2017-01-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Det skrivs i media om underbarnet Ahmed, en oskyldig, vänlig och respektfull 16-åring som aldrig skulle göra illa någon, men ingen skriver om händelsen tidigare, när ungdomar bl.a. Ahmed drar fram en kniv och mordhotar en oskyldig man.
Är det någon med Snapchat som kan länka till den där uppgiften om äggandet och knivdragandet? Jag menar själva sajten, inte den Facebooksida som tidigare var länkad.
Citera
2017-01-16, 12:38
Medlem
För helvete!!! Alla kan ha synpunkter på hur jävla dålig vår migrations och integrationspolitik är!!

Men sprid inte lögner och annan dynga som inte är fastställt. Jävla flock med dumma får utan kritiskt tänkande! Att medvetet kränka den mördade med att sprida lögner är inte snyggt.
Senast redigerad av Crime.News.Goinge 2017-01-16 kl. 12:40.
Citera
2017-01-16, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Vem är det som uppmanar till detta, era höns?

På negrernas facebuk uppmanades det att skolka.

Läser du inte bruchornas wall? Vill du också bli läkare?
Citera
2017-01-16, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
För helvete!!! Alla kan ha synpunkter på hur jävla dålig vår migrations och integrationspolitik är!!

Men sprid inte lögner och annan dynga som inte är fastställt. Jävla flock med dumma får utan kritiskt tänkande!

Jodå. Här kan vi sprida spekulationer hur mkt vi vill. Spekulationer är just obekräftade.
Sen är det upp till var och en som kan att antingen bekräfta eller dementera.
Citera
2017-01-16, 12:46
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmosounds
Enkelt har jag aldrig påstått att det varit. Sant är att rikspolischefen kan sägas vara en "PK-man" men han verkar vara starkt ogillad av många poliser och jag tror inte att hans offentliga framtoning är en god representation av den interna jargongen inom exempelvis Malmöpolisen som tveklöst är råare och mer rasistisk.

Att Sveriges byråkratiska stelbenthet när det gäller rekrytering är ett problem ser jag som självklart. Det är förvisso naturligt att många ungdomar från socialt utsatta utanförskapsområden inte drömmer om att bli poliser av diverse anledningar (även om jag tror att det säkert finns en del ändå) men detta är ju någon som man aktivt måste arbeta på förändra, det finns så många uppenbara fördelar med att ha närpoliser och utredare som förstår kulturen och pratar språket (då tänker jag främst på arabiska).
I Sverige pratar vi svenska och inget annat!!
De som kommer hit och inte lär sig språket ska inte få några bidrag och skickas hem så fort som möjligt!
Det är dags att ställa hårdare krav innan Malmö förvandlas till ett islamiskt kalifat.

Var Ahmed sunni eller shia?
Var han väldigt engagerad i sin moské?
IS är ju kända för att filma och fotografera sina offer för att sätta skräck i andra.
Sverige är ett sjukt land, vi tar emot en massa flyktingar som "flyr" krig men i själva verket tar med det hit. Majoriteten av dem struntar fullständigt i svenskar och det svenska samhället men så fort det går överstyr så ska dom starta en manifestation där de kräver att VI ska reda ut det.
Borde inte Morgan Johansson istället åka dit och kräva att de själva reder ut problemen som de har skapat?
Citera
2017-01-16, 12:47
Medlem
mjohan84s avatar
hur många köper det här skitsnacket om att föräldrarna ger en massa pengar till sönernas dyra kläder ?
de lever i ett område där medelinkomsten är typ 40-50% jämfört med ett svenskt område

ser man på hur han och hans vänner klär sig så är det bara dyra kläder som armani och hugo boss
glöm att vanliga 16åringar har råd med detta, tror helt klart på sidoinkomster i kombination med studie/barn-bidrag

10 000 bara för den jackan... skulle killen ha sparat 10st studiebidrag då ? my ass heller
Citera
2017-01-16, 12:48
Medlem
Vad jag har så svårt att förstå, är att invandrare nu står i radion och beklagar sig över att Sverige har blivit så otryggt. Det är ju inte svenskar som skjuter och kastar handgranater !
Citera
2017-01-16, 12:48
Medlem
Citat:

Men sprid inte lögner och annan dynga som inte är fastställt. Jävla flock med dumma får utan kritiskt tänkande! Att medvetet kränka den mördade med att sprida lögner är inte snyggt.

Kläder för tiotusen spänn...rykten om knivhot...skjuten i fejjan...

Ingen rök utan eld kanske?

Kan du också vara snäll och tala om för oss varför en person blir bättre för att han blivit mördad? Har man levt ett bättre liv då? Hyckleri
Citera
2017-01-16, 12:51
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Vad jag har så svårt att förstå, är att invandrare nu står i radion och beklagar sig över att Sverige har blivit så otryggt. Det är ju inte svenskar som skjuter och kastar handgranater !

Alla dessa "demonstrationer" kan likställas med en klassisk svensk tittarkö på motorvägen.
"Demonstrera" kan de, dessa moraliska autister, men empati och ryggrad till att vittna saknas fullständigt. Pack,
Citera
2017-01-16, 12:51
Medlem
Borde inte Morgan Johansson istället åka dit och kräva att de själva reder ut problemen som de har skapat?[/quote]

Dom grinar och skriker men talar de med polisen
näe!

om ingen vill vittna så är det väl igen som saknar honom heller?
Citera
2017-01-16, 12:53
Medlem
§ryttares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
hur många köper det här skitsnacket om att föräldrarna ger en massa pengar till sönernas dyra kläder ?
de lever i ett område där medelinkomsten är typ 40-50% jämfört med ett svenskt område

ser man på hur han och hans vänner klär sig så är det bara dyra kläder som armani och hugo boss
glöm att vanliga 16åringar har råd med detta, tror helt klart på sidoinkomster i kombination med studie/barn-bidrag

10 000 bara för den jackan... skulle killen ha sparat 10st studiebidrag då ? my ass heller

Jag gissar att det är viktigare i deras kultur att framstå som framgångsrik och att fronta dyra kläder än i svensk kultur. Därför prioriterar de säkert kläder över annat. Men även om det är så, så håller jag med. Det känns märkligt att de har råd med den typen kläder. Jag skulle aldrig ha fått en jacka för 10 000 som 16-åring av mina päron. Då hade vi det ändå bra ställt.
Citera
2017-01-16, 12:54
Medlem
Citat:
Säger du det? Jag citerar ett av dina tidigare inlägg.
Citat:
Malmöpolisen röjer sina källor. De som lämnar uppgifter anonymt pissar man på. Förbrukningsvara som kasseras. Vad tror han att det skickar för signaler? Vem vill tipsa anonymt när de vet att polisen efterforskar och sen säljer ut en källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in