2017-01-16, 20:42
Medlem
Twhds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViolaDoris
Jag läste nånstans att han hade en tiotusenkronorsjacka på sig.
Om det stämmer med dessa dyra kläder var kommer de ifrån, vem betalar? Är det billiga kopior, är de stulna med familjens/klanens godkännande, är de köpta av hälare?
Tonåringar som stoltserar med kläder som varken de eller deras familjer har råd med vad ska det uttrycka eller bevisa?
Levde han i en kultur där somligt olagligt går an? Samtidigt som man också vill anpassa sig till svenska lagar och bruk?
Blev den mest reko killen i familjen/klanen skjuten för att det ska göra mest ont för de som drabbas?
Billiga kopior.
Kostar 500-1500kr.
Citera
2017-01-16, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kolla bilderna som fått pris för årets bild genom åren, inte ovanligt att det är personer i nöd men fortsätt bekymra dig över vem som tog bilden så kan jag bekymra mig om vem som sköt.

Ja, och dessutom så mår nog allmogen bra av att se hur det ser ut på hemmaplan. Det har ju alltid varit ok när det varit på bortaplan. Nu har de som bodde på bortaplan flyttat till hemmaplan.
Citera
2017-01-16, 20:44
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullkream
Vet vi om han som rotade i BO fickor och snodde hans mobil(säkert annat oxo)
Var det BO vän eller inte?

Som jag förstod det så sa fotografen att han bara råkade sitta vid en restaurang vid händelsen, och sprang till brottsplatsen efter skjutningen. Tror inte det var en vän, i vart fall var dom inte i sällskap vid skjutningen..
Citera
2017-01-16, 20:45
Medlem
Någon som kollat upp vart swish-numret leder? Det hade inte förvånat mig om någon försöker tjäna lite snabba cash och sno åt sig donationerna.
Citera
2017-01-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
http://www.expressen.se/kvallsposten/23-aring-tog-bilden-pa-mordade-ahmed/

"Nu vill han förklara varför"

"det var ett sätt för mig att bearbeta den hemska upplevelsen"

"Jag tog bilden bara för att ha ett bevis på att jag var där och försökte hjälpa till. Att kunna återse bilden skulle bli ett sätt för mig att bearbeta en sådan svår händelse, säger han"

"Det var i det läget strax, innan polisens ankomst, jag tog bilden, säger han"

"Det ska ha varit där någon fått se och - utan att 23-åringen observerat det - fotograferat av bilden i mobiltelefonen.
Jag vet att ingen av mina vänner gjort det i alla fall, säger 23-åringen."

"Han säger också att han inledningsvis hade offrets mobiltelefon på sig. Den fick polisen först senare.
Jag omhändertog den bara för att den inte skulle försvinna."

OMG. Någon som köper dessa lögner.

Lär väl märkas om både hans, och BO's mobiltelefoner är nerblodade
Citera
2017-01-16, 20:48
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Någon som kollat upp vart swish-numret leder? Det hade inte förvånat mig om någon försöker tjäna lite snabba cash och sno åt sig donationerna.
Stog Mottagare: H*NIN *L T*MIMI (A)
För mig
Senast redigerad av AussieRedMan 2017-01-16 kl. 20:53.
Citera
2017-01-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPU
Det är många speciellt shia muslimer begravar sina anhöriga i Irak i en stad som kallas Najaf.
Irakiska ambassaden brukar stå för transporten.

Och vad heter den på riktigt då?
Citera
2017-01-16, 20:50
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
http://www.expressen.se/kvallsposten/23-aring-tog-bilden-pa-mordade-ahmed/

"Nu vill han förklara varför"

"det var ett sätt för mig att bearbeta den hemska upplevelsen"

"Jag tog bilden bara för att ha ett bevis på att jag var där och försökte hjälpa till. Att kunna återse bilden skulle bli ett sätt för mig att bearbeta en sådan svår händelse, säger han"

"Det var i det läget strax, innan polisens ankomst, jag tog bilden, säger han"

"Det ska ha varit där någon fått se och - utan att 23-åringen observerat det - fotograferat av bilden i mobiltelefonen.
Jag vet att ingen av mina vänner gjort det i alla fall, säger 23-åringen."

"Han säger också att han inledningsvis hade offrets mobiltelefon på sig. Den fick polisen först senare.
Jag omhändertog den bara för att den inte skulle försvinna."

OMG. Någon som köper dessa lögner.
Han säger --jag vet att ingen av mina vänner gjort det ,,vilka vänner syftar han då på ,,fanns det vänner till han på brottsplatsen ??
Citera
2017-01-16, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
Klart han gjorde det av ren godhet han tillhör ju en fredlig religion *host host* Att den gode araben är en idiot är redan bevisat nu återstår det att se om han försökt radera nåt på telefonen. Kanske GM kom in på restaurangen och bad ali baba plocka mobilen . Eller är det nån zigenargen som gjorde att han kände sig fullkomlig när han stal en mobil av ett dött barn ? Jag hoppas han åker in för att sen åka ut ( från landet) han lär vid sin död inte få några 21 oskulder utan snarare 21 läderbögar efter och i sig

Nu skall du inte misstro denna vardagshjälte
Sicken jävla blunder, först muddra grabben och sedan robba han finns det ingen hejd på idiotin bland kaoset..
Sen att polis och media köper en sådan förklaring är minst sagt tragiskt.
Citera
2017-01-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Och vad heter den på riktigt då?

Alnajaf
Citera
2017-01-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
Han*n Al Ta*imi
Citera
2017-01-16, 20:53
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wahed
uppg om hlr stämer han har kommit till centrum med händerna blodiga och berättat t folk va som hent
Vad som stämmer är att han rotat igenom fickorna på Ahmed och bla tagit hans mobiltelefon och sedan bestämt sig för att fotografera lillkillen (med vems mobil vet vi inte) och sedan stuckit från platsen innan polisen hann dit.
Bilden som han själv tagit talar emot att han skulle gjort några som helst återupplivningsförsök på honom.
Jag har sett en människa dö efter att han blev påkörd av två mötande bilar och att gräva igenom fickorna och sedan tänka att hmmm, jag behöver ta en bild för att bearbeta detta och sedan springa därifrån inte var min första reaktion, inte heller min andra, eller tredje.
Sedan stämmer inte din version med fotografens heller så ni får nog ta en diskussion där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in