2017-01-16, 12:06
Medlem
§ryttares avatar
Haha Morgan Johansson blev just avbruten av en kaosblatte och lät honom snacka i flera minuter. Jävla cuck-politiker vi har. Tragiskt.
Citera
2017-01-16, 12:06
Medlem
Nån mer som ser live-sändningen och såg den skogsgalne irakiern?
Där snackar vi IQ dörr.
Citera
2017-01-16, 12:07
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24254721.ab

Citat:
– Vi har flest poliser per invånare jämfört med våra nordiska grannländer, däremot behöver vi får ut mer av de poliserna.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/extrem-situation-jamfort-med-grannlanderna

Citat:
Slår man ihop siffrorna visar de att fem gånger så många har skottskadats de senaste fem åren i Göteborg, Stockholm och Malmö jämfört med i grannländernas huvudstäder tillsammans.

Antalet döda i skottlossningar är ungefär fyra gånger så många.

Citat:
– Exakt varför det skjuts mer i Sverige kan ingen svara på, vi har en stor kunskapslucka här. Ingen har gjort någon ordentlig analys av den här situationen, säger Jerzy Sarnecki, professor i kriminologi.

Vi har alltså flest poliser per capita i Sverige jämfört med våra nordiska grannländer.....

Samtidigt som det skjuts oerhört mycket mer här.....

Och sen ska det vara svårt att förklara....? Förklaringen är enkel men inte politiskt korrekt!
Citera
2017-01-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Jadå, det finns alltid undantag såklart.
Betygen la jag upp för att balansera mediabilden av honom, där han beskrivs som en toppstudent och mönstermedborgare i alla avseenden.

Den enda du ger en dålig bild av är dig själv, du visar bara att du inte förstår. Han var 16 år, alltså ett barn.

Han ville studera. Man kommer långt på det.
Citera
2017-01-16, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Den enda du ger en dålig bild av är dig själv, du visar bara att du inte förstår. Han var 16 år, alltså ett barn.

Han ville studera. Man kommer långt på det.

Jag är realistisk.
Ytterst få 16-åringar, som går ut med knappt E i snitt, sämsta betyg i svenska/matte/engelska - ja ytterst få av dessa blir till slut läkare.

Ahmed VILLE bli det. Det ville typ hälften i min egen klass i 9:an med. Tills verkligheten uppenbarade sig för de flesa. Det är en stor skillnad på att vilja och att klara av.
Citera
2017-01-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Nu kanske man inte ska sitta och håna ett dött barns betyg?! Betygen är extremt förknippade med stöd hemifrån, tyvärr. Att han valde natur är imponerande för det är det inte många som gör pga krav och tempo där, men det kanske var starka krav hemifrån och han avskydde det.
Nej man ska inte håna den döde. Men nu tror jag att detta är mer ett hån mot mediebilden av honom.
Citera
2017-01-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaqxswc
Nej man ska inte håna den döde. Men nu tror jag att detta är mer ett hån mot mediebilden av honom.

Korrekt uppfattat. En mer balanserad bild till den mediala idolbilden av honom.
Citera
2017-01-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaudu
Jag håller med.
Segregationen i Malmö är inte ny. Jag såg den som tonåring på Rosengård, holma, kroksbäck, lindängen, nydala och tio år senare när jag bodde på Seved. Det var lätt att vara kriminell i Malmö redan då. Jag såg folk skita i allt, men jag såg också folk kämpa i hård motvind.

Malmös politiker måste först och främst erkänna problemet och sluta försköna verkligheten, det hjälper ingen. Vi som levde i dessa områden för 15 år sedan, visste att det skulle bli så här. Ingen lyssnade, för att fram tills idag har det inte funnits ett genuint intresse av att lägga sig i.

Så här är vi nu och polisen står bakbunden av byråkrati och lagar, medan politikerna fumlar omkring och undrar hur det egentligen kunde bli så här. Det är irriterande. Är det nog nu? Eller krävs det mer än en 15-åring som blir avrättad offentligt på en busshållplats en vanlig dag?

De flesta utomstående känner till Malmö väldigt ytligt och det pratas om kriminalitet som om det är det enda sociala problemet i Malmö. Hur som helst så förtjänar ingen ungdom att dö på det sättet som Ahmed.

Ett av problemen med Malmö är just att det är en så kompakt stad. I Stockholm och Göteborg ligger de invandrartäta områdena skilda från varandra och staden, men i Malmö är allt i en enda smet.

Det man skulle göra är att riva de värsta områdena och bygga dyra bostadsrätter, men detta motsätter sig våra makthavare naturligtvis bestämt. De har fortfarande inte gett upp sin dröm om det mångkulturella paradiset.

Men Malmö visar med all önskvärd tydlighet på kärnproblemet. De här människorna från andra kulturer, framför allt muslimer, blir aldrig svenskar. I stället så förvärras problemen ju längre tiden går och ju mer etablerade de blir. Dessutom fylls det hela tiden på med nya.

Man har satsat mycket på Malmö som skulle vara ett showroom för det mångkulturella samhället, men idag är det väl inte många som ser det som en framgångssaga, även om det fortfarande finns den del som gillar den internationella atmosfären på Möllevångstorget.
Citera
2017-01-16, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Jo ett snitt på drygt 11 av 22,5 är riktigt uselt. Sämsta betyg i svenska, engelska och matte. Och 6 ämnen till.

Läkarexamen hade det givetvis inte blivit.

Med dom betygen hade han kanske fått tömma läkarnas papperskorgar
Citera
2017-01-16, 12:17
Medlem
Någon som kollar på aftonblajjan live på manifestationen? Vad är det som händer? Förstår inte vad han säger
Citera
2017-01-16, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DracoDargo
Någon som kollar på aftonblajjan live på manifestationen? Vad är det som händer? Förstår inte vad han säger
Länk, hittar inte.

Edit hittade.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/1245
Citera
2017-01-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vyzzn
Länk, hittar inte.

Edit hittade.

Det var någon utländsk som stog och sa "Ahmed vill inte det här" fattar ingenting
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in