2017-01-15, 16:44
Bannlyst
Så nu sägs det att gärningsmännen kom tillbaka och rörde sig vid platsen när folk samlades där hans sköts.
Citera
2017-01-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Polisen i Sverige måste tänka om nu. Det går inte att köra den gamla visan med en kopp kaffe, en läsk och "kan du inte tala om vad som hände?".
Vi lever i en annan tid nu och i annan värld (det gick på 10-20 år i Sverige) och inte på Kling och Klangs tid. Sen får socialsekreterare säga vad dom vill, och miljöpartister, och vänsterpartister, och feministiskt parti, och liberaler.
Det måste till trumpska idéer i svensk polis från och med i morgon. Annars blir inget löst.

Vi kommer givetvis komma dit inom kort tid. Problemet är ju alla jävla hen-jon som rekryterats till polisen enligt "värdegrundsideologi".

Behöver få tillbaka piketbussarna som tar saken i egna händer liknande dirty harry om vi ska få någon ordning på detta.
Citera
2017-01-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad
"Ni är obildade vildar".

Jag skulle sagt "oupplysta". Det är framför allt vissa förnuftsbaserade idéer inom bildningen som inte fått fäste.
Det tyder på att obildade individer skriver så på en minnes-sida i den avlidnes Facebook.
-dessa skribenter avslöjar sig själva som vildar och helt utan hyfs och uppfostran.
Finns ingen skam längre?
Citera
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad
"Ni är obildade vildar".

Jag skulle sagt "oupplysta". Det är framför allt vissa förnuftsbaserade idéer inom bildningen som inte fått fäste.

När vi talar om religioner bör vi knappast hänföra dom till "förnuftsbaserade idéer"!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goinge
Oerhört tragiskt det som hänt.
Allt kan skyllas svensk invandringspolitik och invandrarnas destruktiva kulturer i en tragisk kombination.

Förstod först inte varför alla tjatade på om den stackars avlidnes jacka hela tiden. Men när jag var inne på minnessidan på fb såg jag att han hade olika jackor, på olika bilder, till ett sammanlagt värde av minst 35000 kr. Övriga kläder var också dyra märkeskläder. Om inte hans föräldrar hade riktigt högavlönade jobb så måste det finnas kriminella aktiviteter inblandade av någon. Åtminstone skattefusk i form av svartarbete eller liknande.
Jag har bra jobb själv men har aldrig träffat en 16-åring med så dyra kläder. Mina egna barn har aldrig ens bett om det.
Förklara tack, hur hänger detta ihop?
Vad jobbar hans föräldrar med, vad har de för inkomster?
Han va väll minsta barnet? hans föräldrar jobbar hans bröder jobbar. Det är inte ovanligt att man skämmer bort det yngsta barnet/syskonet, så att han hade dyra kläder är ingetning att höja ögonbrynen på. mvh
Citera
2017-01-15, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goinge
Oerhört tragiskt det som hänt.
Allt kan skyllas svensk invandringspolitik och invandrarnas destruktiva kulturer i en tragisk kombination.

Förstod först inte varför alla tjatade på om den stackars avlidnes jacka hela tiden. Men när jag var inne på minnessidan på fb såg jag att han hade olika jackor, på olika bilder, till ett sammanlagt värde av minst 35000 kr. Övriga kläder var också dyra märkeskläder. Om inte hans föräldrar hade riktigt högavlönade jobb så måste det finnas kriminella aktiviteter inblandade av någon. Åtminstone skattefusk i form av svartarbete eller liknande.
Jag har bra jobb själv men har aldrig träffat en 16-åring med så dyra kläder. Mina egna barn har aldrig ens bett om det.
Förklara tack, hur hänger detta ihop?
Vad jobbar hans föräldrar med, vad har de för inkomster?

Det behöver inte innebära så mycket. Bor man i det området som han gjorde är det stor tillgång på diverse stöldgods.

Att handla fina prylar till en billig peng är något som de flesta vanliga svennebananer också kan tänka sig att göra. Dumt beteende... Men att det är häleri glöms bort.
Citera
2017-01-15, 16:49
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är märkligt att det är sådana reaktioner när man släpper en bild på den döde. Jag är själv inte intresserad av den, men det är ju inte ovanligt att det släpps bilder på folk som har blivit dödade.

Det har visats bilder i MSM på till exempel den döde Saddam Hussein och Khadaffi. För att inte tala om bilderna på den 3-årige flyktingpojken Aylan Kurdi som låg död på stranden. Denna bild spreds över världen i alla nyhetskanaler i propagandasyfte. Inte många klagade på detta.

Du måste ju vara tappad, riktigt ordentligt dessutom!

Sedan till killen som tog bilden, det var det absolut dummaste du kunde göra den aktuella mordkvällen.
Du har vid det här laget insett det själv, fy fan...

Och att man hinner ta en bild efter mordet och sedan gå därifrån utan att åka fast är ännu mera sjukt.

Jaja snart val 2018 så kanske bara kanske kan högern skapa lite balans vi får la se.
Citera
2017-01-15, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Googlar man Daniel Pale så verkar han vara en fiktiv person, tvivlar starkt på att polisen kommer jaga honom genom IP, men researchgruppen och övrig vänstermedia tar nog chansen att styra om uppmärksamheten om dom kan.

Jag bor inte i riktigt så nedgången stad som malmö så jag har inte insyn hur dessa raketkirurger funkar, teorier finns det gott om så jag kan lika gärna ställa frågan; brukar gäng ha inträdesprov? Kan han ha blivit offer för någon som skulle visa att han kunde mörda en person vilken som helst? Man blir inte förvånad längre så tanken dyker upp...
Även om det inte rör sig om ett regelrätt inträdesprov (vilket det naturligtvis kan bara) så kan det säkert finnas en hierarki inom dessa grupper som gör att en mördare stiger i graderna.

