2017-01-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Känns inte som polisen började den här utredningen på plus. Vafan, slarva iväg vittnen på det sättet.

Detta och faktum att vittnen inte vågar berätta gör att det kommer bli svårt att sätta fast någon. Är fullständigt övertygad om att i vissa kretsar så florerar namnet på den som gjorde det.

Man kan ju tänka sig att dessa personer lämnade platsen före polisen anlände. Det har hänt förr.
Citera
2017-01-15, 19:58
Medlem
För mig är 16-åringar på gränsen till barn.
Men vem bryr sig igentligen, faktum är att en ung man / barn har blivit skjuten i malmö ännu en gång.
Det är alltid lika kul att höra från sjuklöver-malmöbor hur "överdriven" bilden är av Malmö.
Den är inte överdriven, Malmö är en unik stad och inte på ett positivt sätt. Tråkigt att ännu en ung man har blivit skjuten, å andra sidan har inte Ahmed eller hans landsmän något i Sverige att göra.
Citera
2017-01-15, 20:00
Medlem
Har det kommit fram något om mördarna sa något till Ahmed innan de sköt, eller gick de bara iskallt fram, sköt och gick därifrån?
Citera
2017-01-15, 20:00
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Känns inte som polisen började den här utredningen på plus. Vafan, slarva iväg vittnen på det sättet.

Detta och faktum att vittnen inte vågar berätta gör att det kommer bli svårt att sätta fast någon. Är fullständigt övertygad om att i vissa kretsar så florerar namnet på den som gjorde det.

Jag tror polisen har haft span på dessa individer kort tid efter och inte valt att avslöja sig själva för tidigt.

Hur som helst avslutar jag denna kväll med att skriva att mina tankar går till hans familj, det här är fruktansvärt på alla sätt och vis...
Ett barn ska inte behöva dö i Sverige.

Vila i frid.
Citera
2017-01-15, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoldenBlitz.
Du verkar inte hålla med om beskrivningen av honom, antar i så fall att du kände honom? Då kan du väl passa på att beskriva honom?

Ingen är "en oskyldig ängel" och flera av dom som kommenterar skriver uttryckligen att dom inte kände BO men likväl så "vet" dom att han var ett gudabenådat helgon. Trams från personer som vill visa vilka fantastiska och fina medmänniskor dom är. Patetiskt.
Citera
2017-01-15, 20:02
Medlem
Citat:
Två personer gjorde hjärt- lungräddning på 16-årige Ahmed Obaid efter att han skjutits vid en busshållplats i Malmö.
Därefter lämnade en av personerna platsen med blodiga händer – utan att polisen förhört denne, enligt uppgifter till Aftonbladet.
– Det är sådant jag inte kommenterar, säger spaningsledare J-B Cederholm.

Citat:
Polisen vill dock inte gå in på vad personerna sagt i förhör eller vad de blivit vittne till.
– Alla vittnen lämnar viktiga uppgifter, men jag berättar inte vad folk har sagt i förhör.
Under helgen har polisen hållit ett hundratal förhör och fortfarande finns ingen klar motivbild till mordet.
Ännu har ingen gripits för dödsskjutningen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/r7lGK/forsokte-radda-ahmeds-liv--forsvann-blodig-fran-platsen
Citera
2017-01-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vad arbetar föräldrarna med?

Är det inte konstigt att fadern säger sig ha en bil men att det inte finns någon bil skriven på varken fadern eller modern?

Låter ju som ett sätt att lura sociala myndigheter, vad vet du?

Vart 10:e bil i Malmö ägs av en målvakt. Regeringen vill ha det så.
Citera
2017-01-15, 20:03
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denobemannade
För mig är 16-åringar på gränsen till barn.
Men vem bryr sig igentligen, faktum är att en ung man / barn har blivit skjuten i malmö ännu en gång.
Det är alltid lika kul att höra från sjuklöver-malmöbor hur "överdriven" bilden är av Malmö.
Den är inte överdriven, Malmö är en unik stad och inte på ett positivt sätt. Tråkigt att ännu en ung man har blivit skjuten, å andra sidan har inte Ahmed eller hans landsmän något i Sverige att göra.

Hur unik, i Sverige eller? Jag vet inte men samma skit händer i Stockholm och götet med så att.
Citera
2017-01-15, 20:03
Medlem
Ahmed var en shiamuslimsk arab från Irak. Han har på sin hemsida jag kommer aldrig att sluta försvara min religion. Detta betyder "Jag kommer aldrig att överge SHIA-islam". Det är tydligt när man ser bilden och dräkterna att det handlar om perser, inte araber.
Han hade också uttryckt sig negativt om IS vid flera tillfällen. Jag tror att han och hans familj hade blivit hotade av sunnimuslimer och att detta mord utfördes för att visa att de menar allvar med hoten. Det är för att skrämma shiamuslimerna som man gjorde det. Det är i princip samma konflikt som vi ser i Irak där bomber exploderar nästan dagligen.

http://www.expressen.se/kronikorer/diamant-salihu/vi-maste-bli-medvetna-om-splittringen-mellan-muslimer-har-i-sverige/
Senast redigerad av climasol 2017-01-15 kl. 20:04. Anledning: Fel
Citera
2017-01-15, 20:04
Medlem
apelsinhimlens avatar
Vem vågar hjälpa polisen i Rosengård med att finna GM?

Den som gör det kan bli nästa offer tänker jag.

Kan vara förenat med livsfara.
Citera
2017-01-15, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Man kan ju tänka sig att dessa personer lämnade platsen före polisen anlände. Det har hänt förr.

Fast detta visar också tydligt mentaliteten hos invånarna i Malmö. En svensk hade aldrig bara gått därifrån vid en liknande händelse utan hade förstått att vara kvar på platsen och lämna vittnesmål.

Men vi har att göra med människor som inte alls tänker som svenskar gör och det gör att polisen har ett hårt arbete framför sig att få fast gärningsmännen trots att många människor skulle kunna bidra med viktig information.

Polisen klagar öppet på att den här attityden gör polisarbetet omöjligt och det förstår jag eftersom det bara gynnar de kriminella. Det är ingen bra situation när folk inte har förstått hur viktigt det är att stanna kvar på platsen när man bevittnat något kriminellt. Här är det fråga om en avrättning av en ung pojke på 16 år. Orsaken vet vi inte, men själva händelsen är så uppenbart kriminell att jag fattar inte hur en endaste människa kunde få för sig att bara lämna platsen trots att man sett vad som hände.

Det är också skälet till att jag vid andra tillfällen framfört att kameraövervakning är en möjlig åtgärd. Alla platser som varit utsatta för något brott ska kameraövervakas i två år efteråt. På det sättet kommer man att kunna få tag i fler gärningsmän när nya brott sker.
Citera
2017-01-15, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Vart 10:e bil i Malmö ägs av en målvakt. Regeringen vill ha det så.

Japp.
http://www.sydsvenskan.se/2014-02-19/var-tionde-malmobil-ags-av-en-bilmalvakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in