2017-01-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Varför skulle brorsan gå maskerad till minnesstunden?

Efterlyst?
Citera
2017-01-15, 09:07
Medlem
Om det är svårt att hitta något på killen, hur ser det då ut med människorna i hans närhet? Finns det något på hans familj, släktingar eller kompisar? Det verkar ju som gärningsmännen visste vad de gjorde så någon orsak till deras agerande borde ju kunna grävas fram.
Citera
2017-01-15, 09:11
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det verkar konstigt att det inte syns några somalier på bilderna från manifestationen. Annars kryllar det av såna där och i Oxie och Seved strax intill. Kan det bero på nån slags klanmotsättning inom MENA? Dert brukar köra omkring somalier på EU-moppar och stödda sig där men nu är de som bortsopade.
Citera
2017-01-15, 09:15
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Självklart vet "alla" vem skytten är, men de håller tyst i ett par dar. Snart golar tillräckligt många och han grips eller överlämnar sig själv.
Citera
2017-01-15, 09:20
Medlem
Mödrar och systrar, var är dom?
Citera
2017-01-15, 09:23
Medlem
-"HD.se" det verkar så att BO-s och "tandläkarens" anhöriga tillhör samma religiös,politisk falang.
-Al-noor (Hizbollah?)
Citera
2017-01-15, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Varför skulle brorsan gå maskerad till minnesstunden?
Han kanske är GM. Hedersmord?
Citera
2017-01-15, 09:31
Medlem
johnthedickholmess avatar
Någon som har bild på den maskerade mannen?
Citera
2017-01-15, 09:32
Medlem
Lite halvt OT men hur enkelt är det egentligen att införskaffa vapen i Malmö?

Det krävs väl ändå en del kontakter? Om man inte bor i ett "utanförskapsområde" och inte känner någon kriminell menar jag.
Citera
2017-01-15, 09:35
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Skrev ett tidigare inlägg om att det var en Ahmed mograbi som tog bilden men det var fel Ahmed. Har en bild på den rätta Ahmed som tog bilden.

Eftersom nu bilden kommit ut på Flashback så hänger jag ut han som tog fotot/bilden och spred ut den. Här är bild på han

http://bayimg.com/bAIopaagL

Ahmed är ju ett vanligt namn i Malmö, tack nu vet vi vem som tog bilden.
Citera
2017-01-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syrsa666
Lite halvt OT men hur enkelt är det egentligen att införskaffa vapen i Malmö?

Det krävs väl ändå en del kontakter? Om man inte bor i ett "utanförskapsområde" och inte känner någon kriminell menar jag.

Expressens reporter tog det någon timme för att greja en puffra för ett gäng år sedan. Gissningsvis är det betydligt lättare idag för att få en pangare i handen.
Citera
2017-01-15, 09:42
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Listig
Han kanske är GM. Hedersmord?
I vilket avseende då? Jag är mer inne på avrättning.

Tycker bara att det är väldigt mysko beteende och något med hans kroppsspråk är konstigt.

Om det stämmer att två gm har skjutit eller bytt av varandra så kanske det inte är personligt men väl aggressivt att gå därifrån för att se gå tillbaka och skjuta bo i ansiktet. Om det nu var i den ordningen skotten kom. Man kan väl kanske anta att i det fall han redan var skjuten i ansiktet så fanns det ingen anledningen att gå tillbaka.

Om detta med två GM stämmer så tror jag inte på svartsjuka eller relationsdrama, utan någon annan form av konflikt.

Kanske kan det vara GM som fotat, spridit detta för att andra ska se hur det går om man "går emot" honom? Eller inte håller käften. Vittnena vägrar uppge sina namn, så det verkar finnas kunskap om vem detta är och en viss rädsla. Spekulationer från min sida.

Men kanske vill GM försöka kontrollera situationen efteråt och ger sig på plats maskerad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in