2024-05-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Lite kort eftersom jag tror de flesta är copycats och tar efter lite här och där.
Ang Amagermannen och placera ut dna så är han likt Buono (Hillside stranglers) slog det mig.
Jag tror att PW har haft intresse av honom, fascinerats på nån vänster. Fotboll, gäckat polis länge, seriebrottsling, uppmärksamhet media i Danmark.

Ja, det är nog nåt mindre fragment ang Emilie skulle jag tro som hittats i hans hem. Därav experten skulle jag tippa.
Det anspelas en koppling till hur hon återfanns så nåt kanske via tejpen, strips eller dyl.

Otroligt att de lyckades hitta DNA och koppla till Meng!

Läste vad du skrev om Amagermannen och en sak som slog mig är att Marcel har större social kompetens än vad PW lyckats uppvisa.

Jag skulle nästan sätta PW i samma fack som galningen Ulf Olsson som dömdes av Lunds tingsrätt till livstids fängelse för morden på Helén Nilsson och Jannica Ekblad.

Intressant not är att i juli 2005 omvandlade hovrätten straffet till sluten rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Citera
2024-05-14, 18:26
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Vet du om de rättspsykiatriska undersökningarna redovisas i någon form för allmänheten i Danmark??

Anklageren meddelte i dag, at PW var blevet mentalundersøgt, hvilket er det danske ord for en retspsykiatrisk undersøgelse. Resultatet ville anklageren FORELØBIG holde for sig selv (så det vil nok blive oplyst senere) - dog sagde hun, at han var blevet fundet egnet til almindelig straf; han er altså ikke 'skingrende sindssyg'...som vi så charmerende ville benævne det på denne side af Øresund.
Senast redigerad av Marielyst 2024-05-14 kl. 18:46.
Citera
2024-05-14, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielyst
Anklageren meddelte i dag, at PW var blevet mentalundersøgt, hvilket er det danske ord for en retspsykiatrisk undersøgelse. Resultatet ville anklageren foreløbig holde for sig selv - dog sagde hun, at han var blevet fundet egnet til almindelig straf; han er altså ikke 'skingrende sindssyg' (som vi så smukt ville benævne det på denne side af Øresund).

Jeg gjetter: Borderline, narsissistisk og antisosial personlighetsforstyrrelser.
Citera
2024-05-14, 18:48
Avstängd
Allt annat än livstid vore skamligt, hur länge har han suttit i häktet nu?
Citera
2024-05-14, 19:55
Medlem
Marielysts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Allt annat än livstid vore skamligt, hur länge har han suttit i häktet nu?

Den 16. april 2023 blev 13-årige Filippa befriet, efter at PW havde kidnappet hende et døgn forinden, og han har siddet varetægtsfængslet siden da.
Citera
2024-05-14, 20:02
Avstängd
Citat:
Den 16. april 2023 blev 13-årige Filippa befriet, efter at PW havde kidnappet hende et døgn forinden, og han har siddet varetægtsfængslet siden da.
Härligt. O han får bara träffa advokat elr får han besök av nån annan
Citera
2024-05-14, 20:17
Medlem
Kungsgardens avatar
Tejpen från EM ska han ha haft kvar i bostaden.

https://www.dn.se/varlden/33-aring-i-ratten-atalad-for-brutala-flickmordet-i-danmark/

Jag har missat att han först körde på Filippa.
Citera
2024-05-14, 20:52
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Härligt. O han får bara träffa advokat elr får han besök av nån annan
Danska häkten fungerar inte som svenska. De har mycket mer gemensamhet även om de sitter med restriktioner.
Citera
2024-05-14, 20:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden

https://www.dn.se/varlden/33-aring-i-ratten-atalad-for-brutala-flickmordet-i-danmark/

Taktiskt helt enkelt
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Danska häkten fungerar inte som svenska. De har mycket mer gemensamhet även om de sitter med restriktioner.
Jaha okej, hoppas de slår ihjäl honom om de får chansen
Citera
2024-05-14, 21:08
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Taktiskt helt enkelt

Javisst, det var ingen olycka.

Vidrig man.
Citera
2024-05-14, 22:26
Medlem
Citat:
Anklageren meddelte i dag, at PW var blevet mentalundersøgt, hvilket er det danske ord for en retspsykiatrisk undersøgelse. Resultatet ville anklageren FORELØBIG holde for sig selv (så det vil nok blive oplyst senere) - dog sagde hun, at han var blevet fundet egnet til almindelig straf; han er altså ikke 'skingrende sindssyg'...som vi så charmerende ville benævne det på denne side af Øresund.

Ja men då får vi avvakta och höra om det kommer fram något om hans mentala status under rättegången. Om inte förr lär det komma i samband med domen.

Den galningen är inte sjuk i lagens mening och fullt kapabel till fängelsestraff. Problemet är ofta att personer med denna typ av sinne ej går att anpassa in i samhället igen. Ska bli mycket intressant att följa framöver.
Citera
2024-05-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungsgarden

Skulle inte alls bli förvånad om PW sparat på grejor kopplade till överfallen. Inte ovanligt att dessa typer samlar troféer och dylikt. De får en kick att se och känna på sakerna och tortyr ligger honom extra varmt om hjärtat mtp de sjuka novellerna.

Hans ego är inte av denna världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in