2017-01-07, 02:13
Medlem
Jag skulle inte säga att Täby är fullt av flyktingar men det har kommit ganska många på senare tid. Täby centrum på kvällen undviker jag då jag var nära på att bli rånad där en gång och hamnade i en konfrontation med ett gäng. Det är fortfarande ett av de bättre platserna i Sverige men inte så lugnt som det var för ett par år sedan och man hör om fler och fler incidenter som händer.
Citera
2017-01-14, 14:51
Medlem
Hände tydligen saker vid Viggbyholms tågstation igår vid 22 tiden.

Fick detta sms av en kompis.

"Ta de lungt i viggan, de är nått maskerat marockans gäng som härjar där. Tåg har inte fått öppna dörrar. Polise och blå ljus håller på där"

Nån som hört nåt mer om det?
Citera
2017-01-14, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadBones
Hände tydligen saker vid Viggbyholms tågstation igår vid 22 tiden.

Fick detta sms av en kompis.

"Ta de lungt i viggan, de är nått maskerat marockans gäng som härjar där. Tåg har inte fått öppna dörrar. Polise och blå ljus håller på där"

Nån som hört nåt mer om det?

Låter sjukt obehagligt. Nej inte hört något om det men om inte ens en av de lugnaste områdena i Täby är lugna längre då är det riktigt illa.
Citera
2017-01-14, 20:15
Bannlyst
Tycker fortfarande att det är rätt uthärdligt men alla tecken finns och jag har försökt komma härifrån ett bra tag nu.
Citera
2017-01-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanSpaceman3
Tycker fortfarande att det är rätt uthärdligt men alla tecken finns och jag har försökt komma härifrån ett bra tag nu.

Stämmer nog. Har hört från många att Täby blivit betydligt otryggare de senaste 1-2 åren. Fortfarande ett av de lugnaste platserna i Sverige men finns problem. Snart är väl bara Djursholm, Innerstan, Ekerö och några till ställen lugna.
Citera
2017-01-14, 20:21
Medlem
Täbymoderaterna vägrar i alla fall att ta emot fler flyktingar vilket är bra då det inte är hållbart. Hoppas de står på sig.
Citera
2017-01-15, 02:23
Medlem
Mich13s avatar
Jag brukade åka till Täby Centrum för att det som omväxling kunde vara skönt att inte känna sig som en flykting i sitt eget land. Nu var det längesedan jag var där, eftersom jag inte bor i kommunen, men jag har hört att klientelet har förändrats ganska radikalt där? Har jag fel?
Citera
2017-01-15, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Jag brukade åka till Täby Centrum för att det som omväxling kunde vara skönt att inte känna sig som en flykting i sitt eget land. Nu var det längesedan jag var där, eftersom jag inte bor i kommunen, men jag har hört att klientelet har förändrats ganska radikalt där? Har jag fel?

På kvällen så hänger det en del gäng speciellt vid ingångarna och vid utgången mot tåget. Detta är inte så trevligt alls. Jag skulle inte vara där själv efter kl. 21 om jag inte hade något skäl. Runt Täby C och lägenhetsområdena kan det vara stökigt. Inget Rinkeby eller ens Kista men det var trevligare för några år sedan.
Citera
2017-01-15, 03:24
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeHarrison
På kvällen så hänger det en del gäng speciellt vid ingångarna och vid utgången mot tåget. Detta är inte så trevligt alls. Jag skulle inte vara där själv efter kl. 21 om jag inte hade något skäl. Runt Täby C och lägenhetsområdena kan det vara stökigt. Inget Rinkeby eller ens Kista men det var trevligare för några år sedan.

Okej. Ja, Reinfeldts hemkommun har ju också röstat för det här. Ingen slipper undan längre.
Citera
2017-01-15, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Okej. Ja, Reinfeldts hemkommun har ju också röstat för det här. Ingen slipper undan längre.

Jag tror att det är en korrekt analys. Ingen kan köpa sig fri längre knappt. Även om man bor i Djursholm eller innerstan har man en tiggare vid matbutiken. Även om man bor i Täby, Danderyd eller Åkersberga åker gängen dit och rånar en. Att köpa sig fri har blivit för dyrt. Så man måste antingen vara rik, fly landet, eller leva med det och rösta SD.
Citera
2017-01-17, 14:02
Medlem
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...rLXl5CwomdpHg/

Hoppla !
Citera
2017-01-30, 11:19
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Stökig lördagsnatt i Täby - bilbrand och stenkastning mot buss
Det var allt annat än lugnt för Täbypolisen under nätterna mot lördagen och söndagen. Bland annat greps tre personer efter att ett bråk ska ha utbrutit på en krog i Täby centrum.
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...H2PxBepUJNgHQ/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in