2017-01-14, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Jäkla skillnad på att deala olagliga raketer mot att deala röka!

Precis, vapen kontra lite röka!
Citera
2017-01-14, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Jag förstår dig. Jag hade nog inte heller laddat upp bilden av samma anledning. Men den kommer komma ut oavsett så vi i tråden som är nyfikna kan nog vänta. Har du lust så skicka gärna ett PM med bilden, kan inte ge något annat än mitt ord på att jag inte kommer ladda upp den dock.
Skickat pm nej tänker på min egen familj hade nog inte velat att dom dela bild på mig om jag hade fått ett skott i huet.
Citera
2017-01-14, 19:26
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Går man omkring i en jacka för flera tusen och är sexton är sannolikheten stor att man inte har rent mjöl i påsen. Medias vurmande tyder också på just detta.

Jo precis, det har jag också tänkt.
Det är inte direkt svårt att lista ut vilka som är "små kriminella" kläderna brukar kunna vara en sak att kolla på. "Langare" speciellt i Ahmeds ålder och några år över de brukar ju visa sin "flash" utåt ganska hårt via kläderna.
Känner till allt för många personer som är på det sättet.
Men men, vad ska man förvänta sig, klart som fan aftonhoran och övrigmedia blossar upp den här händelsen enormt då det rör en "stackars 16åring" .
Citera
Medlem
ukrossos avatar
Fick se bilden nu. Inte så jättemycket att säga om den mer än att den faktiskt existerar. Intressant att folk så tidigt i tråden inte snackade skit utan att den faktiskt fanns. Någon kommer nog lägga upp bilden här i tråden snart.

Verkar bara vara ett skott i huvudet (ögat).
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Skickat pm nej tänker på min egen familj hade nog inte velat att dom dela bild på mig om jag hade fått ett skott i huet.

Känns det som det finns en överhängande risk för det?
Citera
2017-01-14, 19:29
Medlem
Citat:
Känns det som det finns en överhängande risk för det?
Den visades på manifestationen så dom flesta i Malmö har redan sett den men vill endå inte vara den som lägger upp den fast dom flesta faktiskt sett den Plus jag jag tyckte det var bra att den fanns på stora plakat så folk verkligen fattar vad som händer här i Malmö och dom får se hur det verkligen ser ut när en 16åring är skjuten mitt i ansiktet.
Senast redigerad av Flexarn30 2017-01-14 kl. 19:31.
Citera
2017-01-14, 19:33
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Den visades på manifestationen så dom flesta i Malmö har redan sett den men vill endå inte vara den som lägger upp den fast dom flesta faktiskt sett den Plus jag jag tyckte det var bra att den fanns på stora plakat så folk verkligen fattar vad som händer här i Malmö och dom får se hur det verkligen ser ut när en 16åring är skjuten mitt i ansiktet.
Hade folk plakat med bilden där han är skjuten i ögat?!

Undrar om skottet i ögat har ett symboliskt värde eller om det bara råkade ta där.
Citera
2017-01-14, 19:34
Medlem
sonicguides avatar
Finns ju en uppenbar risk för att han fått i uppgift av någon att sälja fyrverkerierna och då tror jag knappast att det är föräldrarna. Denne någon kan ha köpt in dem och sedan bett Ahmed att sälja dem.
Ahmed tycker det känns juste att kunna tjäna sig en hacka.
Leverantören tycker att Ahmed är en skötsam kille som inte slarvar med pengar.
Några scenarion:
1. Ahmed har inte lyckats sälja alla och har brist på pengar men fyrverkerier som han inte får lämna tillbaks.
2. Ahmed har sålt bra men spenderat pengarna på något annat och kan nu inte betala tillbaka.
3. Ahmed har sålt bra men när han ska betala tillbaka har leverantören bestämt sig för att han ska betala ett högre pris än det överenskomna.
4. Ahmed har sålt bra och nu vill leverantören att han ska börja sälja andra saker på skolan där han går men det vill inte Ahmed.

Jag tror Ahmed haft ett rykte om att vara skötsam i omgivningen men att han som 16-åring gjort något omoget val i iver att tjäna pengar.
Citera
2017-01-14, 19:35
Medlem
Citat:
Går man omkring i en jacka för flera tusen och är sexton är sannolikheten stor att man inte har rent mjöl i påsen. Medias vurmande tyder också på just detta.

Fått av sina föräldrar?
Citera
2017-01-14, 19:36
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Finns ju en uppenbar risk för att han fått i uppgift av någon att sälja fyrverkerierna och då tror jag knappast att det är föräldrarna. Denne någon kan ha köpt in dem och sedan bett Ahmed att sälja dem.
Ahmed tycker det känns juste att kunna tjäna sig en hacka.
Leverantören tycker att Ahmed är en skötsam kille som inte slarvar med pengar.
Några scenarion:
1. Ahmed har inte lyckats sälja alla och har brist på pengar men fyrverkerier som han inte får lämna tillbaks.
2. Ahmed har sålt bra men spenderat pengarna på något annat och kan nu inte betala tillbaka.
3. Ahmed har sålt bra men när han ska betala tillbaka har leverantören bestämt sig för att han ska betala ett högre pris än det överenskomna.
4. Ahmed har sålt bra och nu vill leverantören att han ska börja sälja andra saker på skolan där han går men det vill inte Ahmed.

Jag tror Ahmed haft ett rykte om att vara skötsam i omgivningen men att han som 16-åring gjort något omoget val i iver att tjäna pengar.
Det där låter långsökt men samtidigt kan det vara närmre verkligheten än många andra scenarior i tråden.
Citera
2017-01-14, 19:36
Medlem
Barkbitares avatar
Har man råd med en sån jacka, som han har på bilden, då är man inte en "blatte bland blattarna".Där finns pengar!!!! En vanlig svennefamilj med sex söner har inte råd med en sån jacka!!!!!
Vart kommer pengarna ifrån?
Leta där, så hittar ni svaret på mordet, ,,,,, gissar jag.
Citera
2017-01-14, 19:38
Medlem
Valhiri040s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Fick se bilden nu. Inte så jättemycket att säga om den mer än att den faktiskt existerar. Intressant att folk så tidigt i tråden inte snackade skit utan att den faktiskt fanns. Någon kommer nog lägga upp bilden här i tråden snart.

Verkar bara vara ett skott i huvudet (ögat).

Bilden var redan ute dagen efter dådet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in