2017-01-15, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag skrev tidigare om det religiösa motivet men det var ingen som nappade på det.
Religiösa motsättningar mellan irakier och somalier kan vara ett motiv. Majoriteten av alla irakier är shiiter. Det borde polisen nysta mer i.
Jag tänker och hoppas att det finns arabisktalande personal på polisen som kan följa trafiken på sociala media.
Ahmed gillade Hezbollah och mer shiamuslimskt än så går inte att få.
Polisen borde också kolla upp alla återvändande IS-sympatisörer från Syrien.

Jag skrev ett inlägg tidigare om någon B*r** som Ahmed träffade. Se nedan.

(FB) 16-årige Ahmed Obaid ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård
Citera
2017-01-15, 01:44
Medlem
johnthedickholmess avatar
Måste ju vara massor som hört varför de sköt killen. Ingen som har koll som vet?
Citera
2017-01-15, 01:48
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag skrev tidigare om det religiösa motivet men det var ingen som nappade på det.
Religiösa motsättningar mellan irakier och somalier kan vara ett motiv. Majoriteten av alla irakier är shiiter. Det borde polisen nysta mer i.
Jag tänker och hoppas att det finns arabisktalande personal på polisen som kan följa trafiken på sociala media.
Ahmed gillade Hezbollah och mer shiamuslimskt än så går inte att få.
Polisen borde också kolla upp alla återvändande IS-sympatisörer från Syrien.

En möjlig teori, men lutar väl mer åt arabiska IS-sympatisörer än de somaliska? De sistnämnda håller på mer med ekonomisk brottslighet än religiösa motiv vad jag har förstått.
Citera
2017-01-15, 01:49
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
om mördarna haft telefonkontakt vid det tillfället så kommer polisen de på spåret, även om de inte talade i telefonen men deras telefoner var påslagna
Kontantkort då?
Citera
2017-01-15, 01:50
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Behöver inte stämma att han som outas i tråden kommer knäppas, får han massa hot nu så är han inom några timmar i polisens förvar och kommer leva på skyddad ort tills stormen är över.
Totalt skitsnack. Du lever i en drömvärld. Polisen sysslar inte med personskydd. Det finns 0 skydd att få i Sverige för hotade privatpersoner. I bästa fall får du ett larm och osökbarhet på Eniro. Glöm det. Varför tror du inga vittnen på bussen vill uppge sina namn till polisen i det här fallet?

Vill också bara få det skrivet att den som tagit den där bilden är nästan lika sjuk i huvudet som han som sköt. Helt jävla sinnessjukt gjort.
Citera
2017-01-15, 01:52
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki

Detta bör kanske kollas upp vidare.
Någon lade upp, tidigare i tråden, delar av konversation på ask om förhållandet till just denna tjej, B*r**.
Senast redigerad av Sorcar 2017-01-15 kl. 01:56. Anledning: Lade till ask.
Citera
2017-01-15, 01:52
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
En möjlig teori, men lutar väl mer åt arabiska IS-sympatisörer än de somaliska? De sistnämnda håller på mer med ekonomisk brottslighet än religiösa motiv vad jag har förstått.

Somalier bryr väl sig inte i första hand om shiiter heller?

Tror inte vi ska snöa in alldeles för mycket att det är denne somalier. Bör väl inte vara helt orimligt att det finns några namn till som passar in på beskrivningen?
Citera
2017-01-15, 01:54
Medlem
Tomatos avatar
Citat:

(FB) 16-årige Ahmed Obaid ihjälskjuten vid busshållsplats 2017-01-12 Rosengård
Inga syskon över 16 på ratsit som bor hemma i alla fall. Inga med de namnen i övriga Malmö heller i möjlig ålder. Har mamman flyttat ihop med en annan snubbe? Hur som helst bor där inga barn heller.
Citera
2017-01-15, 01:54
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
20mm? Finns det folk som släpar runt på Automatkanoner som väger 4 ton?

Naä, vi pratar väl över .22 (typ 5,6 mm)...?

Naturligtvis. Jag bara skojade kring Asylsvenskans citat "grovkalibrigt vapen" (i gängse terminologi allt som smäller med kaliber över 20 mm) jämfört med vad som gäller här, grovkalibrigt handeldvapen (pistoler, gevär et c. över .22, eller 7,65 mm, eller var man nu vill dra gränsen).
Citera
2017-01-15, 01:55
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Personen som tog och spred bilden är en jävla HORA som bör BRINNA I HELVETET!

Men var försiktig med att outa folk. Blir det fel är det jävligt tragiskt. Mycket känslor i svallning hos anhöriga och vänner.
Vi har fått höra i media att den mördade var en mycket välskött ung man med en familj som har ordnade förhållanden. Vad är det i så fall du menar att fotografen har att frukta? Du får gärna förklara.

Håller med dig om att det är enormt respektlöst att ta den där bilden, framförallt mot anhöriga.
Citera
2017-01-15, 01:58
Bannlyst
Citat:
Vem är B*r**? (a) B*r** Z*b***i? Har hon syskon? B*r** bor tillsammans med H****r Z*b***i på Bennets väg, han förekommer i belastningsregistret.

1 2 3 4 5 6

Han heter väl H*san?
Citera
2017-01-15, 01:58
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Kontantkort då?

Jo visst, men även om man sliter ur kontantkorten kommer basstationerna ha koll på vart själva sändarna, med tillhörande iemi-nummer tagit vägen. Blir till att förstöra själva telefonerna efter något sådant isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in