2017-01-15, 11:27
Medlem
Någon som vet om denne B*r** har fb? Likaså hennes pappa o bröder. Dom e intressanta i det här fallet
Citera
2017-01-15, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
BO?

Källa

Bra där. Citera ett annat inlägg som källa för att BO skulle varit fundamentalist. Dessutom enbart en bild på en massa blattar, sådär ser 99% av bilderna ut nuförtiden på brorsorna.

Terrornivån höjdes precis.
Citera
2017-01-15, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Fallet förblir nog olöst. Ahmeds kompisar sägs ju ha en teori om nåt kärleksdrama, men polisen säger att de inte har några uppgifter om det öht. Polisen lär vara chanslös om folk skyddar GM eftersom de sett bilden och inte vill att nån hämnas och skjuter dem i huvudet.

Vilken bild pratas det om, någon som har en länk?
Citera
2017-01-15, 11:40
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Vilken bild pratas det om, någon som har en länk?

Här är bilden.
http://bayimg.com/BaIOoAaGl
Citera
2017-01-15, 11:42
Medlem
Heltutanklasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Jag, som inte umgås med kriminella och inte bor i ett utanförskapsområde, vet inte på rak arm vem jag skulle kontakta för att köpa vapen. Tro det eller ej, men på de flesta sätt är livet i Malmö som livet i de andra större svenska städerna.

Åk till grabbarna som hänger i nått förortscentrum och snacka med dom så har du snart en picka om du verkar seriös och inte verkar vara polis. Om du inte kan identifiera vilka du ska prata med så är det tyvärr kört.
Citera
2017-01-15, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Värdelös sajt. Man har inte tagit sig tid att sätta sig in i problemet och hävdar till exempel att isalm skulle vara mot hedersmord genom att citera en stympad mening. Är det detta som skolorna har att går efter så är vi illa ute och jag förstår varför ingen tar hedervärd på allvar.
Den kursiverade texten nedan gäller endast i de fall man dödar en RÄTTROGEN muslim. I övrigt har texten inte bäring på dödande av avfällingar eller folk som bryter mot andra regler inom religionen.

”Av denna orsak föreskrev Vi för Israels barn att om någon dödar en människa, som inte själv har dödat någon eller försökt störa ordningen på jorden och sprida sedefördärv, skall det anses som om han hade dödat hela människosläktet. "

Just ditt citat om koranen och hur den tolkas. Shia läser de texter som skrevs först och har dem som lag, Sunni väljer att läsa de modifierade senare texterna. I stort.
Citat:
there are studies that show the Shī‘ah Imams always rejected the idea of alteration of Qur'an's text.

Detta är saxat från wiki, men det stämmer väldigt bra med verkligheten.
Enligt samma wiki så finns det bara 7 Shiaimamer genom historien som accepterat förändrade verser.
https://en.wikipedia.org/wiki/Shia_view_of_the_Quran

Vet inte om Ahmed och hans familj är Shia eller Sunni, gissar på Shia då Najaf är en pilgrimsstad för Shiamuslimer, endast mindre än Mecka och Medina i besöksantal.
Citera
2017-01-15, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paulinapass
Det har jag ingen koll på. Fick höra bara att det var hedersrelaterat då det inte var accepterat att dottern hade pojkvän. Om det är sant det vet jag ej.

Samma sak med 15-åringen som blev dödad
på nyår för några år sen, flickvännens pappa
.

Är det mordet uppklarat?
Citera
2017-01-15, 11:45
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Man blir trött på att höra om alla skjutningar, och sedan se intervjuer på boende som inte anser sig få hjälp av polisen. Sanningen är väl att merparten av alla de där skjutningarna skulle få en lösning om polisen fick hjälp och de boende.
Citera
2017-01-15, 11:46
Medlem
Stigmata01s avatar
Sjuk människa som sprungit fram och fotat killen. Känns som en trofe att visa upp för bruschorna, antar att polisen förhört honom.
Citera
2017-01-15, 11:47
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuvtramp
Finns/fanns(?) bild på BO facebook, "Isis"-bild med slagord, fritt ur minnet; -jag kommer aldrig sluta försvara min religion.

Detta var ingen ISIS-bild (dvs. sunni-islam), utan shia-propaganda. Mannen i mitten har iranska arméns hjälm. Om det är ett kärleksdrama kan religionen mycket väl spelat in. Fanatiska sunnimuslimer (och de är många i Malmö), skulle aldrig acceptera att en shiapåg pirrar en sunnifjälla.
Citera
2017-01-15, 11:49
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Polisen säger ju att folk inte vågar vittna och att utredningen saboteras. Jag som lekman tycker det låter illavarslande, ja.

Tro mig lekman, med dessa resurser kommer mördaren givetvis sättas åt. Allt annat vore dessutom oacceptabelt. Finns övervakningskameror och dna, spår från vapen m.m så vittnen är inte alltid så jävla viktiga som dom själva vill tro. I alla fall inte i "särskilda händelser".

Hur många fega RYGGRADSLÖSA blattar tror du inte höll käften vid biskopsgården, och hur gick det för dessa gärningsmän? Just det!
Citera
2017-01-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
I vilket avseende då? Jag är mer inne på avrättning.

Om detta med två GM stämmer så tror jag inte på svartsjuka eller relationsdrama, utan någon annan form av konflikt.

Bra tänkt, men de kan ha varsitt motiv, och förenas av sitt hat mot Ahmed. Man måste vara klar över att vilket motiv de än kan ha så är det svårförståeligt sjukt i en normal människas ögon. Ahmed var en grabb som gjorde vad han kunde, han tränade, ansträngde sig i skolan, han gick på Na och ville utbilda sig. Sånt kan vara starkt irriterande om man inte är lika lyckad själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in