2017-01-14, 23:10
Medlem
Då är frågan.. Vad var det som utlöste denna konflikt? Det som Jocke anklagar sin bror för är något som har pågått under en längre tid, om jag förstår saken rätt. Brodern var med på den senaste zombievideon i Gbg, och därefter utlöstes allt. Därför bör det vara någon specifik händelse, som föranledde denna plötsliga aggression från Jockes sida. I början av Jockes video säger han att "det var mitt fel också", vilket antyder att Jocke själv inte är oskyldig i detta.. Vad tror/vet ni?
Senast redigerad av untribium 2017-01-14 kl. 23:18.
Citera
2017-01-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annonsblockeraren
Anser inte att det finns någon stor fasad i alla fall är det inte mitt intryck hittills av deras videoklipps. Att göra påhittade skojvideos, bråka med sin partner och annat förändrar inte min åsikt det vill säga att paret är ljusår före PewDiePie i personlig utveckling. Alla, hur långt man än kommit, kan fortfarande utvecklas oändligt mycket mer också.
Bara för att man går från att vara en komplett idiot till att vara en idiot är man inte vettigare än en människa som var vettig från början. Är inte det rätt uppenbart?

Har en person som minskat sin alkoholkonsumtion från 2 glas vin per dag till 1 glas vin per dag minskat sin alholkonsumtion mer än någon som aldrig druckit? Ja, uppenbarligen. Dricker dock person 1 mindre än person 2?
Citera
2017-01-14, 23:19
Medlem
Jonna
Citera
2017-01-15, 00:16
Medlem
tigertompas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Jonna

Var detta under tiden det var o scanic beutiful?
Citera
2017-01-15, 00:29
Medlem
Scarabeos avatar
Herregud vilka jävla fjantar dom är allihop. Helt otroligt
Citera
2017-01-15, 00:54
Medlem
Ingen som tror att det kan vara uppgjort för att få publicitet?
Citera
2017-01-15, 01:36
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheesycake77
Bara för att man går från att vara en komplett idiot till att vara en idiot är man inte vettigare än en människa som var vettig från början. Är inte det rätt uppenbart?

Har en person som minskat sin alkoholkonsumtion från 2 glas vin per dag till 1 glas vin per dag minskat sin alholkonsumtion mer än någon som aldrig druckit? Ja, uppenbarligen. Dricker dock person 1 mindre än person 2?

Handlar inte om det. Om en person har haft ett missbruk av något slag och sen gått till att ha ett bruk som förvisso kan överskrida det normala, men inte leder till destruktivitet mer. Då har den personen med stor sannolikhet fått insikt och en grund för personlig utveckling mer än en person som hade ett ganska normalt bruk från första början.
Citera
2017-01-15, 04:38
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Ingen som tror att det kan vara uppgjort för att få publicitet?
När det kommer till den kanalen så skulle man inte bli förvånad. Men nej. Tror inte de skulle riskera att bli åtalade för förtal för ett stunt. Eller att illegalt förfalska juridiska dokument. Tror inte de skulle offra Christofer till människor som hatar och mordhotar.

Sen tror jag inte att de kan skådespela så bra, isåfall borde de ansöka till Dramaten. Både Jocke & Jonna verkade genuint upprörda, och det gjorde definitivt Chrille på Snapchat också. Han spydde ut sitt hat mot Jocke med sådan frustration och rädsla i rösten.
Citera
2017-01-15, 05:05
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
På nåt sätt så dom alla lite sjuka då man inte kan hantera detta internt utan måste lägga ut allt på nätet för hela Sverige att se.

Däremot har jag fått uppfattningen att både Krille och Jacke verka vara bra bröder med varandra.
Senast redigerad av Avhuggethuvud 2017-01-15 kl. 05:25.
Citera
2017-01-15, 11:23
Medlem
Herr Berg må ha blivit en bättre människa, men varken han själv eller hans 10-åriga fans klarar av att reflektera över de upprepade bråken han hamnar i.
J&J agerade liknande med Therese Lindgren härom året. La ut en arg snapchatvideo där dom stod och gapade och även YT-videos med "förklaringar" där dom även tyckte att Therese skulle be om ursäkt, varpå hon la ut en video och mer eller mindre drev med honom. När han insåg sig misstag och att fansen började svika pga Therese fanbase är mognare så kröp han till korset.
Vill minnas att han la ut en video där han berättade att han har stora problem med att uttrycka sig och att hans diagnos (ADHD) gör att han mer eller mindre saknar impulskontroll.

Jag har inte så svårt att föreställa mig att Jonnas "sjukdom" med utbrott där hon flyr lägenheten beror på Jocke. Samt att hon säkerligen lider av Borderline eller bara en vanlig depression. Alla som levt med en omedicinerad ADHD- + Aspergermänniska som inte är intresserad av att gå i beteendeterapi vet att man till slut inte orkar mer ibland.
Snubben kan varken laga mat eller tvätta sina egna kläder liksom. Det fjantiga beteendet kan vara gulligt men driver en till slut till vansinne pga man undrar om människan aldrig kan ta lite jävla ansvar och vara vuxen.

Tvekar inte på att hans brorsa knarkar och beter sig som ett svin. Äpplet faller inte långt från trädet som man brukar säga. En annan sann klyscha är att historien oftast upprepar sig. Kommer Jocke låta sin bror bo hos honom när han ringer pga nerbajsad från fyllecell med näsan full av snö?

Med tanke på att morsan (vilken jag förstått de har gemensam, de är väl halvbröder?) verkar vara både psykopat och gammal missbrukare är detta inget konstigt.

Att föreställa sig ett barn (som J&J önskar sig) i denna miljö ger mig magsår.
Citera
2017-01-15, 15:26
Medlem
Frewibs avatar
För allas bästa hoppas jag att Jocke och Jonna ALDRIG skaffar barn.
Citera
2017-01-15, 15:51
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Har dom tagit ned videon där Jockes familj besöker deras hem? I videon ser man ju hans mor och styvfar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in