2017-01-16, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Ja läs skapelseberättelsen i Guds ord bibeln.

På vilket sätt är en berättelse i en sagobok ett bevis på annat än din dumhet?
2017-01-16, 12:24
Medlem
Citat:
Men skaparen kan och kommer inom kort att göra det.

Påståenden & pladder....
Har du några bevis eller är det bara fantasier?
2017-01-16, 12:29
Medlem
Citat:
Men skaparen kan och kommer inom kort att göra det.
Ja, då så.
"Inom kort", är det typ 2 veckor, eller?
2017-01-16, 12:47
Medlem
Apologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Det är alltså så att om vi kan helt och hållet isolera något folk (har för mig att det finns diverse stenåldersfolk på Papua Nya Guinea t.ex.) från bibeln och aldrig trycka upp en bibel på deras språk så kommer aldrig den sista tiden att infalla?

Det är bara Gospeln som behöver komma ut, inte hela biblar. Dvs de goda nyheterna att Jesus, Gud i kött o blod, dog på korset för dina synder o var o en som tror på honom o uppståndelsen kommer bli räddade (kommer till himmlen o får evigt liv).

Djävulen har försökt den strategin att stoppa Gospelns spridning men den strategin är redan dömd att misslyckas. Nu kommer han istället att försöka fokusera på Israel o det judiska folket.
2017-01-16, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Påståenden & pladder....
Har du några bevis eller är det bara fantasier?

Du är tydligen inte av den sorten som skapare drar till sig.

Johannes 6:44, 65
”Ingen kan komma till mig, om inte Fadern, som har sänt mig, drar honom; och jag ska uppväcka honom på den sista dagen. – Och han sade vidare: Det är därför som jag har sagt till er: Ingen kan komma till mig om det inte förunnas honom av Fadern.”

Så du ser bara Guds vädjan till oss som pladder.
2017-01-16, 12:56
Medlem
Citat:
Du är tydligen inte av den sorten som skapare drar till sig.

”Ingen kan komma till mig, om inte Fadern, som har sänt mig, drar honom; och jag ska uppväcka honom på den sista dagen. – Och han sade vidare: Det är därför som jag har sagt till er: Ingen kan komma till mig om det inte förunnas honom av Fadern.”

Så du ser bara Guds vädjan till oss som pladder.

Suck.. ännu mera bibelviftande.
Bibeln har inget bevisvärde.
2017-01-16, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, då så.
"Inom kort", är det typ 2 veckor, eller?

Vi har fått några få år på oss av polarforskarna, så inom kort är troligen inom den tidsramen.
2017-01-16, 13:02
Medlem
Citat:
Suck.. ännu mera bibelviftande.
Bibeln har inget bevisvärde.

Det är det vägvalet du gör.
2017-01-16, 13:02
Medlem
Citat:
Vi har fått några få år på oss av polarforskarna, så inom kort är troligen inom den tidsramen.

Trovärdiga källor på att polarforskare förutspår jordens undergång?
Eller sitter du & hittar på igen?
2017-01-16, 13:35
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Det är bara Gospeln som behöver komma ut, inte hela biblar. Dvs de goda nyheterna att Jesus, Gud i kött o blod, dog på korset för dina synder o var o en som tror på honom o uppståndelsen kommer bli räddade (kommer till himmlen o får evigt liv).

Djävulen har försökt den strategin att stoppa Gospelns spridning men den strategin är redan dömd att misslyckas. Nu kommer han istället att försöka fokusera på Israel o det judiska folket.
Ja, sak samma, så länge stenåldersfolket på Papua Nya Guinea vägrar ha något som helst samröre med det de (troligen, vi vet ju inte) ser som vita demoner med stora näsor så kan alltså gud inte gå vidare med sin plan? Alla måste vara med på banan och vi vet inte ens hur man pratar med dem ju? Eller räcker det med att man åker runt med gummibåt i stenåldersfolkets område och skriker ut evangeliet (det du kallar för "gospel", ett ord vilket på svenska enbart betecknar musikgenren) med megafon (något som förresten man redan gjort, så vi vet ju redan att det inte fungerar)?

Varför skulle djävulen rikta in sig på judarna nu? Alltså bokstavligt talat just nu och inte t.ex. under andra världskriget, när han skulle ha större chans att lyckas göra något? Är han dum?
2017-01-16, 13:38
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Dvs. du ser det inte som att gud frälser vem som än tror på honom, utan bara de som valts ut av honom?
2017-01-16, 13:43
Medlem
Citat:
Trovärdiga källor på att polarforskare förutspår jordens undergång?
Eller sitter du & hittar på igen?

https://www.youtube.com/watch?v=IuRm4m6ftDc

https://www.youtube.com/watch?v=xrwT9TxRs3I
Senast redigerad av Varjverumxx 2017-01-16 kl. 13:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in