2017-01-15, 16:16
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Den stora frågan är ju om Isak är bättre än Tony Flygare...

Jag skojar såklart.

Fantasiskt om AIK får så mycket pengar. För dom alltså. Grymt för Isak också om det stämmer att Real vill ha honom. Garanterat ett av lagen man får bäst utbildning i
Citera
2017-01-15, 16:17
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kim Källström ryktas till DIF och AIK drar hem 95 miljoner, härliga tider att vara bajare just nu...

Ska bli spännande att se hur gnaget spenderar pengarna.
Känns inte som att Kim kommer komma. Och om han kommer tror jag inte han kommer bli någon succé sportsligt, utan kommer främst kunna locka lite publik på marginalen. Han fyller 35 år, vet inte hur mycket mer fortboll han har i kroppen och hur motiverad han är. Ser framför mig hur han är borta ca hälften av matcherna pga skador och snabbt tappar i tempo.
Citera
2017-01-15, 16:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
hmmmmmm

Zlatan och Isak sticker inte ut ur mängden alltså? Stolligheterna vet inga gränser på det här forumet. Du menar att det hör till vanligheterna att 90 scouter kommer till Sverige för att titta på talanger? Vilka är dem övriga lika stora talanger som kommit fram mellan Zlatan och Isak?

Inte sett till hur duktiga de är i sin helhet. Det är för att de har spetsegenskaper som är ovanliga och en stor framtida potential. Eller påstår du att man är bäst i allsvenskan för att man säljs dyrast till andra klubbar?

Att man har en potential är inte detsamma som att man tagit fram den. Det finns gott om spelare i deras åldrar som är mer kompletta som spelare även historiskt i Allsvenskan, så huruvida någon av de gjorde det bäst här har noll med saken att göra.
Citera
2017-01-15, 17:50
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Och hur vet du det?

Det vet jag lika lite som alla andra. Om det inte var uppenbart skrev jag vad jag trodde. Jag vet inte om du tror på tomtar och troll, men ingen kan förutspå framtiden. Lärde du dig något idag också.
Citera
2017-01-15, 19:50
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Inte sett till hur duktiga de är i sin helhet. Det är för att de har spetsegenskaper som är ovanliga och en stor framtida potential. Eller påstår du att man är bäst i allsvenskan för att man säljs dyrast till andra klubbar?

Att man har en potential är inte detsamma som att man tagit fram den. Det finns gott om spelare i deras åldrar som är mer kompletta som spelare även historiskt i Allsvenskan, så huruvida någon av de gjorde det bäst här har noll med saken att göra.

1-3 talanger per säsong som alltså är likvärdig med Zlatan och Isak, i snitt 2 per säsong således. Mellan Zlatan och Isak ska det alltså finnas 32 likvärdiga talanger. Kan du inte ge några exempel på vilka dessa kan vara?
Citera
2017-01-15, 20:09
Medlem
L-Y-Fs avatar
Koffie klar.
Citera
2017-01-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det ligger oerhört mycket prestige i att slå rekordet och oavsett vilka siffror som redovisas i kvartalsrapporten så kommer det bestående vara att Isak gick för 95 miljoner. Så länge som AIK inte kommenterar några summor i media så har man ryggen fri gentemot medlemmar och aktieägare, man kan fortfarande säga att det är den näst bästa försäljningen någonsin med potential att bli den bästa. Tänk lex Markanen, alla kommer ihåg att han gick för 35 miljoner och ingen kommer ihåg den betydligt lägre summan som redovisades. Om AIK får 95 miljoner på ett bräde så lyfter jag på hatten men jag har oerhört svårt att se det hända.

Förresten, är fantasibelopp rakt in på kontot fortfarande inte bra för svensk fotboll eller har AIK bytt åsikt i frågan?
När du skriver "man" och att "ingen kommer ihåg" så talar du mog bara för dig själv och eventuellt dina närmaste.

De flesta resonerar nog inte så och har bättre koll.
Citera
2017-01-15, 20:30
Medlem
eternussermos avatar
http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/htv-gershon-koffie-klar-for-hammarby-som-att-komma-hem/

Tack för kaffet, Gershon!
Citera
2017-01-15, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kåmark och Majstorovic är symboler för hur vi spenderar pengar när vi har gott om det. Saknas bara att vi signar Andreas Granqvist för flera miljoner och han gör sig ovän med Norling så har vi ett bekant mönster.

På allvar både hoppas och tror jag att mycket kommer återinvesteras i ungdomsakademin. Sen vore det inte fel om vi kunde signa Obasi..

Det, tillsammans med IFK och Heif mer eller mindre prekära situationer, är väl vad som talar för att Aik kommer spendera dessa pengar klokt, kan man ju tycka...?
Citera
2017-01-15, 21:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Känns inte som att Kim kommer komma. Och om han kommer tror jag inte han kommer bli någon succé sportsligt, utan kommer främst kunna locka lite publik på marginalen. Han fyller 35 år, vet inte hur mycket mer fortboll han har i kroppen och hur motiverad han är. Ser framför mig hur han är borta ca hälften av matcherna pga skador och snabbt tappar i tempo.

Det tar emot, men Källström skulle dominera i allsvenskan, givet att han var hel.
Citera
2017-01-15, 21:22
Medlem
eternussermos avatar
Kinesiska ligan begränsar antalet utländska spelare till tre per lag, öppnar för återvändande för svenska spelare?

https://twitter.com/fhager75/status/820577611504087040
Citera
2017-01-15, 22:12
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
1-3 talanger per säsong som alltså är likvärdig med Zlatan och Isak, i snitt 2 per säsong således. Mellan Zlatan och Isak ska det alltså finnas 32 likvärdiga talanger. Kan du inte ge några exempel på vilka dessa kan vara?

Ja, likvärdiga i hur bra fotbollsspelare de är, inte vilken potential de har eller vad de blir.

Milosevic, Amartey, Haksabanovic, Augustinsson, Ekdal, Söder, Hrgota, Krafth, Zeneli, Tibbling, Strandberg, Nordfeldt exempelvis. Alla har hållt en hög nivå i svensk fotboll kring åldern 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in