2017-01-12, 21:38
Medlem
Dom senaste tidens mord är säkerligen inspirerade av serien Gomorra. Det är sjukt att se hur påverkade dom blivit av den serien och i synnerhet karaktären Ciro.

Jag tror på fullaste allvar att många av dessa har serien i bakhuvudet när dom ska döda någon.
Citera
2017-01-12, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Dom senaste tidens mord är säkerligen inspirerade av serien Gomorra. Det är sjukt att se hur påverkade dom blivit av den serien och i synnerhet karaktären Ciro.

Jag tror på fullaste allvar att många av dessa har serien i bakhuvudet när dom ska döda någon.

ciro är grym.

Tror inte att folk från rosengård är i den nivån, men de har säkert serien i bakhuvudet när sådant händer.
Citera
2017-01-12, 21:41
Medlem
Cannabisministerns avatar
Citat:

Jag tror snarare det är den ökade känslan av laglöshet kombinerat med god tillgänglighet på vapen och knark som gör att konflikterna i Malmö ökar. Det är fler personer än invånare i Malmö som ser på TV och lyssnar på musik, inte fan börjar man döda folk för det.
Citera
2017-01-12, 21:42
Bannlyst
Citat:

sjukt att en 16 åring mördas.
Citera
2017-01-12, 21:43
Medlem
OFOTCNs avatar
Citat:

Jag håller med, har märkt att många härmar och fanboyar serien med namn och intresse för Neapel etc.
Citera
2017-01-12, 21:44
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
I delar av Sthlm och GBG ser vi samma sak. Malmö är väl lite skillnad pga stadens utbredning. Rosengård, Seved etc ligger centralt i staden. I sthlm och GBG ligger motsvarande områden på bra avstånd från innerstaden.

Ja Malmö är mer kompakt och mindre yta (personer/km2)så tror de olika grupperingarna springer på varandra lättare i Malmö därför det känns som det skjuts oftare där, frågan är nu bara med denne som dog nu. 16 år, är det redan dags för 15-16 åringar att skjuta på varandra. Det har gått snabbt ner i åldrarna.
Senast redigerad av lyktstolpe 2017-01-12 kl. 21:48.
Citera
2017-01-12, 21:45
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
http://akphoto3.ask.fm/847/822/227/1650003000-1rm2e8g-bcrsjectt6j8hj5/original/file.jpg

Bara en liten parvel ju. Ser inte ut som en "gangster" heller.

Jag tror inte det här är kopplat till tidigare skjutningar i staden där kriminella fallit offer.
Citera
2017-01-12, 21:47
Medlem
VWazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
http://akphoto3.ask.fm/847/822/227/1650003000-1rm2e8g-bcrsjectt6j8hj5/original/file.jpg

För i helvete! Är detta verkligen offret? Varför i helvete mördar man ett barn? Måste vara någon i samma ålder från samma klass/skola.

Detta är fan inte okej!
Citera
2017-01-12, 21:48
Medlem
Lätt att få dödsstraff i vissa kretsar i Malmö idag :/ Faan 16 år bara en unge ju!
Citera
2017-01-12, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Bara en liten parvel ju. Ser inte ut som en "gangster" heller.

Jag tror inte det här är kopplat till tidigare skjutningar i staden där kriminella fallit offer.
Är nog en gammal bild, http://ask.fm/AhmedObaidBarcaKing
Scrolla ner lite, annars finns hans fb https://mobile.facebook.com/profile.php?id=100009216482409
Citera
2017-01-12, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
För i helvete! Är detta verkligen offret? Varför i helvete mördar man ett barn? Måste vara någon i samma ålder från samma klass/skola.

Detta är fan inte okej!
nej ett troll!
Citera
2017-01-12, 21:49
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Ja Malmö är mer kompakt och mindre yta så tror de olika grupperingarna springer på varandra lättare i Malmö därför det känns som det skjuts oftare där, frågan är nu bara med denne som dog nu. 16 år, är det redan dags för 15-16 åringar att skjuta på varandra. Det har gått snabbt ner i åldrarna.

Visst är det så. Blev lite förvånad när jag besökte staden första gången och insåg att alla "getthon" ligger på gångavstånd från centrum.

En liten wannabe-gangster 15-16 åring är f.ö guld för ett gangstergäng. Honom kan man leda till att göra grovjobbet för småpengar och utan risk för kännbara straff.

När jag ser bilden på grabben får jag dock inte känslan av att det är ett regelrätt gangstermord. Jag ser inga Tony Montana-komplex i pojkens ögon.

Är det en ny laserman, eller har pojken stött på fel brud? Återstår att se.
Senast redigerad av VoldsamKnarkare 2017-01-12 kl. 22:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in