2017-01-14, 19:39
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valhiri040
Bilden var redan ute dagen efter dådet.
Ja, det är flera i tråden som pratat om den sedan igår. Däremot har den inte hittat ut i någon tråd på Flashback (än).
Citera
2017-01-14, 19:40
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalmoPolis
Det stämmer inte i det du säger. Hade de börjat skjuta så fort han hoppat av bussen så hade busschauffören eller någon på bussen hoppat ut och polisen hade lagt sina koner precis vid avstigningen på asfalten. Och offret hade legat precis på trottoaren.

Jag utgick bara från vad några vittnen hade sagt och som återgavs i Sydsvenskan:

Citat:
16-årige Ahmed Obaid ska ha varit och tränat och var på väg hem när han mötte de båda männen. De angrep honom direkt när han klev av bussen, enligt Sydsvenskans uppgifter. Då var han bara några hundra meter från sitt hem på Bennets väg.

Först avlossades en salva skott som tog i pojkens ben och överkropp. Därpå ska skytten ha börjat ta sig från platsen, bara för att återvända och skjuta ytterligare skott – nu i huvudet på Ahmed Obaid.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-13/mordaren-atervande-for-skott-i-huvudet

Citat:
Jag tror de avlossade efter ca en minut. Som jag sa de kan ha kommit i tjafs med honom mesans han gick iväg några meter kanske slängde några kommentarer sen börjat avlossa medans offret springer uppför kullen dvs in till gården/bostadsområdet.

Har vi några vittnesuppgifter på att "tjafs" eller något meningsutbyte överhuvudtaget ägde rum mellan GM och BO?

Citat:
För han avled på gräset. Bilden som jag såg och talade om och beskrev tidigare så kunde man se honom med blå mössa och jackluvan på och att han låg på grönt gräs.

Alternativet är att han angreps direkt eller med några meters mellanrum från bussen räknat, blev skjuten i vimlet och stapplar mot grässlänten för att falla ihop där innan den dödande salvan.
Senast redigerad av NS_14 2017-01-14 kl. 19:46.
Citera
2017-01-14, 19:41
Medlem
AussieRedMans avatar
Har sett bilden, inte trevlig, men kanske kan vara bra för att avskräcka andra från att skjuta folk. Nu tror jag många tänker på tv-spel, bara att trycka av.
Citera
2017-01-14, 19:43
Medlem
Valhiri040s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Ja, det är flera i tråden som pratat om den sedan igår. Däremot har den inte hittat ut i någon tråd på Flashback (än).

Jag är en av de men ingen har trott på mig. Har haft bilden sen dagen efter dådet. Tänker dock inte lägga upp den.
Citera
2017-01-14, 19:45
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Det där låter långsökt men samtidigt kan det vara närmre verkligheten än många andra scenarior i tråden.
För mig känns det som om Ahmed är en perfekt värvning. Han behöver lite pengar. Han har bra rykte och kanske har han också klasskamrater som har gott om pengar för att köpa dyrare saker...
Citera
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Du verkar veta mer om Ahmed. Beskriv gärna varför han inte var oskyldig samt vilka fiender han hade?

Sen det här pladdret om att han säkert var kriminell. Det kan man säkert inte utesluta. Men vad är kriminell, släppa några gram gräs eller sno cyklar eller snatta på ICA? Det är lustigt hur man kan benämna småkillar som ägnar sig åt småbrottslighet som kriminella när människor som ägnar sig åt mord, trafficking, vapenhandel, grov narkotikasmuggling, rån och utpressning får samma epitet.

Jag känner att vad spelar det för roll om det är så att grabben gjort sig skyldig till ett och annat brott, är det något man förtjänar att mördas för? Förtjänar man 10 skott i kroppen för att man i ung ålder beblandat sig med fel folk? Så klart inte. Jag själv gjorde dumheter i den åldern men skulle aldrig komma på tanken att döda någon. Det är först då man kan börja tala om att någon förtjänar att bli bragd om livet. Om man själv dödar och allvarligt skadar andra.

Presentera bevis för att Ahmed inte hade "rent mjöl i påsen" innan ni kommer med dessa påhopp. Annars kan ni gärna stå över. Ni förstör alla trådar ni är aktiva i och det är ni som gett detta forumet, som i grunden är ett väldigt bra forum, ett dåligt rykte.

