2017-01-15, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drummelton
Det är just den lampdelen jag har stora förhoppningar om att de kan hitta fingeravtryck på, som enligt fup'en inte var färdiganalyserad till rättegången. Vid första analysen kunde de inte finna några signifikanta avtryck, men förhoppningvis hittar de när den analyseras igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ponnyjesper
En av många saker jag inte har förstått är hur det kom sig att Bogg spelade in samtalet där mgm hotar att döda honom.

Var det en ljudfil, samtal eller var kom den informationen ifrån?

Och isåfall, varför gjorde han det?

Han kanske kom åt inspelnings funktionen tror inte han var så klar och reding när han försökte ringa😕
Citera
2017-01-15, 18:23
Medlem
Citat:
En av många saker jag inte har förstått är hur det kom sig att Bogg spelade in samtalet där mgm hotar att döda honom.

Var det en ljudfil, samtal eller var kom den informationen ifrån?

Och isåfall, varför gjorde han det?

Han hade en app som spelar in alla samtal på mobilen, appen aktiveras så fort man låter signalerna gå fram. I detta fall ringde han ett samtal men mottagaren svarade inte så det var väl ren slump att konversationen spelades in.
Citera
2017-01-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Tror att det behövs starkare bevis eller nya för att Hovrätten tar upp fallet igen! så gott som alla våldsbrott överklagas men endast ett fåtal går vidare. Men är faktiskt lite osäker ska söka vad det står om det . Jag kan tänka helt fel nu 😕

Nä som jag trodde ... alla har rätt till en överklagan till HR men det går inte automatiskt till en ny prövning eller rättegång! I dom flesta fall krävs ett prövningstillstånd för att rätten skall göra en ny fullständig prövning av ett mål som ska tas om. Så åklagaren borde med andra ord sitta på ett bra kort som HR godkänt till en ny rättegång.
Citera
2017-01-15, 18:47
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Nä som jag trodde ... alla har rätt till en överklagan till HR men det går inte automatiskt till en ny prövning eller rättegång! I dom flesta fall krävs ett prövningstillstånd för att rätten skall göra en ny fullständig prövning av ett mål som ska tas om. Så åklagaren borde med andra ord sitta på ett bra kort som HR godkänt till en ny rättegång.

Måste hovrätten först komma med ett tillstånd om prövning innan mordet på Bogg Magnus Andersson i Idre kommer upp i ny rättegång?
Citera
2017-01-15, 18:50
Medlem
Citat:
Han hade en app som spelar in alla samtal på mobilen, appen aktiveras så fort man låter signalerna gå fram. I detta fall ringde han ett samtal men mottagaren svarade inte så det var väl ren slump att konversationen spelades in.

Aah okej, då förstår jag!

Märkligt att den konversationen inte är till mer bevis än vad den var!
Citera
2017-01-15, 18:53
Medlem
Citat:
Aah okej, då förstår jag!

Märkligt att den konversationen inte är till mer bevis än vad den var!

Ja verkligen, Tommy medger dessutom att det är han och Magnus man hör..
Citera
2017-01-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Måste hovrätten först komma med ett tillstånd om prövning innan mordet på Bogg Magnus Andersson i Idre kommer upp i ny rättegång?

