Citat:
Ursprungligen postat av
Malmosounds
Enkelt har jag aldrig påstått att det varit. Sant är att rikspolischefen kan sägas vara en "PK-man" men han verkar vara starkt ogillad av många poliser och jag tror inte att hans offentliga framtoning är en god representation av den interna jargongen inom exempelvis Malmöpolisen som tveklöst är råare och mer rasistisk.
Att Sveriges byråkratiska stelbenthet när det gäller rekrytering är ett problem ser jag som självklart. Det är förvisso naturligt att många ungdomar från socialt utsatta utanförskapsområden inte drömmer om att bli poliser av diverse anledningar (även om jag tror att det säkert finns en del ändå) men detta är ju någon som man aktivt måste arbeta på förändra, det finns så många uppenbara fördelar med att ha närpoliser och utredare som förstår kulturen och pratar språket (då tänker jag främst på arabiska).
I Sverige pratar vi svenska och inget annat!!
De som kommer hit och inte lär sig språket ska inte få några bidrag och skickas hem så fort som möjligt!
Det är dags att ställa hårdare krav innan Malmö förvandlas till ett islamiskt kalifat.
Var Ahmed sunni eller shia?
Var han väldigt engagerad i sin moské?
IS är ju kända för att filma och fotografera sina offer för att sätta skräck i andra.
Sverige är ett sjukt land, vi tar emot en massa flyktingar som "flyr" krig men i själva verket tar med det hit. Majoriteten av dem struntar fullständigt i svenskar och det svenska samhället men så fort det går överstyr så ska dom starta en manifestation där de kräver att VI ska reda ut det.
Borde inte Morgan Johansson istället åka dit och kräva att de själva reder ut problemen som de har skapat?