Citat:
Du hade inte ens hört talas om rönen kring narcissism och avfärdar det sedan som en teori. Du citerar sedan en text som använder sig av begrepp som "sexual entitlement" hos våldtäktsmän (narcissism) och låtsas som att narcissism har inget med saken att göra. En liten nyhet för dig: Källan du länkar till stärker min tes, inte din. Detta då den undersöker attityder hos våldtäktsmän och inte män i allmänhet. Du måste vara helt slut i huvudet.
Nej jag avfärdar det inte...jag tycker dock det är en teori av massa andra och att det typ skulle ligga narcisstisk personlighet bakom hela världens våldtäkter känns....tja....vad tycker du själv?
Troligt vi har en gigantisk överrepresentation av narcissism hos just män? Möjligt men återigen varför i sånt fall?
Och nej att som individ går runt med åsikten att man är "entitled" till något...dvs har rätt kräva något av andra är inte helt samma sak som narcissism. Viss likhet förvisso, men kanske ändå finns ett värde att skilja på individuell narcissism, som kan yttra sig på flera sätt anant än att man kastar sig över andra sexuellt och kollektiv "social" dito som handlar om att man som kön har rättigheter över andra?
Sen din nöt..min bygger djupintervjuver med över 10 000 män där man kommer fram att det som särskiljer just våldtäktsmännen från övriga är överreprs. av dessa saker.
All forskning i detta bygger ju på att föröska komma åt vad som gör att män våldtar och då är ju jämförandet mellan de som gör och de som inte gör...tämligen grundläggande.
right?