2023-05-11, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
God morgon.
Det är som en mer sydlig version av treriksröset.
Norsk på svensk "mark" diskuterar danskt. 🙃

Det går rent runt i huvudet hur han cirkulerat.
Är detta rätt uppfattat?

Korsør
▪️PWs familj flyttar dit från Skælskør (2010?)
▪️Emilie bodde bredvid biografen i Korsør.
▪️ PWs firmadress (Grønningen 29) är 3 min resväg från Korsør biograf (2013).
▪️Emilie försvinner vid Korsør station(160710)
▪️PW flyttar till villa i Korsør (210701)
▪️F*lippa förs från Sorø till hans villa 2023.

Slagelse
▪️Han skriver kontrakt på lägenhet (160616)
▪️Emilie gick på gymnasiet i Slagelse.
▪️Emilie är i Slagelse innan hon försvinner.
▪️F*lippa bodde i Slagelse fram till 2021.

Sorø
▪️PW får nytt jobb på på Raasdal trading i Sorø (171211) ▪️ Överfall/knivhot vid Sorø Gymnastikefterskole,
15-årig flicka (221108) .
▪️ F*lippa, 13 år, förs initialt till ett folktomt industriområde i Sorø, firmaadress ang hans arbete (230415) .

Roskilde
▪️PW har lägenhet i Roskilde fram till 2016.
▪️Via E20 (från Korsør/Slagelse/Sorø) till Roskilde passeras Regnemarks Bakke där Emilie hittas mördad (161224) .

Övrigt.
Fotbollstränare (ihop med sin äldre bror) för flickor under 18 år år i en lokal klubb, Västsjälland åren 2011/12.
Familjen flyttar till Høng 2013.

Undrar hur högt och insynsskyddat detta var tänkt att bli...

"- Han har holdt sig lidt for sig selv. Sidst jeg så ham var to uger siden, hvor han talte om et hegn, han ville have opført."
(ekstrabladet.dk)
Se Skaebnes innlegg med mer opplysninger, i tilfelle du ønsker tilføyelser og en korrigering på din oversikt

Citat:
Ursprungligen postat av skaebne
JA. F-familie er 13-åriges.
PW er teenager i Korsør. Det er fejl, at PW-familie flytter til Korsør 2010 (skrevet af Develi).

Jeg tænker at PW 1) er aktiv på internet og Facebook, der findes meget information om unge flickar, og 2) har ibland kørt rundt på natten, eftersom hans kompisar så ham sove i bilen, udenfor forældrenes hus i Høng (efter 2013). Med tiden har han blevet modigere og jager flickar på dagen.
Citera
2023-05-11, 10:59
Medlem
Publisert i dag: "Retsmøde i sag om 32-årig sigtet.
Anklagemyndigheden vil anmode om, at fængslingsgrundlag udvides"
"Der holdes på onsdag retsmøde i sagen mod den 32-årige mand, der er fængslet for blandt andet frihedsberøvelse af en 13-årig pige, og som også er sigtet for det syv år gamle drab på Emilie Meng.
Anklagemyndigheden vil anmode om, at fængslingsgrundlaget udvides, og at retsmødet holdes for lukkede døre, oplyser politiet på Twitter."

"Fængslingsfristen udløb på ham i dag, hvor en dommer egentlig skulle tage stilling til fortsat fængsling, men den 32-åriges advokat meddelte i begyndelsen af ugen, at man gik med til en frivillig fristforlængelse.
At anklagemyndigheden nu vil have udvidet fængslingsgrundlaget, betyder, at en dommer skal tage stilling til de indicier eller beviser, som politiet mener, at de har fundet frem til i en eller flere af de sager, som manden er sigtet for."
https://ekstrabladet.dk/krimi/retsmoede-i-sag-om-32-aarig-sigtet/9759355

"Anklagemyndigheden vil på onsdag anmode retten om, at retsmødet holdes for lukkede døre.
Hvis dommeren følger den anmodning, vil det ikke være muligt for pressen og offentligheden at få oplyst, hvad den 32-årige eventuelt selv måtte forklare i retsmødet, og hvilke beviser politiet mener at have imod manden."
https://jyllands-posten.dk/indland/ECE15793083/mistaenkt-i-kidnapningssag-skal-igen-i-retten/?st=1
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-11 kl. 11:07.
Citera
2023-05-11, 13:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Se Skaebnes innlegg med mer opplysninger, i tilfelle du ønsker tilføyelser og en korrigering på din oversikt
Citat:
PW er teenager i Korsør. Det er fejl, at PW-familie flytter til Korsør 2010 (skrevet af Develi).

