2017-01-15, 19:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Dock svårt att vara optimistisk när man läser;

http://www.bt.dk/krimi/politiet-leder-efter-nye-emilie-spor-her-er-seneste-status-fra-efterforskningen

Det känns som att man snart borde blir klar med mobilkartläggningen, och om inte den ger något och det saknas biologiska bevis på EM:s kropp så...ja, det ser rätt mörkt ut.
Citera
2017-01-15, 20:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ja, det är kanske svårt, men om man ser optimistiskt på saken så är det tre spår som kan ge eller har gett en hel del svar.

Vilka tre spår syftar du på?

I övrigt så vidhåller jag att den vita skåpbilen som vittnen har iakttagit är högst intressant och det är ingen vild gissning att den har med saken att göra, för varför har föraren inte trätt fram?
Citera
2017-01-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilka tre spår syftar du på?

I övrigt så vidhåller jag att den vita skåpbilen som vittnen har iakttagit är högst intressant och det är ingen vild gissning att den har med saken att göra, för varför har föraren inte trätt fram?

Spår är kanske inte rätt ordval(?), jag menar de tre punkter som finns att läsa i artikeln som länkades nyss som kan ge svar, kanske.

Ja, precis, det är ingen vild gissning, men om den inte har med saken att göra så kan det bero på att det inte var en dansk som körde bilen varför den inte har hört av sig. Det är nog det enda jag kan tänka mig för det här fallet har nog inte gått så många danskar förbi. Var det den rostiga vita skåpbilen som vittne hade sett dansk regskylt på förresten?

Om den som körde skåpbilen bor i trakten kring eller i Kosör så kan det vara andra människor som känner till skåpbils-föraren som i så fall hade kunnat upplysa föraren, jag vet inte riktigt, men något gjorde föraren i Kosör vid 4-tiden natten då EM försvann.

EDIT: ja, just det, föraren delade ut tidningar.
Citera
2017-01-15, 21:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Spår är kanske inte rätt ordval(?), jag menar de tre punkter som finns att läsa i artikeln som länkades nyss som kan ge svar, kanske.

Ja, precis, det är ingen vild gissning, men om den inte har med saken att göra så kan det bero på att det inte var en dansk som körde bilen varför den inte har hört av sig. Det är nog det enda jag kan tänka mig för det här fallet har nog inte gått så många danskar förbi. Var det den rostiga vita skåpbilen som vittne hade sett dansk regskylt på förresten?

Om den som körde skåpbilen bor i trakten kring eller i Kosör så kan det vara andra människor som känner till skåpbils-föraren som i så fall hade kunnat upplysa föraren, jag vet inte riktigt, men något gjorde föraren i Kosör vid 4-tiden natten då EM försvann.

EDIT: ja, just det, föraren delade ut tidningar.

Nja, det vet vi inte, dock så har jag inte sett något bättre uppslag som rimmar bra med det som är känt.

Man kan tycka att en vit skåpbil kan ha körts av en utlänning som passerade förbi, tankade bilen och stötte på EM, och befinner sig nu i ett annat land. Absolut, men min hypotes är underbyggd med omständigheter som vi känner till, tidningsbil rör sig i området aktuell tid osv.
Citera
2017-01-15, 21:41
Medlem
Citat:
Nja, det vet vi inte, dock så har jag inte sett något bättre uppslag som rimmar bra med det som är känt.

Man kan tycka att en vit skåpbil kan ha körts av en utlänning som passerade förbi, tankade bilen och stötte på EM, och befinner sig nu i ett annat land. Absolut, men min hypotes är underbyggd med omständigheter som vi känner till, tidningsbil rör sig i området aktuell tid osv.

Du missade några ord.. Det var om skåpbilen inte har något med saken att göra, så kan det vara så att föraren inte är dansk och inte befunnit sig i Danmark efter händelsen och därför inte sett efterlysningen av en skåpbil. En utlänning som inte stötte på EM alltså. Det var det ena svaret jag gav som förslag på din fråga, med det andra svaret så syftade jag på en dansk förare som har stött på EM.
Senast redigerad av helsan 2017-01-15 kl. 21:47.
Citera
2017-01-15, 21:41
Medlem
Citat:

Om man läser i tidningen så tolkar jag det nästan som att Emelie blivit påkörd och sedan har föraren tagit med henne och dumpat henne !!! Polisen klassar inte ärendet som mord än. Hon är utsatt för ett brott men kanske inte förren hon vart dumpad i det vatten fyllda gruvhålet. Så kan ju vara att det inte är ett mord utan ett brott begåtts eftersom kroppen är flyttad från en ev olycksplats till att gömmas undan
En person som fick panik och tänkte helt åt helv....Gömma och glömma istället för att ringa tex ambulans och polis!
Citera
2017-01-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Om man läser i tidningen så tolkar jag det nästan som att Emelie blivit påkörd och sedan har föraren tagit med henne och dumpat henne !!! Polisen klassar inte ärendet som mord än. Hon är utsatt för ett brott men kanske inte förren hon vart dumpad i det vatten fyllda gruvhålet. Så kan ju vara att det inte är ett mord utan ett brott begåtts eftersom kroppen är flyttad från en ev olycksplats till att gömmas undan
En person som fick panik och tänkte helt åt helv....Gömma och glömma istället för att ringa tex ambulans och polis!

De har kanske inte kunnat fastställa dödsorsaken?
Citera
2017-01-15, 22:04
Medlem
Citat:

Fast de säger ju att brott ligger bakom hennes död.
Citera
2017-01-15, 22:05
Medlem
Citat:

Så kan det absolut vara 😕 Men när jag läste i texten. Så kunde man läsa mellan raderna att ett brott är begått .. och det förstog vi men inte förrens kroppen dumpades och gömdes. En olyckshändelse bil olycka och sedan panik in med henne i bilen och gömde henne.Den vita skåp bilen hade väl ett vittne sagt körde fort och vårdslöst ? Bara ren spekulation och en fundering har säkert helt fel men som sagt det bara kändes som om det kanske gått till så med tanke på vad polisen sagt till tidningen. Läste ochså att en kropp som legat i vatten länge är oftast väldigt välbevarad .. men faller lätt isär och ruttnar väldigt fort uppe på land.Så hoppas dom fått en bra bild om hur allt kan ha gått till.
Citera
2017-01-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Fast de säger ju att brott ligger bakom hennes död.

Ja och ett brott blir det ju ganska självklart om hon inte förstås själv hoppat i sjön. Det är ju även ett brott att hitta en död och gömma liket eller flytta det ...
Citera
2017-01-15, 22:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen

EM kan ha blivit påkörd, det gör ju inte den vita skåpbilen som sågs framföras vårdslöst än mindre intressant.

EDIT;

Jag kan passa på att tillägga att tidningsbud ofta kör mycket fort, folk ska ha sina tidningar i tid.
Citera
2017-01-15, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det känns som att man snart borde blir klar med mobilkartläggningen, och om inte den ger något och det saknas biologiska bevis på EM:s kropp så...ja, det ser rätt mörkt ut.

Jag börjar få känslan att de inte kommer att kunna klara upp detta. Iaf inte med nuvarande material. Möjligen om GM gör nåt nytt och åker fast på det, och då kan bindas till EM. Jämför hur Anders Eklund kunde bindas till ytterligare ett mord då han åkte dit för mordet på Engla.

Detta blir nog, tyvärr, ett cold case.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in