2017-01-15, 11:01
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paulinapass
Det har jag ingen koll på. Fick höra bara att det var hedersrelaterat då det inte var accepterat att dottern hade pojkvän. Om det är sant det vet jag ej. Samma sak med 15-åringen som blev dödad
på nyår för några år sen, flickvännens pappa.

Oftast när det sker ett Hedersmord så är det en kvinna som blir offret, men visst så sker det också att en man dödas.Grunskoleboken till alla Malmöbor som kan få lite mera fakta om staden och dess invånare.Det stämde ju att heter man Ahmed så har man en stor chans att dö innan man blir 40 år i Malmö som någon skrev i en annan tråd för ett tag sedan.

http://www.grundskoleboken.se/wiki/Hedersmord

mvh/
Citera
2017-01-15, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad
Stämmer det att han var religiös fundamentalist?
Vem skulle ha varit det?
Citera
2017-01-15, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vem skulle ha varit det?
BO?

1 2 3
Senast redigerad av Meraki 2017-01-15 kl. 12:01.
Citera
2017-01-15, 11:10
Medlem
Kompisen han sagt att han skulle träna med, existerar hen, eller var det så att Ahmed slulle prata med någon och ville vara i fred? Ljög han om kompisen är det ju sannolikt att han sysslade med nåt fuffens.
Citera
2017-01-15, 11:10
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vem skulle ha varit det?
Finns/fanns(?) bild på BO facebook, "Isis"-bild med slagord, fritt ur minnet; -jag kommer aldrig sluta försvara min religion.
Citera
2017-01-15, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo

mvh/
Värdelös sajt. Man har inte tagit sig tid att sätta sig in i problemet och hävdar till exempel att isalm skulle vara mot hedersmord genom att citera en stympad mening. Är det detta som skolorna har att går efter så är vi illa ute och jag förstår varför ingen tar hedervärd på allvar.
Den kursiverade texten nedan gäller endast i de fall man dödar en RÄTTROGEN muslim. I övrigt har texten inte bäring på dödande av avfällingar eller folk som bryter mot andra regler inom religionen.

”Av denna orsak föreskrev Vi för Israels barn att om någon dödar en människa, som inte själv har dödat någon eller försökt störa ordningen på jorden och sprida sedefördärv, skall det anses som om han hade dödat hela människosläktet. "

Citat:
Vad säger islam om hedersmord?

Islam är helt emot hedersmord. Man kan ta exemplet: ”Om någon dödar en människa – utom (som bestraffning) i fallet om människan själv är en mördare eller brottsling – skall han behandlas som om han dödat alla människor. Men om någon räddar ett liv skall han behandlas som om han räddat livet på alla jordens människor”. Koranen (5:32)
Ett problem med Koranen är att den skrivits på ett sätt så att olika verser säger emot varandra.
Citera
2017-01-15, 11:16
Medlem
Fallet förblir nog olöst. Ahmeds kompisar sägs ju ha en teori om nåt kärleksdrama, men polisen säger att de inte har några uppgifter om det öht. Polisen lär vara chanslös om folk skyddar GM eftersom de sett bilden och inte vill att nån hämnas och skjuter dem i huvudet.
Citera
2017-01-15, 11:18
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Fallet förblir nog olöst. Ahmeds kompisar sägs ju ha en teori om nåt kärleksdrama, men polisen säger att de inte har några uppgifter om det öht. Polisen lär vara chanslös om folk skyddar GM eftersom de sett bilden och inte vill att nån hämnas och skjuter dem i huvudet.

Ja så blir det nog

Polisen BEKRÄFTAR inget. Självklart kommer gärningsmannen åka in. Kan du någonting överhuvudtaget om svensk kriminalutredning eller följt något fall i år, förorts-gw?
Citera
2017-01-15, 11:20
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Oftast när det sker ett Hedersmord så är det en kvinna som blir offret, men visst så sker det också att en man dödas.Grunskoleboken till alla Malmöbor som kan få lite mera fakta om staden och dess invånare.Det stämde ju att heter man Ahmed så har man en stor chans att dö innan man blir 40 år i Malmö som någon skrev i en annan tråd för ett tag sedan.

mvh/

Jag tänker mer på detta fallet: (FB) Mordet på Beatrice Fredrixon. Flicka hittad död (Västerås)

Kärleksdrama mellan ungdomar.
Citera
2017-01-15, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paulinapass
Word on the street i Malmö är att det var flickvännens familj.

Undrar om nån ens ringer anonymt till polisen om ryktet? Ifall flera personer gör samma sak tycker man polisen ska ha skäl för husrannsakan och förhör, snubben lär förstås hotat sig till alibi, men då får man gå på tekniska bevis, fast mordvapnet ligger väl i havet...men jag hyser inget hopp om att allmänheten hjälper till med det här för hela allmänheten i Rosengård verkar involverad i den undre världen på ett eller annat sätt.
Citera
2017-01-15, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ja så blir det nog

Polisen BEKRÄFTAR inget. Självklart kommer gärningsmannen åka in. Kan du någonting överhuvudtaget om svensk kriminalutredning eller följt något fall i år, förorts-gw?

Polisen säger ju att folk inte vågar vittna och att utredningen saboteras. Jag som lekman tycker det låter illavarslande, ja.
Citera
2017-01-15, 11:26
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Polisen säger ju att folk inte vågar vittna och att utredningen saboteras. Jag som lekman tycker det låter illavarslande, ja.

Låter som samhället havererat när det gått så långt ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in