2017-01-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Samma tanke slog även mig ... Tycker det låter troligt att han bara skyllde på bråk/misshandel och att det var under dessa förutsättningar familjen i så fall ställde upp ... kan också var MGM själv som därefter gjorde av med tröjan etc. Sen kanske föräldrarna nu i efterhand lurar sig att "tro" på historien om den okända gärningsmannen ... familjen borde hur som helst nu i så fall sluta lura sig själva och berätta precis ALLT de vet utan att förtiga någonting ... om inte det är en riktigt sjuk familj ... det känns som MGM kommer att göra om detta igen inom något år om han får gå fri ...

Jag tror också att föräldrarna inte riktigt visste vad de blev insyltade i när Tommy kontaktade dem. Han drog säkert en rövare typ att det varit krogslagsmål och att han försvarat sig..

Tommy är defenitivt inte byns nallebjörn och det är allmänt känt att han blir aggressiv och hotfull när han får i sig alkohol, även hans föräldrar lär ha lessnat och kastat ut honom från föräldrahemmet pga av misskötsel och supandet. Detta sunda agerande från föräldrarnas sida samt att det inte är en typisk wt-familj, men även att det finns personer i Idre som inte kan tänka sig att föräldrarna är inblandade gör att teorin om att föräldrarna inte var medvetna om vad deras son ställt till med stärks. Vips har de agerat skyddande av brottsling och undanröjt bevis.

Efter mordet ska de ha svamlat med diverse förklaringar som bara blev fel..

Om man försöker tänka sig in i Tommys bisarra situation vid 04-tiden så är det ju fullständigt sjukt att i det läget ringa morsan. De flesta skulle nog försökt lösa det på egen hand, riktigt ruttet av honom att dra in dem i det här..

Sen håller jag med flera andra i tråden att om föräldrarna har lite ryggrad och framförallt medlidande för Magnus anhöriga så är det bara att berätta sanningen!!! Skulle vara bäst för alla.. Synd att förhöret med dem är sekretessbelagt..
Senast redigerad av Drummelton 2017-01-15 kl. 16:50.
Citera
2017-01-15, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drummelton
Jag tror också att föräldrarna inte riktigt visste vad de blev insyltade i när Tommy kontaktade dem. Han drog säkert en rövare typ att det varit krogslagsmål och att han försvarat sig..

Tommy är defenitivt inte byns nallebjörn och det är allmänt känt att han blir aggressiv och hotfull när han får i sig alkohol, även hans föräldrar lär ha lessnat och kastat ut honom från föräldrahemmet pga av misskötsel och supandet. Detta sunda agerande från föräldrarnas sida samt att det inte är en typisk wt-familj, men även att det finns personer i Idre som inte kan tänka sig att föräldrarna är inblandade gör att teorin om att föräldrarna inte var medvetna om vad deras son ställt till med stärks. Vips har de agerat skyddande av brottsling och undanröjt bevis.

Efter mordet ska de ha svamlat med diverse förklaringar som bara blev fel..

Om man försöker tänka sig in i Tommys bisarra situation vid 04-tiden så är det ju fullständigt sjukt att i det läget ringa morsan. De flesta skulle nog försökt lösa det på egen hand, riktigt ruttet av honom att dra in dem i det här..

Sen håller jag med flera andra i tråden att om föräldrarna har lite ryggrad och framförallt medlidande för Magnus anhöriga så är det bara att berätta sanningen!!! Skulle vara bäst för alla.. Synd att förhöret med dem är sekretessbelagt..

Håller med .Tyvärr så är det väl sekretess på förhör m föräldrar eftersom deras vittnesmål inte behöver berättas under ed. Fast om man vrider på det hela ..... är denna familj bra folk så tror jag inte de kan leva m vetenskapen om att deras son ev har mördat en annan.Det borde räcka att visa de sekretess beklaga bilder av kroppen för att man ska förstå 😕
Citera
2017-01-15, 17:16
Medlem
Läste nu i domen att det funnits två grå träningsbyxor i sovrummet.
Kan dessa byxor vara de grå mjukisbrallorna?

En annan sak som jag inte visste om, är att lampan (övre delen) återfunnits
Med sladden delvis lindad runt Magnus vänstra arm....
Citera
2017-01-15, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700

Det är just den lampdelen jag har stora förhoppningar om att de kan hitta fingeravtryck på, som enligt fup'en inte var färdiganalyserad till rättegången. Vid första analysen kunde de inte finna några signifikanta avtryck, men förhoppningvis hittar de när den analyseras igen.
Citera
2017-01-15, 17:38
Medlem
Citat:
Det är just den lampdelen jag har stora förhoppningar om att de kan hitta fingeravtryck på, som enligt fup'en inte var färdiganalyserad till rättegången. Vid första analysen kunde de inte finna några signifikanta avtryck, men förhoppningvis hittar de när den analyseras igen.

Ja något har de ju, eftersom de överklagat.
Hoppas de har kunnat få fram fingeravtryck eller DNA från MGM
Citera
2017-01-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700

Reagerade på en sak till ... Magnus hade skador på broskbenet ?? Kan det inte bli så om någon försökt strypa en eller iallafall dragit åt så att man tappar medvetandet ... Kan M har varit avsvimmad när tjejen kom för att hämta sin väska.
Att sladden var lindat runt armen kan ju har varit att han fastnat i den när han försökte försvara sig ... kanske ?
Det är ju underdelen till lampan som är borta.. tittar man på bilder på köket så ser man en ganska stor rund blodig ring på en bänk ... han måste ha ställt upp lampdelen där medans han gjorde något annat .
Citera
2017-01-15, 17:55
Medlem
Citat:

Förhoppningsvis ! Och sedan en överklagan och ny rättegång brukar inte godkännas om inte åklagaren lagt fram nya starkare bevis som de har belägg för att kunna få en fällande dom. Väldigt få överklagande domar får en andra chans ... bevisen ska vara nya och starka.
Citera
2017-01-15, 18:13
Medlem
En av många saker jag inte har förstått är hur det kom sig att Bogg spelade in samtalet där mgm hotar att döda honom.

Var det en ljudfil, samtal eller var kom den informationen ifrån?

Och isåfall, varför gjorde han det?
Citera
2017-01-15, 18:15
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Är den frikände någon grov våldsbrottsling sen förr?
Citera
2017-01-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Förhoppningsvis ! Och sedan en överklagan och ny rättegång brukar inte godkännas om inte åklagaren lagt fram nya starkare bevis som de har belägg för att kunna få en fällande dom. Väldigt få överklagande domar får en andra chans ... bevisen ska vara nya och starka.

Gäller inte det HD? Både åklagare och advokat kan väl överklaga till hovrätten och alltid få en andra prövning. Eller?
Citera
2017-01-15, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Är den frikände någon grov våldsbrottsling sen förr?

Han har blivit dömd för misshandel på sin tidigare flickvän.

Han uppges dessutom ha misshandlat sin hund och han är allmänt känd för att skapa bråk när han duckat alkohol.
Citera
2017-01-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litther
Gäller inte det HD? Både åklagare och advokat kan väl överklaga till hovrätten och alltid få en andra prövning. Eller?

Tror att det behövs starkare bevis eller nya för att Hovrätten tar upp fallet igen! så gott som alla våldsbrott överklagas men endast ett fåtal går vidare. Men är faktiskt lite osäker ska söka vad det står om det . Jag kan tänka helt fel nu 😕
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in