2017-01-16, 12:22
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Nån mer som ser live-sändningen och såg den skogsgalne irakiern?
Där snackar vi IQ dörr.

Demonstrationsturken.

Om jag visste hur man gjorde skulle det hamna på you tube.
Citera
2017-01-16, 12:25
Medlem
Citat:
Korrekt uppfattat. En mer balanserad bild till den mediala idolbilden av honom.

Fast nu är det mest skrämmande inte Ashmeds betyg, utan att en mördare går lös.
Jag tror Ashmed blivit av en jämnårig, en jämnårig som allså springer runt med vapen och kan explodera när som helst, mest troligt för en skitsak.
Citera
2017-01-16, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Den enda du ger en dålig bild av är dig själv, du visar bara att du inte förstår. Han var 16 år, alltså ett barn.
Han ville studera. Man kommer långt på det.
Det skrivs i media om underbarnet Ahmed, en oskyldig, vänlig och respektfull 16-åring som aldrig skulle göra illa någon, men ingen skriver om händelsen tidigare, när ungdomar bl.a. Ahmed drar fram en kniv och mordhotar en oskyldig man.
Citera
2017-01-16, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Det skrivs i media om underbarnet Ahmed, en oskyldig, vänlig och respektfull 16-åring som aldrig skulle göra illa någon, men ingen skriver om händelsen tidigare, när ungdomar bl.a. Ahmed drar fram en kniv och mordhotar en oskyldig man.

Utveckla gärna.
Citera
2017-01-16, 12:29
Medlem
Citat:
Jag är realistisk.
Ytterst få 16-åringar, som går ut med knappt E i snitt, sämsta betyg i svenska/matte/engelska - ja ytterst få av dessa blir till slut läkare.

Ahmed VILLE bli det. Det ville typ hälften i min egen klass i 9:an med. Tills verkligheten uppenbarade sig för de flesa. Det är en stor skillnad på att vilja och att klara av.

Fast om valet står mellan Ahmed som drömde om att bli läkare, men hamnade på kebabgrillen och en förmodligen påtänd grovt kriminell mördare lös i samhället, är väl valet enkelt?
Citera
2017-01-16, 12:30
Medlem
Citat:
På riktigt?
Ja alltså, det är ju inte så att man förstår varför staden ser ut som den gör.
Uppmana sina barn att skolka - jisses!

Vem är det som uppmanar till detta, era höns?
Citera
2017-01-16, 12:31
Medlem
Citat:

När ska detta ha inträffat? Polisen säger att han ej var "sådan"'.
Citera
2017-01-16, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag kan lova dig att det inte är så enkelt. Polisen är väldigt PK-styrd. Vi vet alla vem som är rikspolischef, så att det skulle bero på rasism inom polisen tror jag inte.

Nej det handlar nog mer om att det är svårt att rekrytera folk inom de här grupperna. De är inte intresserade av att hjälpa polisen och i Sverige får man inte använda okonventionella metoder. Alltså man vill inte anställa hemliga informatörer och infiltratörer.

De som verkligen har insyn är oftast själva indoktrinerade i ett visst tänkande. De ser polisen som fiender som inte skall lägga näsan i blöt. Om man lyckas rekrytera någon så kan man inte lita på att de verkligen gör ett bra jobb.

Risken finns till och med att de spelar dubbelspel. De jobbar åt polisen men informerar sina kompisar om vad polisen gör .
Enkelt har jag aldrig påstått att det varit. Sant är att rikspolischefen kan sägas vara en "PK-man" men han verkar vara starkt ogillad av många poliser och jag tror inte att hans offentliga framtoning är en god representation av den interna jargongen inom exempelvis Malmöpolisen som tveklöst är råare och mer rasistisk.

Att Sveriges byråkratiska stelbenthet när det gäller rekrytering är ett problem ser jag som självklart. Det är förvisso naturligt att många ungdomar från socialt utsatta utanförskapsområden inte drömmer om att bli poliser av diverse anledningar (även om jag tror att det säkert finns en del ändå) men detta är ju någon som man aktivt måste arbeta på förändra, det finns så många uppenbara fördelar med att ha närpoliser och utredare som förstår kulturen och pratar språket (då tänker jag främst på arabiska).
Citera
2017-01-16, 12:33
Medlem
Citat:

Det där är inte fastställt överhuvudtaget! Det är publicerat på en högerextrem sida. Ha någon form av källkritik mot det du läser.

Det enda som eventuellt kanske stämmer är att Ahmed en gång varit med och kasta ägg. Det finns inga belägg för att det skulle vara samma händelse som artikeln med den knivhotade mannen. Eller att Ahmed skulle knivhotat någon.
Citera
2017-01-16, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Utveckla gärna.

https://www.facebook.com/politikfakta/photos/a.341532885938453.79792.274070532684689/1248172675274465/?type=3&theater

Det sägs att Ahmed och hans kompisar attackerade en annan Ahmed med ägg, sten och knivhot.
Senast redigerad av Ollebollesolle 2017-01-16 kl. 12:37.
Citera
2017-01-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Vem är det som uppmanar till detta, era höns?

Föräldrar i manifestationsgruppen på Facebook. De uppmanar barnen att skolka så länge ingen förändring sker i samhället.
Citera
2017-01-16, 12:36
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Utveckla gärna.

Kolla Politikfakta på Facebook, en post från igår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto