med svenska som modersmål och John Ausonius svenska var/är helt felfri. De har aldrig behövt att känna några tillkortakommande vad avser svenska språket.

Det är allmänt känt att Ausonius hade problem med sin självbild och sin bakgrund. Dock inte sagt att det skulle vara ett motiv i sig, men att det finns som en del av motivbilden.
Citera
2017-01-15, 16:05
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugballe
Bravo!!

Snuten är totalt värdelösa när det gäller vittnesskydd! Det borde införas nya regler när det gäller hur vittnen ska skyddas i Sverige! Man borde ta hjälp av EU och placera ut dom i det landet de själva vill inom EU. Samt ge dem soc bidrag utan tjafs i de första 10 åren om de inte kan få jobb. Har endå så många som får soc i Sverige så några hundra vittnen per år gör varken till el från.
Isf hade nog fler ställt upp som vittnen.
Trodde snuten hade lärt sig och tagit lärdom av bergsjöns rättegången i Göteborg hur många miljoner kostade inte det skattebetalarna.
Citera
2017-01-15, 16:05
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciciflink
http://forumbilder.se/G74PP/screenshot-20170115-132925

Någon som delade denna på hans sida bland kommentarerna.......

Att antyda att detta är ett mord pga att han var MENA är bara villospår. De vill leda bort uppmärksamheten från vilka som egentligen sköt honom. Babbar sköt en annan babbe, det är min teori och jag brukar få rätt .
Men eftersom PK-idioterna är så urbota dumma i huvet och lättlurade så kan rökridån mycket väl lyckas i alla fall bland kod291media och alla PK-idioter. Nu kommer man börja jaga "nya lasermannen", medans de kriminella babbar som mördar lugnt kan mörda vidare

PS. Och jag ser redan nu att idioterna är igång och diskuterar Peter Mangs och Ausonius
Citera
2017-01-15, 16:07
Medlem
Det är helt okej att disskutera blattar och t.o.m hata dom, men att sprida en bild på ett barn som nlivit skjuten i skallen är verkligen inte okej. Jag frågar mig själv hur kan man hata någon såpass mycket att man tycker det är kul med denna bilden. Denna"PATRIK" är garanterat en blatte och han skriver exakt så här för att få oss att tro att det än en Mangs2.0 i malmö.
Citera
2017-01-15, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Nån på minnessidan som uppmanar till skolstrejk tills myndigheterna löst problemet med allt våld. Det är enkelt, föräldrar håll ordning på era avkommor, ungdomar, var hemma o plugga istället för att springa omkring och sälja och vara låtsasgangster. Det är mig veterligen ingen som tvingar er att springa ute på nätterna och ställa till fanstyg.

Reagerade på samma sak..

Då får vi hoppas att ALLA som strejkar skolan en vecka för att markera inte får studiebidrag (våra skattepengar)
Citera
2017-01-15, 16:10
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugballe
Kan vara nån bystander som snott den också.. inte ovanligt att löst folk tar tillfället i akt vid olyckor osv att sno det som finns. Men självklart kan det vara de som sköt med, men det borde ju vittnena kunna svara på.

Om du hade läst länken du just citerade:
http://www.expressen.se/kvallsposten...-mobiltelefon/
hade du sett att:

Citat:
Mobilen är också ett frågetecken.

– Den fanns inte på honom. Vi vet inte med 100-procentig säkerhet om han använt den hela tiden, säger JB Cederholm.

Fanns den i närheten?

– Nej, jag vill inte utveckla det. Men vi har den, säger JB Cederholm.

Kan den har manipulerats? Kan saker ha raderats i den?

– Det är inte heller något som jag vill kommentera.

Citera
2017-01-15, 16:13
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho
100% rätt

För jäkligt att svartskallarna lärt sig att alltid skylla på chamhallet. Fy fan.

Och till er som klagar på att bilderna läggs upp och tycker kommentaren är dum...VÄLKOMNA TILL BLATTARNAS VÄRLD.

Där inget liv är värt mer än kränkning.

Vakna upp era jävla miljömuppar och inse någon gång att detta är deras vardag och den närmar sig våran också.

Sprid bilden.med kommentaren överallt så alla förstår hur somalier och andra parasiter fungerar.

Att några blattar beter sig som skit ger en inte rätten att bete sig som ett arsle. Sandlådenivå på dig alltså.
Citera
Medlem
Någon som vet vem den misstänkte mannen är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Det är inte rasister som utfört dådet. Det är rasister, en skam för detta land och som inte är ett snäpp bättre än ISIS, som försöker ta åt sig "äran".

Nja, att "ta åt sig äran" är väl att ta i om du syftar på "Daniel Pale"? Det är ju inte att han tar på sig dådet så som jag tolkar det, även om han verkar tycka att det var rätt och önskar resten av invandrarna samma öde.
Citera
2017-01-15, 16:15
Medlem
Är bilden en skärmdump eller är det någon som har fotograferat en annan telefon?
Citera
2017-01-15, 16:15
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Polisen vet inte med säkerhet om Ahmed Obaid på väg till busshållplatsen eller på väg från bussen när han på torsdagskvällen sköts till döds på en grässlänt cirka 15–20 meter från en busshållplats vid Amiralsgatan i Rosengård.
– Vi vet fortfarande inte med säkerhet hur det är med den saken. Vi har fått ut cirka 50 timmars film från flera stadsbussar som vi håller på att gå igenom, säger spaningsledaren JB Cederholm.

http://www.expressen.se/kvallsposten/mysteriet-med-16-arige-ahmeds-mobiltelefon/

Lyckas de inte ta redan på en sån enkel och konkret fråga efter nästan 4 dygn? varför inte fråga familjen? Kompisar? Eller är det som vanligt med babbar att de ljuger hejvilt och säger olika varje gång man frågar?..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in