Citat:
Ursprungligen postat av
matsqq
Allt jag läst tyder på att MGM är ett rötägg av osedvanliga mått ... (Läser huvudprotokollet sid 472 och framåt om hur han betett sig mot sin flickvän och hund som han båda misshandlat)
Dessutom, i huvudprotokollet sid 455 står det att en granne väcks av de som upptäckt mordet ...
Denne grannes dotter har blivit misshandlad av MGM och var i tingsrätten förra veckan angående det (och att han var rädd för att det var MGM som var vid huset och skulle hämnas ...)
Så även en slumpmässigt påringd granne har alltså en dotter som blivit misshandlad av det där aset ...
Att MGM dessutom stod och hytte med en trasig glasflaska mordnatten och att flera fick intrycket att han "de facto" tänkte använda den ..
Innan jag började läsa hade jag en del aternativa teorier om kärleksdrama, att det hade nåt med restaurangen han köpt in sig i etc. och någon alternativ och mer avancerad planering men nu ser det allt mer enkelt ut ...
En annan sak, när Elin vill in och hämta sin handväska säger Tommy först att Magnus inte är hemma, sen när hon tar sig förbi honom säger han "men han ligger och sover" ... Låter inte direkt som ett ljushuvud med två motstridiga lögner (och helt tydligt är att han inte vill ha in henne i huset och man förstår varför)
Och enligt honom själv, ska det dessutom funnits en man inne på toaletten.
Och Magnus hade precis gått in i sovrummet.
Om detta var sant, så skulle Magnus åter igen kommit ut från sovrummet, när han hörde en sur Elin, som han gjorde med mannen som kom.
Men detta gjorde Magnus tydligen icke.
Magnus var redan död.
Och någon hemlig man finns naturligtvis inte.
Då borde polisen hittat fingeravtryck från mannen på spolknappen
Eller på kranarna.
Eftersom denna man lånade toaletten.