Jeg tænker at PW 1) er aktiv på internet og Facebook, der findes meget information om unge flickar, og 2) har ibland kørt rundt på natten, eftersom hans kompisar så ham sove i bilen, udenfor forældrenes hus i Høng (efter 2013). Med tiden har han blevet modigere og jager flickar på dagen.
Det var ett frågetecken (?) snarare än konstaterande och mynnar i hans fb kommentar:

April 2010 skriver han "alrede træt af at flytte".
Senast redigerad av develi 2023-05-11 kl. 13:40.
Citera
2023-05-11, 13:45
Medlem
Citat:
Det var ett frågetecken (?) snarare än konstaterande och mynnar i hans fb kommentar:

April 2010 skriver han "alrede træt af at flytte".
Jeg forstår. Det var feil av meg å skrive ordet korrigering. Jeg beklager.
Takk for at du lager så gode oversikter

Kanskje hans foreldre eventuelt allerede i 2010 hadde begynt å snakke om å flytte (til Høng som de flyttet til i 2013?), og at det kan ha vært grunnen til at han skrev at han allerede var lei av å flytte?
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-11 kl. 14:04.
Citera
2023-05-11, 14:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Jeg forstår. Det var feil av meg å skrive ordet korrigering. Jeg beklager.
Takk for at du lager så gode oversikter
Ingen fara.

Det går i huvudsak bra att skriva till mig och inte om mig vid mina frågeställningar.

Han skriver iaf nåt om flytt år 2010 och torde vara 19 år och jag undrar fortfarande vilket år han då flyttade med sin familj till Korsør från Skælskør?
Senast redigerad av develi 2023-05-11 kl. 14:10.
Citera
2023-05-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ingen fara.

Det går i huvudsak bra att skriva till mig och inte om mig vid mina frågeställningar.

Han skriver iaf nåt om flytt år 2010 och torde vara 19 år.
Takk
Ja, jeg tenkte nettopp på hans alder i 2010, angående dette som jeg spekulerte om: Kanskje hans foreldre eventuelt allerede i 2010 hadde begynt å snakke om å flytte (til Høng som de flyttet til i 2013?), og at det kan ha vært grunnen til at han skrev i 2010 at han allerede var lei av å flytte?
Hvis han var lei av å flytte, så var han jo gammel nok til å kunne bo alene. Med tanke på hvis han eventuelt trivdes godt i Korsør og ikke ønsket å flytte fra Korsør, så kunne han vel selv ha bestemt hvilken by han skulle bo i hvis han hadde valgt å leie en leilighet feks.
Citat:
jag undrar fortfarande vilket år han då flyttade med sin familj till Korsør från Skælskør?
Ja, det hadde vært interessant å vite. Det ble ikke sagt i den podcasten der det ble fortalt om hvor de hadde bodd. Mange velger å flytte før barna begynner på skolen, men jeg vet ikke om hans foreldre gjorde det slik. Jeg vet heller ikke alderen til hans bror, men det er ikke viktig å vite ettersom jeg uansett ikke vet om foreldrene valgte å flytte før barna begynte på barneskolen eller ikke.
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-11 kl. 14:55.
Citera
2023-05-11, 15:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Takk
Ja, jeg tenkte nettopp på hans alder i 2010, angående dette som jeg spekulerte om: Kanskje hans foreldre eventuelt allerede i 2010 hadde begynt å snakke om å flytte (til Høng som de flyttet til i 2013?), og at det kan ha vært grunnen til at han skrev i 2010 at han allerede var lei av å flytte?
Hvis han var lei av å flytte, så var han jo gammel nok til å kunne bo alene. Med tanke på hvis han eventuelt trivdes godt i Korsør og ikke ønsket å flytte fra Korsør, så kunne han vel selv ha bestemt hvilken by han skulle bo i hvis han hadde valgt å leie en leilighet feks.

Ja, det hadde vært interessant å vite. Det ble ikke sagt i den podcasten der det ble fortalt om hvor de hadde bodd. Mange velger å flytte før barna begynner på skolen, men jeg vet ikke om hans foreldre gjorde det slik. Jeg vet heller ikke alderen til hans bror.
Obehaglig tanke att han varit volontär och tränat flickor under 18 år. Vart det nu var - året innan pratar han om flytt.

Han är väl att betrakta som pedofil (prepubertalt) och inte hebefil.
Inte ens "bara" våldtäktsman....
Han sänker åldern via F*lippa och brottet blir mycket ovanligt iom att hon hålls fången.
Dels på ljusa dan och som jag skrivit tidigare så för han säkert iväg henne till jobbet för att kunna ta henne till villan nattetid.
Alltså troligen välplanerat.

Funderat på om han, om skyldig, tänkt samma med Emilie, dvs egentligen hållt henne fånge en längre tid. Om han är skyldig till överfall på skolan var hon kanske tänkt att utsättas för samma sak som F.
Citera
2023-05-11, 15:21
Medlem
Citat:
"Fængslet i Filippa-sag: Tæt tilknytning til Mengs hjemby.
Den 32-årige, der er fængslet for bortførslen af den 13-årige Filippa, har igennem hele livet været knyttet til den egn på Sjælland, hvor Emilie Meng forsvandt."