Jag tycker du gärna kan beskriva varför han är oskyldig samt varför han aldrig haft en fiende.

Jag har snattat/stulit för hundratusentals kr.
Nej jag förtjänar inte att mördas för det.

Problemet med dig och miljoner andra är precis som med flyktingbarn.

Det enda dina två fåniga ögon kan se är: oskyldig oskyldig & oskyldig.

När jag var 15 slogs jag med vuxna människor på gatan. 30, 40 plussare.

Hade det varit en 40 plussare som blev mördad hade du inte brytt dig, men nu är det baaaarn det handlar om baaaarn med pistoler och knivar.

Redan kollat din historik och inte fan har du brytt dig så mycket om annat äldre oskyldigt folk som blivit mördade random. Men nu hettar det till i pungen på dig.

Vad vill du ha för bevis jag ska presentera? Vill du ha filmbevis när jag stalkar mörkrädda Ahmed en natt?

Du tror att han snott en cykel och snattat på Ica eller?
Ica chefen anlitar två torpeder för att få stopp på lösgodissnattandet!

Citat:
Ursprungligen postat av Attraktiv
Monclerkläder finns väl i kinakopior?

Äkta moncler är verkligen lyx, börjar nånstans kring 10000kr

Börjar kring 7000 på jackorna.

Citat:
Ursprungligen postat av senicen
Det är skrattretande, så glad för en miniräknare när (lilla pojken ) han har en jacka för 6-7 tusen,fy fan säger jag, om han nu var så duktig i skolan så behöver han väl ingen miniräknare det lilla helgonet, som aldrig varit ovän med någon, ojoj.
Ska bli väldigt intressant att följa detta .

Guds bästa barn blir alltid mördad i förorten, hur är det möjligt?
Citera
Medlem
RabarbFantasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Där ser man, jag var först säker på att han bara hade kränkt någon impulsstörd arab, nu visar sig det kanske att grabben även hade visst affärssinne som kanske bidragit till skotten.

Tror du han blev dödad pga fyrverkerier? Säger inte att de inte är möjligt, men tvivlar starkt på det.. Detta var en bra snubbe, han var inte kriminell..
Citera
2017-01-14, 19:47
Medlem
Att bli pepprad med sex(?) kulor i kroppen och sedan 6(?) i plåten tyder på släkt/klan/heders-relaterat. Det där med att inte kunna se den döda en sista gång tillhör den där inavlade delen av vår "nysvenska" kriminalitet. Mycket stark symbolik för dem i ett dyl. förfarande.
Citera
2017-01-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
För mig känns det som om Ahmed är en perfekt värvning. Han behöver lite pengar. Han har bra rykte och kanske har han också klasskamrater som har gott om pengar för att köpa dyrare saker...

Ja han verkar ju minsann väldigt skötsam och ser snäll ut. Inga gangsterbilder etc på sin fb. Men han har fortfarande blviit skjuten och det är av en anledning. Om det är för att han börjat langa eller för att han tacklat någon på sin fotbollsträning får utredningen visa
Citera
2017-01-14, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkbitare
Har man råd med en sån jacka, som han har på bilden, då är man inte en "blatte bland blattarna".Där finns pengar!!!! En vanlig svennefamilj med sex söner har inte råd med en sån jacka!!!!!
Vart kommer pengarna ifrån?
Leta där, så hittar ni svaret på mordet, ,,,,, gissar jag.

Jackan är ursprungligen stulen av babbar och sedan såld i rosengård till ett för babbar överkomligt pris.
Citera
2017-01-14, 19:52
Medlem
På nyheterna sa de nyss att polisen misstänker at Ahmed gjort sig ovän med någon pga att två gärningsmän verkar ha "legat i bakhåll" vid busshållplatsen.
Citera
2017-01-14, 19:53
Medlem
jack.danielss avatar
Polisens talesman J-B Cederholm säger i aftonhoran: " vi kan med säkerhet säga att gärningsmannen var en man, han var mörkklädd och troligtvis en yngre förmåga" No shit...Sherlock

Dom vet i vilka (blatte) kretsar dom skall leta efter gm! Säga ett sånt signalement ger bara ett löjets skimmer över polisen.
Och nej......begriper inte hur fan jag skall markera och kopiera en text på ipad......och ja! Är över 50
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in