Vad jag fattar så har Åklagaren lämnat in en prövning till HR .Sedan prövas den mot om det finns skäl till en ny rättegång tex bevis som kommit fram , nya vittnen mm
Det är inte så lätt att tolka alla lagar och domstolar ... kliar mig i skallen och försöker förstå.Men ett ex om åklagarn skulle tex lämna in en ny prövning och bevismaterial inte ändrats eller tex nya vittnen kommit fram så anser HR att det inte ligger för grund att ta upp fallet igen ..Men samtidigt så vet ju självklart en åklagare vad som krävs för att få en prövning! Vet inte om jag snurrade till allt mer nu isåfall googla om rättegångar och ny prövning😕
Citera
2017-01-15, 18:59
Medlem
Citat:
Vad jag fattar så har Åklagaren lämnat in en prövning till HR .Sedan prövas den mot om det finns skäl till en ny rättegång tex bevis som kommit fram , nya vittnen mm
Det är inte så lätt att tolka alla lagar och domstolar ... kliar mig i skallen och försöker förstå.Men ett ex om åklagarn skulle tex lämna in en ny prövning och bevismaterial inte ändrats eller tex nya vittnen kommit fram så anser HR att det inte ligger för grund att ta upp fallet igen ..Men samtidigt så vet ju självklart en åklagare vad som krävs för att få en prövning! Vet inte om jag snurrade till allt mer nu isåfall googla om rättegångar och ny prövning😕
Något nytt som tillför utredningen har garanterat åklagaren hittat säkert fingeravtryck eller nya vittnen som klivit fram . Vet någon när rättegången beräknas va ? Eller är dom tyst om det ochså ?
Citera
2017-01-15, 19:06
Medlem
Citat:
Ja verkligen, Tommy medger dessutom att det är han och Magnus man hör..
Väldigt konstigt ! Att han blev friad kan ju knappast berott på avsaknaden av "mordvapnet ? Många mordmisstänkta har blivit dömda utan att ett vapen hittats se på Palme mördare tex inte DNA ,morvapen inget .. han vart ju förvissa friad senare 😕 Tommy hade ju tom. Blod under sina naglar och nagelband från BO kan ett bevis vara mycket starkare?
Vittnen att han varit sist där
Ljög om att M sov eller inte var hemma
Blod på händer (naglar)
Erkänt telefon samtalet där han hotar M
Konstiga mobil samtal till mamma
Kläder han bar på kvällen är spårlöst borta
Bråkat under kvällen och gett hånfulla kommentarer till bla Magnus
Känns som man skulle kunna skriva hur mycket som hellst som INTE är till fördel för MG .
Citera
2017-01-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litther
En häktning av morsan och farsan för skyddande av brottsling vore nog ganska lämpligt - om det nu är möjligt pga relationen med mgm. Efter några veckor i häkte hade dom nog börjat snacka, det gör dom flesta.

Förstår för övrigt inte hur mgm och familjen kan bo kvar, men dom förstår säkert inte bättre. Det ingår väl i WT-konceptet.

Tror ochså dom skulle snacka då 😕 Problemet är att dom kan snacka hur mycket dom vill men dom behöver inte göra det under ed !! Så deras snack är lika m noll i en rättegång 😕😕 alltså inget åklagaren kan använda mot MG för att få honom fälld.
Tyvärr tragiskt men sant .
Citera
2017-01-15, 19:20
Medlem
Citat:

Man får verkligen hoppas att det finns nya bevis. Tror också att hovrätten kan göra en helt ny bedömning av befintliga bevis. Tingsrätten har nog varit lite väl försiktiga den här gången.

Citat:
Väldigt konstigt ! Att han blev friad kan ju knappast berott på avsaknaden av "mordvapnet ? Många mordmisstänkta har blivit dömda utan att ett vapen hittats se på Palme mördare tex inte DNA ,morvapen inget .. han vart ju förvissa friad senare 😕 Tommy hade ju tom. Blod under sina naglar och nagelband från BO kan ett bevis vara mycket starkare?
Vittnen att han varit sist där
Ljög om att M sov eller inte var hemma
Blod på händer (naglar)
Erkänt telefon samtalet där han hotar M
Konstiga mobil samtal till mamma
Kläder han bar på kvällen är spårlöst borta
Bråkat under kvällen och gett hånfulla kommentarer till bla Magnus
Känns som man skulle kunna skriva hur mycket som hellst som INTE är till fördel för MG .

Christine Schurrer blev i Arbogamålet enbart dömd på en stark indiciekedja, utan ett enda tekniskt bevis. Mkt svagare bevisning än i det här fallet.
Citera
2017-01-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litther
Man får verkligen hoppas att det finns nya bevis. Tror också att hovrätten kan göra en helt ny bedömning av befintliga bevis. Tingsrätten har nog varit lite väl försiktiga den här gången.

Christine Schurrer blev i Arbogamålet enbart dömd på en stark indiciekedja, utan ett enda tekniskt bevis. Mkt svagare bevisning än i det här fallet.

Ja så va det ja . Där satte dom ihop en "röd tråd som dom fogade samman
Även på Lisa H fallet ( även starka DNA) så för att få ihop tidsramen för mordet (som var tight) fick dom fram en röd tråd så allt passade in till slut.
Men tycker ändå när man läser FUP här så känns MG solklar allt pekar på denna kille 😕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in