"Adresser i Korsør, Slagelse, Skælskør og nærliggende områder på Syd- og Vestsjælland går igen, når man dykker ned i de geografiske områder, hvor den 32-årige ifølge Ekstra Bladets research har færdedes i igennem livet.

Siden 13-årige Filippa blev befriet fra en villa i Svenstrup ved Korsør efter at have været forsvundet i 27 timer, har der været intense spekulationer på sociale medier og i andre af internettets kroge om, hvorvidt den 32-årige kunne knyttes til det uopklarede drab på Emilie Meng, som forsvandt kun fire kilometer derfra."
https://ekstrabladet.dk/krimi/faengslet-i-filippa-sag-taet-tilknytning-til-mengs-hjemby/9728757

Citat:
"32-årigs varetægtsfængsling forlænget.
Der kommer ikke til at være et retsmøde torsdag i sagen om bortførelse af en 13-årig pige, oplyser advokat"
"Den 32-årige mand, som er sigtet for bortførelsen af en 13-årig pige i Kirkerup, forlænger frivilligt sin varetægtsfængsling."
https://ekstrabladet.dk/krimi/kidnapningssagen-32-aarigs-varetaegtsfaengsling-forlaenget/9755571

Podcast Portræt af den 32-årige finnes under artikkelen i linken.

"Portræt af den 32-årige
Afhørt
Udgivet: 9. maj 2023
Episode 98 af 99
Den 32-årige, der er sigtet i kidnapningssagen og Emilie Meng-sagen, var en ret almindelig mand, der i sin barndom blev mobbet på sit fodboldhold, hvor han var målmand. Afhørt tegner i dette afsnit et portræt af manden sammen med journalist Amalie Eriksen, der har snakket med en masse kilder omkring ham, og med Charlotte Kappel, der er kriminalpsykolog."

I denne episoden blir det sagt: "Vi vet at han har vokst opp på Sydsjælland, eller omkring Korsør-området".

Han har sammen med sin familie bodd i Skælskør (som er nære Korsør). Deretter flyttet hans familie til Korsør. I 2013 flyttet hans foreldre til Høng (som er nord for Slagelse). Han har bodd i Roskilde i en periode. Omkring sommeren 2016 flyttet han til Slagelse (omkring september 2016).
Citat:
"Vi vet at han har vokst opp på Sydsjælland, eller omkring Korsør-området".
Ettersom det ble sagt "vokst opp" på "Sydsjælland, eller omkring Korsør-området" betyr det kanskje at han i hele eller i mesteparten av oppveksten bodde på Sydsjælland?
Citat:
Han har sammen med sin familie bodd i Skælskør (som er nære Korsør). Deretter flyttet hans familie til Korsør.

"Vokst opp på Sydsjælland, eller omkring Korsør-området". Jeg vet ikke om Korsør hører til Sydsjælland eller ikke, og jeg vet ikke om hun på podcasten forklarte etter hvordan regionene er oppdelt eller etter hvordan de var oppdelt før.

Både Korsør kommune og Skælskør kommune var tidligere kommuner i Vestsjællands amt
https://no.wikipedia.org/wiki/Vestsj%C3%A6llands_amt
Senast redigerad av z-z-z 2023-05-11 kl. 15:41.
Citera
2023-05-11, 16:50
Medlem
Citat:

PW er teenager i perioden 2004 -2010 (født
1990 eller 1991).
Citera
2023-05-11, 17:07
Avslutad
Citat:

Jeg spekulerer litt på hvordan MGM velger sine offer.

MGM er nå siktet i 3 saker; EM, jenten på efterskolen og 13-åringen;
- Jeg tror EMs såkalte "flirt", var et idrettstalent (hvid jeg husker rett).
- Kvinnen på efterskolen var kanskje et idrettstalent?
- Kanskje 13-åringen (eller noen i familien) er et idrettstalent?

(Da jeg fulgte saken i 2017, var det lettere å finne personopplysninger. Jeg klarer ikke å finne opplysninger om "flirten" nå. Men dengang var disse opplysningene lettere tilgjengelig. Og jeg husker ikke hvilken idrett han drev med (tror ikke det var fotball). Jeg har ikke sjekket FB)

Kan idrett være et felles berøringspunkt? Eventuelt talenter generelt? EM var f.eks. et sangtalent.

Jeg tenker da at motivet kan være en slags hevn, pga at han selv ikke nådde opp til forventningene. Han var en elendig "målmand", ifølge lagkameratene.

Edit: Fant ellers denne podcasten

Podcasten; "Emilie Meng Mysteriet - De Mistænkte", i lenken nedenfor.

