2017-01-15, 23:39
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Det är äntligen fritt fram att säga vem gärningsmannen är! Det gäller dock att vara först!

Vad menar du? Vad har man missat? Skulle uppskattas om du förklara, hinner knappt följa tråden för den växer så fort.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Antingen "golar" du eller så accepterar du våldet. Nästa gång kan det vara en anhörig till dig.

Han är ett troll, bad själv om att få bilden skickad till sig och att någon skulle lägga ut den tidigare.
Citera
2017-01-15, 23:40
Medlem
XaoqcHs avatar
Jag kan förstå att man inte vill gola ansikte-mot-ansikte till snuten men vafan ett anonymt samtal eller mejl kan man väl kosta på sig. Är polisen verkligen så dålig på att skydda vittnen?
Citera
2017-01-15, 23:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Som sagt min mor bor i Malmö så vet inte vart du fick 35 mil ifrån snälla ta reda på fakta innan du uttalar dig

Ahaaa .. jag hajade inte att det va din morsa som va ute och fotograferade.
Citera
2017-01-15, 23:47
Medlem
MalmoPoliss avatar
Det är flera stycken nu som vet namnen på dessa individer som har mördat en 16-åring. Vi vet att ni inte vill kontakts polisen, men hjälp oss! Vill bara säga till er:

DEN SOM VET VEM SKYTTENA ÄR SKRIVER DERAS FULLSTÄNDIGA NAMN I DENNA TRÅDEN. ÄR DU INTE MEDLEM I FORUMET SÅ BLI DET OCH HÄNG UT DOM !!
Citera
2017-01-15, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denobemannade
Vad sysslar familjen med?
vad jag vet så pysslar de med att föra över "flyktingar" över Öresundsbron.
Citera
2017-01-15, 23:48
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Vad sysslar familjen med?

Senast jag hörde hade dom fullt upp att svara och tala med media, att hjälpa polisen verkar inte aktuellt, supprise supprise - NOT!

Väldigt ruttet om du frågar mig, dom vill själva ha stopp på allt skit i Malmö för tydligen finns det en gräns även där som i övriga landet, men att tänka sig att samarbeta med polisen? tydligen inte, om du frågar mig kan dom ha sitt skit där nere.

Har man någon form av heder så HJÄLPER MAN POLISEN i detta skede!! allt annat är skadat.
Citera
2017-01-15, 23:49
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Nej samma sak händer varken i Göteborg eller Stockholm. Göteborg är åt helvete när det gäller skjutningar men inte lika ofta det är minderåriga inblandade. Ofta är dom som skjuter i Malmö även minderåriga, inte bara BO.

Hur vet du det? Var ju senast i götet två bröder som blev ihjälskjutna varav en var minderårig. Något år innan blev två ihjälskjutna, en vuxen och en tonåring. I Stockholm var det förra året en liten kille på 15 som blev skjuten och storebror skottskadad. Året innan var det en 17-åring som blev mördad efter en förmodad konflikt efter ett rån. Hur vet du att det inte är ungdomar som gm? Merparten av dessa fall är ouppklarade. Även fallen i Malmö är merparten ouppklarade så även om mycket pekar på att ungdomar är gärningsmän så har du inget som styrker det.

Citat:
Malmö är en liten stad i jämnförelse med Stockholm och bra mycket mindre än Göteborg. För ett år sen var det en hangranat i veckan som sprängdes. Och den senaste månaden har det säkert varit runt 3 mord.

Malmö har också ett helt annat geografiskt läge än Stockholm och Göteborg. Staden fungerar som inkörsport för i stort sett alla droger och vapen som kommer till Sverige och förmodligen inte bara Sverige. Iom att varken Norge eller Finland har direkt vägförbindelse så får man anta att mycket som ska dit också går via Malmö. Så det är inte så konstigt att vi ser den problematiken just där.

Citat:
Malmö är unikt och det har att göra med att det är en extremt multikulturell stad där kidsen får lov att leka vilda västern med riktiga vapen. Inte nog med att det är en ut av de mäst multikulturella städerna så är det även en stad med extremt mycket bidragstagande.

Kollar man dessutom var det skjuts i Göteborg och Stockholm så är det oftast i förorterna. I Malmö skjuts det i staden eftersom alla utanförskapsområdena är i staden.

