2017-01-15, 01:09
Medlem
Älskar att det kommer att gå polisiära resurser på att skydda en fotograf som borde läggas att finna mördaren i detta fall. Bra jobbat era apor (i denna tråd som hänger ut fotografen).
Citera
2017-01-15, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Tror inte mördaren hade tid att ta kort på sin telefon efter att ha precis avrättat någon.
Det är ju Danne/Olle som spekulerar! Hävdar ju i inlägg efter inlägg att allt spekulativt trams är värt att ta upp, för att det finns en mikroskopisk chans att det kan leda till att något relevant grävs fram...
Citera
2017-01-15, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Vet man vad för slags vapen som användes eller hur många skott som avfyrades och hur långt avståndet va?

Ett grovkalibrigt handelsvapen enligt Polisen (9mm gissar jag på).
Citera
2017-01-15, 01:10
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniss
Älskar att det kommer att gå polisiära resurser på att skydda en fotograf som borde läggas att finna mördaren i detta fall. Bra jobbat era apor.

Tror du att denne fotograf behöver se sig över axeln tack vare FB? Snälla, aktuella människor vet nog redan vem han är och har inte fått reda på detta över FB. Bilden är redan spriden i Malmö, nu kommer den ut i resten av Sverige.

Menar du att Olof från Vilhelmina ska lacka ur och skjuta fotografen?
Citera
2017-01-15, 01:11
Medlem
Kylixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliten987
Vet man vad för slags vapen som användes eller hur många skott som avfyrades och hur långt avståndet va?

Grovkalibrigt sägs det, vapen är inte nåt jag kan - utan får hänvisa till vapenkunniga här inne på FB, säkert någon som kan lista ut vilken form av handkanon som använts.

Gissar dock att dom menar någon form av kraftigt handvapen som kanske har grym rekyl eller dylikt? i dont know :/

MEN tanken med grovt vapen är en garanteerad avrättning? eller?
En annan tanke är om det är så att det är en felskjutning vilket jag tvivlar på då platsen är upplyst om dom gått tillbaka för att han inte ska kunna identifiera den som skjutit? eller var personen hög som sköt och sköt fel?

Många tankar...
Citera
2017-01-15, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Tror du att denne fotograf behöver se sig över axeln tack vare FB? Snälla, aktuella människor vet nog redan vem han är och har inte fått reda på detta över FB.

Japp det tror jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Makabert. Dessutom oroväckande att vi har mördare som går omkring lösa.

Nu vet vi dessutom nästa offer i förväg....

Behöver inte stämma att han som outas i tråden kommer knäppas, får han massa hot nu så är han inom några timmar i polisens förvar och kommer leva på skyddad ort tills stormen är över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Förstår ditt resonemang, men det skulle vara extremt kallblodigt om GM avrättar någon för att sedan ta bild och sprida skiten via Snapchat. Låter galet i min värld.
I din värld, nu är det smutsvärlden, med smutsfolk från smutsländer, resultatet blir smuts FAKTA
Citera
2017-01-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Det är ju Danne/Olle som spekulerar! Hävdar ju i inlägg efter inlägg att allt spekulativt trams är värt att ta upp, för att det finns en mikroskopisk chans att det kan leda till att något relevant grävs fram...

Enligt uppgift skall det ju vara två GM, då är det inte helt orimligt att en av dessa knäppte kortet?
Citera
2017-01-15, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kylix
Grovkalibrigt sägs det, vapen är inte nåt jag kan - utan får hänvisa till vapenkunniga här inne på FB, säkert någon som kan lista ut vilken form av handkanon som använts.

Gissar dock att dom menar någon form av kraftigt handvapen som kanske har grym rekyl eller dylikt? i dont know :/

MEN tanken med grovt vapen är en garanteerad avrättning? eller?
En annan tanke är om det är så att det är en felskjutning vilket jag tvivlar på då platsen är upplyst om dom gått tillbaka för att han inte ska kunna identifiera den som skjutit? eller var personen hög som sköt och sköt fel?

Många tankar...

Med tanke på vart kulan träffade så va det nog tänkt att han skulle dö, avståndet och antal skott är ganska intressant då det inte är jätte enkelt att sätta en kula i skallen på någon med en pistol på lite avstånd, antingen va avståndet väldigt kort, 1-4 meter och offret stod stilla eller så va skytten van att hantera pistolen.
Citera
2017-01-15, 01:16
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Strävan? Patriotism?

Och den hittar man bland white-trashet i Landskrona, Sjöbo och hos andra SD-sympatisörer?

Lite mindre dödsskjutningar där... Hehe
Citera
2017-01-15, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det beror nog på att de är sunnimuslimer och är lite knussliga med att hedra en shiamuslim som jag antar Ahmed var då han och familjen kommer från Najaf?

Jag skrev tidigare om det religiösa motivet men det var ingen som nappade på det.
Religiösa motsättningar mellan irakier och somalier kan vara ett motiv. Majoriteten av alla irakier är shiiter. Det borde polisen nysta mer i.
Jag tänker och hoppas att det finns arabisktalande personal på polisen som kan följa trafiken på sociala media.
Ahmed gillade Hezbollah och mer shiamuslimskt än så går inte att få.
Polisen borde också kolla upp alla återvändande IS-sympatisörer från Syrien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in