2017-01-15, 01:19
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Med tanke på vart kulan träffade så va det nog tänkt att han skulle dö, avståndet och antal skott är ganska intressant då det inte är jätte enkelt att sätta en kula i skallen på någon med en pistol på lite avstånd, antingen va avståndet väldigt kort, 1-4 meter och offret stod stilla eller så va skytten van att hantera pistolen.

I min värld så skjuter du i huvudet vid avrättning - medvetet val.

Nu sägs det ha skjutits i benen och sedan i kroppen, sen huvudet på det då gärningsmannen gått tillbaka för att "slutföra", jag gissar på minst 4-6 skott beroende på scenario, att sikta på kroppen "små delar" först säger mig att man vill skada bara, då är man "bestämd" i sitt bettende och har kontrollen, annars siktar du per automatik på största delen av kroppen för att garantera träff såvidare du inte är tränad Navy Seal för då är det oftast axlarna du är tränad på - vad JAG vet i alla fall.

Det här tyder i min värld på att man vill garantera att inte bli golad på.
Citera
2017-01-15, 01:20
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag skrev tidigare om det religiösa motivet men det var ingen som nappade på det.
Religiösa motsättningar mellan irakier och somalier kan vara ett motiv. Majoriteten av alla irakier är shiiter. Det borde polisen nysta mer i.
Jag tänker och hoppas att det finns arabisktalande personal på polisen som kan följa trafiken på sociala media.
Ahmed gillade Hezbollah och mer shiamuslimskt än så går inte att få.
Polisen borde också kolla upp alla återvändande IS-sympatisörer från Syrien.

Fast somalier, Al-Shabab eller liknande har väl aldrig legat i konflikt med shiiter? Känns snarare som att det är arabernas grej.

Med det sagt, jag skulle inte förvåna mig om det är religiöst motiverat på ett eller annat sätt.
Citera
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Ett grovkalibrigt handel[d]vapen enligt Polisen (9mm gissar jag på).

Fast Asylsvenskan skrev bara "grovkalibrigt vapen", d.v.s. vad som helst över 20 mm. Kanske någon annan vän av ordning redan har inlett min planerade artilleribeskjutning av Rosengård? Vänta på mig, jag måste svansa pjäsen!
Citera
Medlem
Istok91s avatar
Vad är det där vita bredvid ögat som man kan se på bilden?
Citera
2017-01-15, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Strävan? Patriotism?

Och den hittar man bland white-trashet i Landskrona, Sjöbo och hos andra SD-sympatisörer?

Nu gick du igång, inte av en mördad 16-åring utan av ordet patriotism, visar ju bara hur empatistörda ni är.
Citera
2017-01-15, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Polisen borde också kolla upp alla återvändande IS-sympatisörer från Syrien.

Hur menar du nu, det talas om att gm kan vara en galen somalier. Så med din teori är det nu en Somalisk-IS-sympatisör från Syrien?
Citera
2017-01-15, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Enligt uppgift skall det ju vara två GM, då är det inte helt orimligt att en av dessa knäppte kortet?

Och sedan lägga ut bilden och lämna digitala spår som kan leda till identifiering?
Citera
2017-01-15, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Vad är det där vita bredvid ögat som man kan se på bilden?

Troligtvis splashad ögonvita. Mindre troligt: hjärnsubstans.
Citera
2017-01-15, 01:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Fast Asylsvenskan skrev bara "grovkalibrigt vapen", d.v.s. vad som helst över 20 mm. Kanske någon annan vän av ordning redan har inlett min planerade artilleribeskjutning av Rosengård? Vänta på mig, jag måste svansa pjäsen!

20mm? Finns det folk som släpar runt på Automatkanoner som väger 4 ton?

Naä, vi pratar väl över .22 (typ 5,6 mm)...?
Citera
2017-01-15, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Och sedan lägga ut bilden och lämna digitala spår som kan leda till identifiering?

Har du någon gång hört talas om smarta kriminella-skräppersoner?
Bortse från it-brottslingar som inte lämnar spår efter sig.
Citera
2017-01-15, 01:26
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Förstår ditt resonemang, men det skulle vara extremt kallblodigt om GM avrättar någon för att sedan ta bild och sprida skiten via Snapchat. Låter galet i min värld.

Är man kapabel att avrätta någon så skall det väl inte vara några större problem att ta en mobilbild på eländet. Det är vanligt att man vid lönnmord skall bevisa för kunden att jobbet är klart, så att man kan få betalt. Mindre vanligt att man själv sprider det i offentliga kanaler då det lämnar spår tillbaka till en själv.

Polis och press har skött en eventuell bekräftan även utan Snapchat.

Då BO inte beskrivs som "känd av polisen" så tar jag det själv för ett osannolikt händelseförlopp, det mest rimliga är att det är ett vittne på platsen som tagit dem.

Bevittnar man brott i ghettot brukar det annars vara Vine och "World Star" som gäller.
Citera
2017-01-15, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harjagfeleller
Nu gick du igång, inte av en mördad 16-åring utan av ordet patriotism, visar ju bara hur empatistörda ni är.

Ska jag "gå igång" på en mördad 16-åring?

Om det är det du har gjort så borde du nog fundera över vem som är empatistörd....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in