Malmö är det bästa exemplet på att visa att mångkultur inte bara är överskattat utan även extremt skadligt för ett land.

Stockholm och Götet är också mångkulturella städer. Det är ingen som får lov att springa runt med riktiga vapen. Det handlar om att vapenflödet blivit för svårt att kontrollera. Det är alldeles för lätt för en Tony Montana-wannabe att få tag i ett vapen. Det stämmer att skjutningarna sker ute i förorterna för det mesta, är det mindre illa för det? Att det sker i centrala delar är för att man inte hållit på och gentrifiera innerstaden som man gjort i t.ex Sthlm. Men åker du till övriga europa så inser du att det inte är något ovanligt med "getthon" centralt. I Köpenhamn har man Nørrebro och i Oslo Grønland för att ta grannländerna som exempel. Det handlar enkom om att man i Sverige aktivt arbetat för att innerstad=fint men det är ju inte unikt om man kollar övriga Europa. Det var inte speciellt längesedan som Sthlm city, gamla stan och Södermalm var otrygga och skumma kvarter.

Du är precis som alla andra här som skyller alla problem på invandringen när det finns så många andra aspekter i bilden. Jag ser det primära problemet som droghandeln där alla dessa invandrarbarn istället för att studera eller jobba kan dra in snabba pengar och många gånger tjäna mer i månaden på droger än deras föräldrar gör. Med alla dessa pengar köper man vapen för att skydda sin verksamhet och det börjar skjutas. Kanske inte alltid för att skydda sin verksamhet utan för att man kan. Här ser vi en annan situation i Skåne än i övriga Sverige. Droger och vapen finns det mer av och är billigare därnere. Så att det blir mer per capita är inte speciellt svårt att förstå om man tänker längre än näsan räcker.

Varför fortsätter vi ha denna enorma marknad fri när det finns en relativt enkel lösning på problemen den orsakar?
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2017-01-15 kl. 23:52.
Citera
2017-01-15, 23:54
Medlem
Kozitass avatar
Tänk om det är en tjej som mördat..
Citera
2017-01-15, 23:54
Medlem
Jag gissar på spåret om en ex flickvän han var tillsammans med och tydligen sagt något negativt om. Så då tror jag denna pojkvän, somalier?(hans ex flickväns nya kille) och hans broscha eller kusse alt somaliern och en hemvändande IS som också är en släkting.
IS blatten skjöt och somaliern fotade.
Citera
2017-01-15, 23:55
Medlem
Ratchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Det är flera stycken nu som vet namnen på dessa individer som har mördat en 16-åring. Vi vet att ni inte vill kontakts polisen, men hjälp oss! Vill bara säga till er:

DEN SOM VET VEM SKYTTENA ÄR SKRIVER DERAS FULLSTÄNDIGA NAMN I DENNA TRÅDEN. ÄR DU INTE MEDLEM I FORUMET SÅ BLI DET OCH HÄNG UT DOM !!

Precis, tar även emot tips privat om så önskas så kan jag skicka det vidare

Annars är en enkel variant om man vill vara anonym och tipsa att använda sig av Tails - anonymt os och skicka medelande till polisen via TOR, det funkar precis lika bra, och lämnar inga spår = bevislöst!

https://tails.boum.org/

Kan med fördel användas vid annan tipsning med.
Senast redigerad av Ratcher 2017-01-15 kl. 23:56. Anledning: Stavfel
Citera
2017-01-15, 23:55
Medlem
Blankts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylix
Senast jag hörde hade dom fullt upp att svara och tala med media, att hjälpa polisen verkar inte aktuellt, supprise supprise - NOT!

Väldigt ruttet om du frågar mig, dom vill själva ha stopp på allt skit i Malmö för tydligen finns det en gräns även där som i övriga landet, men att tänka sig att samarbeta med polisen? tydligen inte, om du frågar mig kan dom ha sitt skit där nere.

Har man någon form av heder så HJÄLPER MAN POLISEN i detta skede!! allt annat är skadat.

"Sist jag hörde" haha, har de sagt till dig vad de gör och inte gör eller? De kanske hjälper till hur mycket som helst?

Tappad.
Citera
2017-01-15, 23:56
Medlem
Man borde korsköra alla namn från den här utredningen mot Ramis. T ex vilka var på bröllopet som han var på för en vecka sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in