2017-01-15, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Dom är födda med våld i sin natur. Det är bara pk packet som tror annat. Dom tror man kan tala dom till rätta.
Denna 16 åringen är bara ett offer i det som varit och vad som komma skall.
Sanna mina ord.

Verkligen inte. Araber som t.ex. är verksamma inom universitetsvärlden är civiliserade och har uppfostrade barn. De kriminella araberna är så kallade WT som gett upp allt hopp och råkar ha mörk hudfärg.
Citera
2017-01-15, 15:11
Medlem
crusades avatar
Det talas i Expressen om en mycket tungt kriminell yngre man som pekas ut av vänner till BO som skyldig.

Har det framkommit i tråden vem denna person skulle kunna vara?

http://www.expressen.se/kvallsposten/tog-bild-pa-ahmed-efter-skjutningen/
Citera
2017-01-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elma67
-bara jag som inte kan se?

http://bayimg.com/eAIOdaaGL
Citera
2017-01-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolden
Folk på en random kostar långt ifrån 350 000 snarare 1/10 av det. Pundarna och araberna gör det för en vanlig månadslön.

Ok, jag tyckte också att det lät dyrt, men jag har ingen egen erfarenhet av den marknaden.
Citera
2017-01-15, 15:15
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Sedan att den här Ahmed, uppvuxen i Sverige, satt och skrev att hans fru självklart ska ha slöja osv är horribelt och visar att Rosengård börjar bli en parallell värld med egna normer och lagar och här måste skolan gripa in och indoktrinera barnen åt andra hållet, inte en enda lektion ska utelämna inslag av normer och värderingar.
Detta skulle ju kunna vara ett motiv för en ickemuslimsk presumtiv svärfar eller fd fästman att gå till verket med handeldvapen.
Citera
2017-01-15, 15:23
Medlem
Platsen har stor betydelse. Upplyst busshållplats med vittnen - förklaringen måste vara att man helt enkelt inte har hittat någon bättre plats beroende på hur Ahmed brukar röra sig. Har man haft en bil eller moppe vid träningslokalen och kört före till busshållplatsen borde man kunna klara ut det.
Citera
2017-01-15, 15:24
Bannlyst
Den där sjuke "Daniel" verkar vara polisanmäld nu. Snackas om att ip-adress skulle spåras.
Citera
2017-01-15, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
De är så många att självutplåning är omöjligt. Man måste inse att det är en stor folkomflyttning på gång i världen och att de som kommer hit är en slags nybyggare som själva måste ansvara för att det nya Sverige inte blir t.ex. lika våldsamt som Irak. Många invandrare tycks klaga på att Sverige är lika otryggt som deras hemländer är, men det gäller ju bara för "nybyggarområdena" de själva styr över.

Det går att stoppa denna stora folkomflyttning och det gör 99% av alla länder. Det är i stort sett bara Sverige och några få andra länder som har svängdörrar. Inte ens de rika arabstaterna släpper in muslimska arabiska flyktingar.
De som kommer är inte heller några nybyggare så som svenskarna som utvandrade till Amerika var. De köpte en liten bit mark som de själva odlade upp och levde av, men dessa araber som nu väller in får allt serverat. De får först bo på flyktingförläggning sedan får de lägenhet och socialbidrag. Det kallar inte jag nybyggare utan snarare parasiter.
Citera
2017-01-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Har du också invandrarbakgrund?
Du menar för att jag tolkar språk-och stavning.
nej jag har inte invandrarbakgrund. Men jag har levt i ett annat land, så jag ser det som sker från ett annat perspektiv. Jag stavar också klantigt ibland. Trots att språket är svenska, ibland skriver jag i fel ordföljd själv. Man blir påverkad av att bo och prata ett annat språk under lång tid. ok.
Citera
2017-01-15, 15:31
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du menar för att jag tolkar språk-och stavning.
nej jag har inte invandrarbakgrund. Men jag har levt i ett annat land, så jag ser det som sker från ett annat perspektiv. Jag stavar också klantigt ibland. Trots att språket är svenska, ibland skriver jag i fel ordföljd själv. Man blir påverkad av att bo och prata ett annat språk under lång tid. ok.
Köper den förklaringen!

Ska bli intressant att se om denna "Daniel" får en egen tråd här på Flashback i framtiden.
Citera
2017-01-15, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Kontantkort, fejkkonto etc.

Detta är väl ganska safe i jämförelse att skjuta ihjäl någon inför massa vittnen?
Det tuffingar brukar missa är att byta mobil. Och då åker de dit på imei numret. Snuten kan se alla sim som suttit i den mobilen innan och sen vem de ringt till samt sms som skickats och vilka mobilmaster den varit kopplad till. Inte så svårt att hitta vem det e då. Asmånga "gangstertuffingar" som åker på detta.

Men de är ju knappast några raketforskare precis.
Citera
2017-01-15, 15:42
Medlem
Vem är denna flickvän som det pratas om och vem är hennes nya pojkvän?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in