2017-01-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Men visst är tecknen i Matt kap 24 och 2 Tim 3 1-5 påminner om hur det är nu.
Vi lever i de sista dagarna men krig och allt som namns i Tim ar INTE tecken pa SLUTET. Darfor gar Jesus profetia i uppfyllelse nar han sa att det blir som i Noas dagar, nar folk sager att allting ar precis som det alltid har varit och fortsatter leva sina liv.
2017-01-15, 18:45
Medlem
Mogrens avatar
Citat:
Men visst är tecknen i Matt kap 24 och 2 Tim 3 1-5 påminner om hur det är nu.
Det har nog varit möjligt att många gånger genom århundradena säga att tecknen påminner om hur det är nu. För övrigt säger Matteus (25:35): "Himmel och jord skola förgås, men mina ord skola aldrig förgås. Men om den dagen och den stunden vet ingen något, icke ens änglarna i himmelen, ingen utom Fadern allena."
Tusen år eller miljarder år? Ingen vet utom farsan.
För övrigt en kul grej det där att allt förgås utom orden. Undrar var orden finns och vad de är till för nytta när allt annat gått under.
2017-01-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Vi lever i de sista dagarna men krig och allt som namns i Tim ar INTE tecken pa SLUTET. Darfor gar Jesus profetia i uppfyllelse nar han sa att det blir som i Noas dagar, nar folk sager att allting ar precis som det alltid har varit och fortsatter leva sina liv.

Så du menar att den globala uppvärmningen inte heller existerar. inget tecken på vår efet fixade undergång?
2017-01-15, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Vad gör Gud med dom miljontals som inte hört talas om bibeln och Jesus?

Det finns nog inte många som inte fått ett erjudande att få kunskap om bibeln.
2017-01-15, 19:04
Medlem
Citat:
Det finns nog inte många som inte fått ett erjudande att få kunskap om bibeln.
Säg det till alla miljontals barn. Det kommer väl att finnas barn när detta, vad det nu är, inträffar?
2017-01-15, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Det har nog varit möjligt att många gånger genom århundradena säga att tecknen påminner om hur det är nu. För övrigt säger Matteus (25:35): "Himmel och jord skola förgås, men mina ord skola aldrig förgås. Men om den dagen och den stunden vet ingen något, icke ens änglarna i himmelen, ingen utom Fadern allena."
Tusen år eller miljarder år? Ingen vet utom farsan.
För övrigt en kul grej det där att allt förgås utom orden. Undrar var orden finns och vad de är till för nytta när allt annat gått under.

Visst är det tänkvärt att vi på ca 150 år sabbat naturen så att det uppväxande släktet får skörda stora svårigheter, så det går inte att botförklara att det är vår egen skuld.

Vi behöver n intelligens som är högre än vår för att klara upp det här.

Menade du verkligen Matt 25:35?
För jag blev hungrig, och ni gav mig något att äta; jag blev törstig, och ni gav mig något att dricka. Jag var en främling, och ni tog gästfritt emot mig;
2017-01-15, 19:26
Medlem
Citat:
Visst är det tänkvärt att vi på ca 150 år sabbat naturen så att det uppväxande släktet får skörda stora svårigheter, så det går inte att botförklara att det är vår egen skuld.

Vi behöver n intelligens som är högre än vår för att klara upp det här.

Menade du verkligen Matt 25:35?
För jag blev hungrig, och ni gav mig något att äta; jag blev törstig, och ni gav mig något att dricka. Jag var en främling, och ni tog gästfritt emot mig;
Vad vi behöver spelar ingen roll. Inget börjar existerar för att man behöver det.
2017-01-15, 19:32
Medlem
Mogrens avatar
Citat:

..... Menade du verkligen Matt 25:35? ....

Sorry. Matt 24:35.
2017-01-15, 19:41
Medlem
Citat:
Vad vi behöver spelar ingen roll. Inget börjar existerar för att man behöver det.

Ur ingenting kom någon ting utan orsak.
2017-01-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ur ingenting kom någon ting utan orsak.
Jaså?
2017-01-15, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Sorry. Matt 24:35.

*** w95 1/11 s. 15 § 19 Räddad från en ”ond generation” ***

Det som Jesus hade profeterat om uppfylldes, och därefter försvann den judiska tingens ordnings ”himmel och jord”, dvs. hela nationen med dess religiösa ledare och onda samhälle*av*människor. JHVH hade verkställt sin dom! — Matteus 24:35; jämför 2*Petrus 3:7.
2017-01-15, 19:51
Medlem
Citat:
Jaså?

Precis vad du påstod nyss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in