Man skall ha klart för sig att det är gamla invandrings och integrationsproblem vi nu ser kulminera i områden som Rosengård med flera. Om 5-15 år kommer några hundratusen "nya svenskar" som kommit de senaste åren att försöka hitta sin plats, många hamnar säkert i kriminalitet. Det 40000-45000 hazarerna som oftast är shiamuslimer kommer säkert att hamna i gängkrig med de redan etablerade sunnimuslimska araberna. #Jagärhär kommer att få jobba dag och natt för att försöka dölja problemen
Citera
2017-01-15, 16:53
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Det behöver inte innebära så mycket. Bor man i det området som han gjorde är det stor tillgång på diverse stöldgods.

Att handla fina prylar till en billig peng är något som de flesta vanliga svennebananer också kan tänka sig att göra. Dumt beteende... Men att det är häleri glöms bort.

Njaeee, inte dom flesta vanliga svennebananerna.

Men det är ju bara min åsikt/erfarenhet i min svennebanan-sfär....
Senast redigerad av Sorcar 2017-01-15 kl. 16:55. Anledning: stavning...
Citera
2017-01-15, 16:53
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Du måste ju vara tappad, riktigt ordentligt dessutom!

Sedan till killen som tog bilden, det var det absolut dummaste du kunde göra den aktuella mordkvällen.
Du har vid det här laget insett det själv, fy fan...

Och att man hinner ta en bild efter mordet och sedan gå därifrån utan att åka fast är ännu mera sjukt.

Jaja snart val 2018 så kanske bara kanske kan högern skapa lite balans vi får la se.
Man kan utgå från att den som tog bilden såg hela händelsen. Men med hans eller hennes moral så kan man utgå från att den personen inte varit i kontakt med polisen för att berätta om sina iakttagelser.
Citera
2017-01-15, 16:54
Medlem
Technovikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Han har ju rätt sverige importerar ju helt jävla fel folk om man nu skall kalla det folk?

Detta hanlar ju om (MENA) och inte civiliserade européer ja även nord syd Amerika Asien mm allt utan den där jävla islamen.

Du är nog rätt ung eller så handlar det bara om okunskap men du har nog missat en detalj här. Det är INTE bara folk från MENA som står för den grövsta kriminaliteten i Sverige. Det finns visst etniska vita européer som begår mycket grova brott i Sverige och då syftar jag inte på exempelvis polacker och balter som står för en mycket stor del av stölder/inbrott i Sverige då dessa brott inte räknas som grov brottslighet.

Om man glömmer utomeuropéer och bara pratar om etniska européer i Sverige som begår grova brott är det oftast Balkan-folk som är de värsta bland alla etniska européer och då syftar jag givetvis på juggar samt albaner. Jag syftar INTE på zigenare från f.d Jugoslavien då dessa inte är etniska européer utan jag pratar om majoritetsbefolkningarna där. Vi har tyvärr tagit emot en jävla massa folk från f.d Jugoslavien och det har knappast gjort saken bättre. Problemen med dessa Balkan-folk började redan under 80-talet sen kom krigen i början av 90-talet och ja, resten är historia som man brukar säga.

Dock är dessa som sagt vita européer, mer lättintegrerade samt jobbar i större utsträckning än kaos-orcherna från Mordor och Isengård (Mellanöstern och Afrika) därför kommer de i vissa sammanhang "undan" med mer skit och med undan menar jag att dessa inte nämns lika ofta som kaos-orcherna när man pratar om invandrargrupperna som fuckat Sverige in absurdum. Man får dock inte glömma att en hel del folk från f.d Jugoslavien också har sin del i varför Sverige ser ut som det gör idag.

Sen undrar många nuförtiden, var alla dessa vapen och handgranater på gatan kommer ifrån. Jo tjena, här kommer Balkan givetvis in igen i bilden igen och vilka smugglar dessa samt säljer dem vidare i Sverige? Jo, juggar och albaner givetvis. Inte fan flyger Aladdin på sin magiska matta från Sverige och hämtar dem även om vissa av orcherna givetvis har skaffat sig direktkontakter i Balkan också. Sen har vi även detta eländet med EU-landet Slovakien med alla jävla stiftade vapen som man lagligt kan köpa där och som sen enkelt kan göras skjutklara av någon kunnig person.

Så nej, skyll inte ALL grov brottslighet i Sverige på MENA-orcher, det må ha blivit mycket mycket värre när så stora antal orcher bjudits in under många år men dessa ligger INTE bakom allt.
Citera
2017-01-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Käften på dig. Finns väl förhelvete inre en vuxen människa som är medveten om att det är mycket som är snett med Sverige. Sossezombie eller Jimmie-fanboy. Sluta släng med realist när du på riktigt är en människa som tror att allt löser sig bara man röstar på SD, ett parti som aldrig suttit på beslutsfattande positioner. Kan du se in i framtiden eller?

Varför var det inte lika mycket skjutningar för 10 år sedan? Varför satt inte SD i riksdagen för 10 år sedan? Det fanns ju massa muslimer i Sverige då med. Det finns ett samband mellan Alliansregeringen, kriminaliteten och SDs framgångar. Något som är för långt att dra här.

Håll dig till trådens ämne ditt slödder.
Finns trådar att diskutera politik.

Folk skriver om 16 åringens kläder.
Dessa kläder är till största sannolikhet inhandlade av pengar från den svenska skattebetalaren. Troligen är kläderna också stöldgods.

Vad har kommit fram om familjen?
Den misstänkta bomben på deras bil. Kom det fram något av intresse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in