2017-01-15, 02:21
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
I tråden finns en mängd personer som känner till brottsoffret. De har sett bilden och protesterar inte mot att det är Ahmed. Jag tolkar det som att bilden är äkta och att den är på Ahmed.

Passar även enligt de beskrivningar som tidigt kom ut.
Tycker hur som att man ser att det är Ahmed.
Citera
2017-01-15, 02:21
Medlem
Jag brukar normalt "tro det värsta" om folk som blir ihjälskjutna på öppen gata, men får känslan av att detta fall kan vara annorlunda.
Helt okänd, obeväpnad och väntar på bussen låter inte så hardcore.

Tror faktiskt svartsjuketeorin kan stämma.
I media börjar man antyda att det finns en grovt kriminell som tagit sig uppåt snabbt och varit misstänkt, men ej dömd, i andra mord.
Om en sådan person är svartsjuk kan det så klart sluta med skjutning.

Någon som vet vem man syftar på?
Citera
2017-01-15, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kontantkort då?

Har du ett anonymt kontantkort + mobil; som du inte använder till några privata saker whatsoever, så sitter du safe skulle jag säga.

Kortet ska vara köpt kontant, mobilen likaså. På sådant sätt att de inte går att spåra till dig. Köper du i butik tex, så finns ju alltid kameraövervakning att beakta. Osv...

Att bara slänga in ett nytt sim-kort i sin vanliga mobil är korkat. Polisen kollar vilken IMEI-enhet som använder respektive SIM. Sim-kortet/telefonnummer skvallrar till masten om vilken telefon (IMEI) den kommunicerar med.
Senast redigerad av Ollebollesolle 2017-01-15 kl. 02:25.
Citera
2017-01-15, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
Någon som kan bekräfta att det är offer?

*bekräftar*
Citera
2017-01-15, 02:24
Medlem
dekadences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cumhuriyet
Känns som du kan ha lite mer information att tillge, hur kom du över bilden?
Tror han var fjärde eller femte som postade bilden här i tråden.
Citera
2017-01-15, 02:26
Medlem
finns fler bilder på kroppen som togs på plats för att hans storebror skulle bekräfta. förklarar även varför storebror var den som identifierade kroppen på sjukhuset. bilden som sprids skickades runt på en offentlig snap som man då kunnat vidarebefordra. därför har hela malmö bilden.
Citera
2017-01-15, 02:27
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helmuths
Enligt uppgift tidigare i tråden,påstods kalibern vara"32 ACP, 7,65mm"

En uppgift som så klart är helt påhittad eller grundar sig i ett missförstånd, såvida inte postaren har mätt upp eller läst på en hylsa från arabavlivningsplatsen eller har bättre känningar bland kriminalteknikerna än vad journalisterna har. Men visst är det möjligt att det stämmer, eller någon annan av de vanligaste kalibrarna, vilket i blattesammanhang även omfattar tokiga juggesaker som 7,62x25 mm Tokarev.

Fast jag tycker att vapentyp kan säga något mer om GM-kategorin. Halvautomatisk pistol, kpist, eller vad? Ju mer svåröverkomligt/dyrare, desto större sannolikhet för att organiserad kulturberikning låg bakom detta spännande möte mellan människor. Hur lät eldgivningen egentligen?
Citera
2017-01-15, 02:28
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadence
Tror han var fjärde eller femte som postade bilden här i tråden.

Njaeee, det tycks bara vara Nippedipp som postat bilden här, åtminstone i denna tråd.
Citera
2017-01-15, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
I tråden finns en mängd personer som känner till brottsoffret. De har sett bilden och protesterar inte mot att det är Ahmed. Jag tolkar det som att bilden är äkta och att den är på Ahmed.
Tack
Citat:
Ursprungligen postat av mirker
*bekräftar*
Trodde han skulle vara mer köttig
Citat:
Ursprungligen postat av mirker
finns fler bilder på kroppen som togs på plats för att hans storebror skulle bekräfta. förklarar även varför storebror var den som identifierade kroppen på sjukhuset. bilden som sprids skickades runt på en offentlig snap som man då kunnat vidarebefordra. därför har hela malmö bilden.
Slogs inte familj och släkt med personalen på sjukhuset?
Vandalism och stöld utförde dom också?
Citera
2017-01-15, 02:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Naturligtvis. Jag bara skojade kring Asylsvenskans citat "grovkalibrigt vapen" (i gängse terminologi allt som smäller med kaliber över 20 mm) jämfört med vad som gäller här, grovkalibrigt handeldvapen (pistoler, gevär et c. över .22, eller 7,65 mm, eller var man nu vill dra gränsen).

Yes, förstod det.

Jag har tillgång till en 40/48 om du behöver understöd/nedhållande eld...
Senast redigerad av Sjuttiofemman 2017-01-15 kl. 02:35.
Citera
2017-01-15, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Inga syskon över 16 på ratsit som bor hemma i alla fall. Inga med de namnen i övriga Malmö heller i möjlig ålder. Har mamman flyttat ihop med en annan snubbe? Hur som helst bor där inga barn heller.

Vad tror du om S*r* K*a*t*b? Personen nämns vid upprepade tillfällen på ask.
Citera
2017-01-15, 02:39
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kylix
En tanke som slår mig, dock väldigt långsökt - kan bilden vara en bild som är tagen till bekräftelse till den som utfört dådet? då borde onekligen polisen kunna spåra VEM som varit på platsen och tagit bilden och däremed kunna konstatera vem som spridit bilden från första början?

Nu är visserligen EU:s lag att inget ska lagras längre så tanken är då att det här inte är lagrat alls och därmed kan inte spåras?

Men den vägen "bör" polisen kunna gå genom en tömmning av stationen bara? det gör dom ju många gånger flera gånger per år för att kunna kartlägga, det är inte någon hemlis direkt.

Så med lite otur kan personen gå fri i detta sammanhang, men det är bara en gissning.

För en sak som är garanaterad här är att den som tog bilden kan nog INTE låta bli att sprida den då den är nytagen, den måste vara messad till någon/några.

Om jag ska spekulera lite så tycker jag inte det känns som det. Men om bilden har någon koppling till själva brottet tycker jag det ligger nära till hands att anta att den tagits för att statuera ett exempel. Typ att såhär går det om man gör det Ahmed har gjort i Rosengård eller liknande. Om det är så så är fotografen rimligtvis bekant med gm, han kanske tillochmed blivit ombedd att ta den. Det är inte helt omöjligt med tanke på uppgiften om att gm ska ha anslutit sig till folksamlingen en tid efter brottet.
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2017-01-15 kl. 03:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in