2017-01-15, 16:32
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acetal
Finns det något alls som tyder på att det skulle varit "högerextrema" gärningsmän?

Som jag har förstått det så verkar det ha funnits vittnen men att de inte vill tala (rätta mig om jag har fel), hade de tvekat att tala med polisen om det var två rasistiska "svennar" som sköt? Möjligt att de var maskerade men jag tror att eventuella vittnen har rätt bra koll på vilka gärningsmännen kan ha varit.
Kort sagt, nej, bland annat av den anledning du själv angav.

En annan sak som talar emot är ett det skall ha varit två GM. Sannolikheten att "högerextrema" seriemördare skulle jobba i par är förvisso inte helt obefintlig, men näst intill rent statistiskt sätt.

Att kriminellt belastade, lågbegåvade bruschor med bristande impulskontroll gör det är betydligt mer sannolikt.

Jag tror att det var rätt person som sköts, GM bör ha haft goda möjligheter att identifiera BO innan de gick till verket med likriktaren.

Det som är oklart är dock varför BO blev skjuten, med tanke på att han för en gångs skulle faktiskt inte verkar ha varit inblandad i kriminella kretsar.

Som flera har varit inne på kan det vara ett typiskt blattemord, d.v.s. anledningen till det är något som vi mer utvecklade människor skulle utfatta som en skitsak, och helt enkelt ignorera innan vi gick vidare med vårt liv.

Någon skitsak som att BO tittat på fel person, sagt fel sak till någon, stött på fel tjej eller gjort något annat som av någon anledning triggat någon lågbegåvad person med obefintlig impulskontroll till att skjuta ihjäl honom.

Jag hoppas att polisen hittar GM, för det vore onekligen mycket intressant att få reda på motivet.
Citera
2017-01-15, 16:34
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Googlar man Daniel Pale så verkar han vara en fiktiv person, tvivlar starkt på att polisen kommer jaga honom genom IP, men researchgruppen och övrig vänstermedia tar nog chansen att styra om uppmärksamheten om dom kan.

Jag bor inte i riktigt så nedgången stad som malmö så jag har inte insyn hur dessa raketkirurger funkar, teorier finns det gott om så jag kan lika gärna ställa frågan; brukar gäng ha inträdesprov? Kan han ha blivit offer för någon som skulle visa att han kunde mörda en person vilken som helst? Man blir inte förvånad längre så tanken dyker upp...
Citera
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Polisen i Sverige måste tänka om nu. Det går inte att köra den gamla visan med en kopp kaffe, en läsk och "kan du inte tala om vad som hände?".
Vi lever i en annan tid nu och i annan värld (det gick på 10-20 år i Sverige) och inte på Kling och Klangs tid. Sen får socialsekreterare säga vad dom vill, och miljöpartister, och vänsterpartister, och feministiskt parti, och liberaler.
Det måste till trumpska idéer i svensk polis från och med i morgon. Annars blir inget löst.

och vad vill han klämma dit för andra medborgare ?
.
Citera
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Polisen har mobilen.

Exakt, Sjuttiofemman, både du och jag och flera andra har ju påpekat detta, men somliga har tydligen läsförståelseproblem!

Men däremot skulle det vara intressant att veta hur, och varifrån, polisen fick tag på den.
Cederholm vill tydligen inte berätta. Nåt vittne kanske såg nåt?

Men, nävisst, nä.......
Citera
2017-01-15, 16:36
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Så länge man inte är myndig är man ett barn.

Det tror du på själv eller?

USA är ju helt galet som låter barn köra bil lagligt vid 16.

Trodde inte barn kunde bli dömda men tydligen så kan man bli det efter 15år.

Sjukt att det är så normalt för dig att barn knullar varje dag, suger kuk, har relationer osv.

Men jag vet din typ, du lever efter pappret inte verkligheten
Citera
2017-01-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Det är helt okej att disskutera blattar och t.o.m hata dom, men att sprida en bild på ett barn som nlivit skjuten i skallen är verkligen inte okej. Jag frågar mig själv hur kan man hata någon såpass mycket att man tycker det är kul med denna bilden. Denna"PATRIK" är garanterat en blatte och han skriver exakt så här för att få oss att tro att det än en Mangs2.0 i malmö.

Verkligheten är nog inte så dumt för allmogen.
Citera
2017-01-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Hur tänker du när du påstår att bakgrunden till Peter Mangs och John Ausonius dåd skulle stå att finna i deras känsla av utanförskap p g a deras invandrarbakgrund? Peter Mangs är finlandssvensk, med svenska som modersmål och John Ausonius svenska var/är helt felfri. De har aldrig behövt att känna några tillkortakommande vad avser svenska språket.
jag har hört bägge dessa tala. Det finns säkert klipp att finna.
Citera
2017-01-15, 16:40
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsolle2
När Jag var 15 år åkte jag Interrail runt hela Europa. Inte var Jag ett barn !

Klart att du var. Spelar väl för helvete ingen roll vad du själv såg dig som. Varenda människa som var vuxen på riktigt såg dig som ett barn.

Ahmed var inget småbarn. Han var en ungdom på väg in i vuxenlivet. Fortfarande ett barn både juridiskt och biologiskt.
Citera
2017-01-15, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Det var ett jävla liv när bilden hamnade på Facebook men att nära till Ahmed delade den på Snapchat var liksom OK? Det går inte riktigt ihop för mig.

Ja det låter fan märkligt om det nu är så? Jag är för gammal för att vara storkonsument av snapchat...

Det måste vara yngre förmågor i samma ålder? Dagens 15-16-åringar delar allt i sociala medier... Tror inte någon vuxen person skulle agera så.
Citera
2017-01-15, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
verkar råda full debatt på ahmeds facebook
den bilden han har delat som det står "slutar aldrig försvara min religion "

"Ni är obildade vildar".

Jag skulle sagt "oupplysta". Det är framför allt vissa förnuftsbaserade idéer inom bildningen som inte fått fäste.
Citera
2017-01-15, 16:43
Medlem
Oerhört tragiskt det som hänt.
Allt kan skyllas svensk invandringspolitik och invandrarnas destruktiva kulturer i en tragisk kombination.

Förstod först inte varför alla tjatade på om den stackars avlidnes jacka hela tiden. Men när jag var inne på minnessidan på fb såg jag att han hade olika jackor, på olika bilder, till ett sammanlagt värde av minst 35000 kr. Övriga kläder var också dyra märkeskläder. Om inte hans föräldrar hade riktigt högavlönade jobb så måste det finnas kriminella aktiviteter inblandade av någon. Åtminstone skattefusk i form av svartarbete eller liknande.
Jag har bra jobb själv men har aldrig träffat en 16-åring med så dyra kläder. Mina egna barn har aldrig ens bett om det.
Förklara tack, hur hänger detta ihop?
Vad jobbar hans föräldrar med, vad har de för inkomster?
Citera
2017-01-15, 16:43
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
En arab kan och kommer aldrig bli en man.
Dom är ynkliga varelser som måste våldta i grupp och kasta sten.
Denna gosse var just en liten gosse.

Jag håller med dig i sak. Men om vi pratar biologi och naturvetenskap så är en individ som kan reproducera inget barn. Det är bara i Sverige man är ett barn tills man fyllt 50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in