I podcasten blir bl.a. et anonymt brev opplest i sin helhet.

Det virker ikke som politiet fant opplysningene i det anonyme brevet interessant, men eventuelle fingeravtrykk o.l., kan kanskje bidra til oppklaring, særlig hvis forfatteren er samme person som nå er siktet.

https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/politiet-har-hentet-hemmeligt-emilie-meng-brev

"Brevet, som blev leveret til B.T. under mystiske omstændigheder, er skrevet af en anonym person og rummer oplysninger om sagen, der ikke tidligere har været fremme i offentligheden."
Senast redigerad av Havhest 2023-05-11 kl. 17:10.
Citera
2023-05-11, 17:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
PW er teenager i perioden 2004 -2010 (født
1990 eller 1991).
MGM ble mobbet i oppveksten.

- I podcasten; "Portræt af den 32-årige", fremkommer det at lagkameratene kalte ham "abedreng", og at han fikk det kallenavnet, pga sitt utseende.
- Ifølge medspillerne på fotballaget, var han også en elendig målvakt.
- Lagkameratene pleide å juble sarkastisk, hver gang han slapp inn mål (det fremkommer ikke i podcasten hvilket fotballag, eller hvor MGM bodde på dette tidspunktet).
- Det fremkommer også i podcasten, at han gjorde det dårlig på gymnaset, og at han ble dårlig likt av lærerne.
I denne tiden, på gymnaset, spilte han mye poker på sin PC.

Jeg får en fornemmelse om at MGMs FB-profil er opprettet, for å demonstrere et slags vendepunkt i livet.

- Ble FB-profilen opprettet i 2010?
- Eller har han slettet alle bildene før 1. juni 2010?

Han er 19 år når de første bildene på profilen blir postet.

- Kanskje han hadde mistet troen på "den gode dreng"?

Han fremstår veldig trist på bildene som ble postet den 1. juni 2010.

- Forsøker han å si noe?

På tross av sine dårlige erfaringer som målvakt, virker det som han har nektet å gi opp sin interesse for fotball.

- Har han tvangstanker om at han MÅ prestere?

Det at familien har vært ressurssterke, både sosialt og økonomisk, kan ha forsterket slike tanker.

- Trodde han familien, heller ikke, aksepterte ham, dersom han ikke presterte på et visst nivå?

Dette er bare mitt inntrykk. Jeg har på ingen måte fasit.
Senast redigerad av Havhest 2023-05-11 kl. 18:19.
Citera
2023-05-11, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg spekulerer litt på hvordan MGM velger sine offer.

MGM er nå siktet i 3 saker; EM, jenten på efterskolen og 13-åringen;
- Jeg tror EMs såkalte "flirt", var et idrettstalent (hvid jeg husker rett).
- Kvinnen på efterskolen var kanskje et idrettstalent?
- Kanskje 13-åringen (eller noen i familien) er et idrettstalent?

(Da jeg fulgte saken i 2017, var det lettere å finne personopplysninger. Jeg klarer ikke å finne opplysninger om "flirten" nå. Men dengang var disse opplysningene lettere tilgjengelig. Og jeg husker ikke hvilken idrett han drev med (tror ikke det var fotball). Jeg har ikke sjekket FB)

Kan idrett være et felles berøringspunkt? Eventuelt talenter generelt? EM var f.eks. et sangtalent.

Jeg tenker da at motivet kan være en slags hevn, pga at han selv ikke nådde opp til forventningene. Han var en elendig "målmand", ifølge lagkameratene.

Edit: Fant ellers denne podcasten

Podcasten; "Emilie Meng Mysteriet - De Mistænkte", i lenken nedenfor.

I podcasten blir bl.a. et anonymt brev opplest i sin helhet.

Det virker ikke som politiet fant opplysningene i det anonyme brevet interessant, men eventuelle fingeravtrykk o.l., kan kanskje bidra til oppklaring, særlig hvis forfatteren er samme person som nå er siktet.

https://www.bt.dk/emilie-meng-mysteriet/politiet-har-hentet-hemmeligt-emilie-meng-brev

"Brevet, som blev leveret til B.T. under mystiske omstændigheder, er skrevet af en anonym person og rummer oplysninger om sagen, der ikke tidligere har været fremme i offentligheden."

Bra tænkt at se på fællestræk (gemensamt drag).
Sport: EM spillede en periode fodbold. Gymnastikefterskole. F's halvsøster viser foto fra gymastikoptræden.
McDonald Slagelse Åbningstider (2023) er 8-01: EM var der. F-familien kommer der. PW skriver i 2014 på FB "altid godt med McD efter druk".
Mange piger i et område: Sorø Gymnastikefterskole. F-familien er på 5 piger (sammenbragt) i alderen omkring 11, 13, 13, 14, 15.
Senast redigerad av skaebne 2023-05-11 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in